×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
انتخابات ریاست مجلس؛ رئیس مجلس از بیرون تعیین می‌شود!

رویداد۲۴ احمد علیرضا بیگی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، درباره انتخابات هیات رئیسه مجلس گفت: با توجه به شرایطی که در حال حاضر وجود دارد و آرای ثابتی که قالیباف دارد، او رئیس مجلس است. اساساً به این ترتیب نیست که رئیس از داخل مجلس تعیین شود بلکه بر مبنای توافقاتی که بیرون از مجلس صورت می‌گیرد، آن طیفی که خودش را فاتح انتخابات ریاست جمهوری می‌داند، در حال تعیین رئیس برای مجلس است. در حقیقت جریان‌های سیاسی که خودشان را فاتح انتخابات ۱۴۰۰ می‌دانند، رئیس مجلس را تعیین می‌کنند.

وی ضمن تایید اینکه در سال سوم مجلس، همچنان قالیباف ریاست مجلس را برعهده خواهد داشت، در پاسخ به اینکه حتی اگر تعداد کمی از نمایندگان به قالیباف رأی بدهند، هم فایده‌ای ندارد، تصریح کرد: تلاش بر این است که نظر نمایندگان را هم جلب کنند. البته شاید نظر نمایندگان میزان آرای قالیباف را کاهش دهد اما مانع از ریاست او نمی‌شود.


بیشتربخوانید: قالیباف با صندلی ریاست مجلس وداع می‌کند؟


علیرضا بیگی در پاسخ به اینکه در انتخابات هیات رئیسه برای ریاست مجلس به قالیباف رأی می‌دهید؟ اظهار کرد: خیر، برای ریاست مجلس به قالیباف رأی نمی‌دهم و دلایل فراوانی برای این موضوع دارم. یکی از دلایل این است که معتقد بودم در سال‌ پایانی دولت دوازدهم می‌توانستیم، آن دولت را به دلیل بسیاری از کارکردهایی که متوجه آن بود، مورد بازخواست قرار بدهیم. به عنوان مثال فاجعه‌ای مثل آبان ۹۸ را شاهد بودیم، که در حقیقت افزایش قیمت بنزین، ضایعات بسیاری به ما تحمیل کرد لذا در آن زمان باید وزیر اقتصاد را به واسطه همین تاراج بزرگی که در بورس صورت گرفت، به مجلس می‌آوردند و به عنوان نمایندگان ملت او را مورد بازخواست قرار می دادیم، علاوه بر این باید وزیر کشور را به واسطه اتفاقاتی که در ۲۸ آبان ماه رخ داد، مورد بازخواست قرار می‌دادیم.

وی ادامه داد: ما نمایندگانی که درباره جنایت آبان ۹۸ احساس مسئولیت می‌کردیم به نمایندگی از ملت ایران، ایفای نقش کردیم، استیضاح را برای هیات رئیسه بردیم اما هیات رئیسه زیر بار اعلام وصول نرفت و نتیجه‌اش این است که الان یک علامت سؤال جدی، نسبت به مجلس شکل گرفته است. علاوه بر قضیه آبان ۹۸ موضوعات دیگری که باز مطرح است، برای نمونه در بودجه سال ۱۴۰۰ لوایحی مطرح بود که در واقع این بودجه دستخوش تغییر شد و آنچه صورت پذیرفت مصوبه نمایندگان نبود. البته ما هم مرتب تذکر دادیم، نوشتیم، اعلام کردیم. همچنین دخالت‌هایی که رئیس مجلس در کمیسیون‌های اساسی انجام می‌دهد و عملاً این کمیسیون‌ها را از حیز انتفاع خارج کرده، دخل و تصرف‌هایی که بر طرح‌ها و لوایح صورت می‌گیرد، همه اینها حکایت از این می‌کند که از یک مدیریت ناکارآمد در مجلس رنج می‌بریم.

این نماینده مجلس در پایان ضمن تایید این نکته که حواشی، پیرامون قالیباف به ویژه درباره ماجرای ترکیه در رأی نمایندگان به او تاثیر دارد، یادآور شد: در حقیقت موضوعات و اطلاعاتی از طریق فضای مجازی دریافت می‌کنیم که این موارد در ذهنیت نمایندگان تأثیر بسزایی دارد.

منبع: منیبان

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.