×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
امیرعبداللهیان: ۲ بار حامل پیام صلح از طرف اوکراین بودم

امیرعبداللهیان: ۲ بار حامل پیام صلح از طرف اوکراین بودم
رویداد۲۴ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که راهکار در موضوع اوکراین سیاسی است، از آمادگی ایران برای اعزام تیم پزشکی ۲۵ نفره به مرز اوکراین و لهستان خبر داد.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) ۱۸ اردیبهشت ماه پس از دیدار و گفتگو با «زبیگنیو رائو» وزیر خارجه لهستان در نشست خبری مشترک حضور یافت و به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

وی در ابتدای این نشست خبری ضمن خیرمقدم به همتای لهستانی گفت: ایران و لهستان رابطه تاریخی و دیرینه دارند و قدمت روابط به ۵۴۰ سال قبل برمی‌گردد و این سرمایه بزرگ برای دو کشور است. رایزنی‌های سیاسی بین دو کشور به عنوان دو حوزه مهم غرب آسیا و شرق اروپا و دو کشوری که در این دو حوزه مهم به لحاظ جغرافیایی قرار دارند حائز اهمیت است.

امیرعبداللهیان بیان کرد: لهستان در بحران و جنگ اوکراین نقش انساندوستانه را درباره آوارگان اوکراین و انتقال فوری اتباع ایران از نقاط مختلف اوکراین به لهستان و از آن جا به ایران به عمل آورد و از این منظر از مقامات دولت لهستان تشکر می‌کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: دو کشور از لحاظ اقتصادی ظرفیت‌های فراوانی را در اختیار دارند در گفتگو‌های امروز توافق کردیم کمیته مشترک سیاسی دو کشور در سطح معاونان سیاسی وزارتخانه و مدیران کل سیاسی حداکثر تا سه ماه آینده دور جدید نشست خود را برگزار کنند. آخرین گفتگو‌های سیاسی ما در تهران کمتر از چهار ماه پیش انجام شد. امروز فرصت خیلی خوبی بود که با همتای خود روابط دو کشور را مرور کنیم.

وی گفت: دو طرف بر اهمیت توسعه روابط در حوزه‌های مختلف از جمله علم و فناوری و تولید خودرو‌های سنگین اعم از اتوبوس و کامیون و پزشکی هسته‌ای و علمی در عرصه تبادل دانشجو و استاد تبادل نظر داشتیم.


بیشتر بخوانید: آیت‌الله خامنه‌ای در میان صد چهره مهم نشریه تایم/ چهره برتر سال چه کسی خواهد شد؟


امیرعبداللهیان بیان کرد: امروز سند همکاری‌های فرهنگی، ورزشی، جوانان و رسانه‌های گروهی که از سوی ایران وزارت ارشاد متولی بوده به امضا خواهد رسید.

وی با بیان این‌که وزیر خارجه لهستان در حوزه دیپلماسی پارلمانی ایده‌های مثبت و سازنده‌ای را مطرح کرد، گفت: امروز ایشان با آقای قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در حوزه پارلمانی انجام شد و طی ماه آینده رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی به ورشو سفر می‌کند.

وزیر خارجه افزود: درباره برخی موضوعات مهم از جمله تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی با هم اتفاق نظر داریم و در ادامه گفتگو‌های روز جاری درباره بازه زمانی برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی توافق لازم را خواهیم داشت.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: درباره آخرین تحولات منطقه و همچنین اوکراین گفتگو کردیم. مخالف جنگ در اوکراین هستیم، همانگونه که مخالف جنگ در عراق، افغانستان، یمن، سوریه و هر نقطه‌ای از جهان هستیم. معتقدیم راهکار در اوکراین سیاسی است و مذاکرات سیاسی اوکراین و روسیه باید منجر به توقف جنگ و برقراری آتش بس در این کشور شود.

وی گفت: در گفتگو با وزیر خارجه اوکراین آمادگی ایران را برای اعزام تیم پزشکی ۲۵ نفره به مرز اوکراین و لهستان اعلام کردیم. سه بار من با وزیر خارجه اوکراین درباره تحولات این کشور گفت‌وگوی تلفنی داشتم و در دو مرحله در دیدار با لاوروف در تونشی چین و در سفر به مسکو حامل پیام وزیر خارجه اوکراین مبنی بر درخواست آتش بس و آمادگی برای گفتگو و توافق بودم و به تلاش‌های خود در این مسیر ادامه می‌دهیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.