×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
افزایش قیمت نان سنتی تخلف است/ ارز ترجیحی فساد ساز بود

به گزارش خبرنگار مهر، علی احمد زاده عصر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران، افزود: مردمی سازی یارانه و توزیع عادلانه آن کاری بود که باید انجام گرفت و تبیین وضعیت طرح توسط رسانه‌ها ضروری است.

احمد زاده با بیان اینکه اجرای طرح شوکی به جامعه را با تغییر در برخی کالاها ایجاد می‌کرد که سیاست گذاری ها کمک می‌کند مشکلی در این راستا ایجاد نشود، اظهار داشت: این طرح مهم باید در دولت قبل ایجاد می‌شد که دولت بخاطر نگرانی از ارتباط با مردم انجام نداد.

استاندار با اشاره به اینکه در آغاز دولت جدید ارز ترجیحی برای ارائه وجود نداشت، اظهار کرد: همچنین تمام کالاهای استراتژیک در وضعیت قرمز قرار داشت.

احمد زاده با اشاره به اینکه مطالعات طرح انجام شده است، خاطرنشان کرد: ارز واردات باید از روند اقتصادی کشور برداشته می‌شد.

وی با بیان اینکه یارانه باید در تقویت تولید و اشتغال باشد، ابراز داشت: در زنجیره تولید و مصرف نیز باید شرایط به این شکل باشد.

احمد زاده با اشاره به اینکه در گذشته ارز در اختیار وارد کننده قرار می‌گرفت، اظهار داشت: شرایط خاص حاکم بر این محور بازار آزادی را ایجاد کرد که محل ایجاد شبکه رانت و فساد بود.

احمد زاده با بیان اینکه مصرف کننده دستی در این شرایط نداشت، کالا به سختی و با هزینه بالا به دست مردم می‌رسید.

استاندار اجرای طرح را مصوبه مجلس در سال قبل دانست و عنوان داشت: ذخیره سازی کالاهای استراتژیک در شش ماهه دوم سال گذشته آغاز شد تا اجرای طرح کلید بخورد.

احمد زاده با اشاره به اینکه جنگ روسیه و اوکراین تأثیر زیادی بر وضعیتی اقتصادی جهان داشته است، ابراز داشت: بیشتر زمین‌ها و مناطق اوکراین به عنوان یکی از مهمترین تولید کنندگان غلات و روغن جهان امکان کشت نداشته و دنیا را دچار مشکل می‌کند.

وی تصریح کرد: دنیا از ۷۰ درصد دانه‌های روغنی محروم شده، اما کشور ما با توجه به تأمین گندم و ذخیره سازی سیلوها، مشکل ندارد و خرید لازم نیز انجام شده است.

استاندار با بیان اینکه دولت مصلحت خود را بر مصلحت کشور ترجیح نداد، ابراز داشت: سالهاست میدان اقتصادی ما یک جنگ با غرب بوده و کسانی که در خط مقدم اقتصادی جهادگرانه حرکت می‌کنند، در جنگ تمام عیار با آمریکا و غرب قرار هستند.

احمد زاده با اشاره به صحنه بی امان جهاد اقتصادی، عنوان داشت: دولت مصمم به اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه و حمایت مستقیم از مصرف کننده است.

وی افزود: در شرایط یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و باید در کنار یکدیگر قرار بگیریم.

استاندار اظهار کرد: طرح هنوز به شکل رسمی اجرایی نشده، اما طرح یارانه را در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد.

احمد زاده با بیان اینکه پولی که در گذشته به دست وارد کننده بود به دست مصرف کننده می‌رسد، ابراز داشت: مصرف کننده پول گرانی کالا را دریافت خواهد کرد.

استاندار گفت: آغاز تحول اقتصادی کشور با اجرای طرح مردمی سازی یارانه است و این طرح جلوی رانت را خواهد گرفت.

استاندار با اشاره به اینکه نانوایی‌های سنتی مجاز به افزایش قیمت نیستند، ابراز داشت: هرگونه افزایش قیمتی تخلف است.

وی با اشاره به جوسازی‌ها گفت: دشمن به دنبال شکست طرح بوده و تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

احمد زاده اظهار داشت: رکن تخریب بر علیه طرح از خرج کشور آغاز و منشأ اولیه آن منافقین هستند.

استاندار افزود: جریانات سیاسی داخل کشور همراه دولت برای اجرای طرح بوده و تخریب‌ها خارجی است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.