×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
توضیحات وزیر کشور درباره اتفاقات اخیر؛ از پرداخت یارانه‌ جدید تا اعتراضات اهواز

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درخصوص ادعای برخی سایت‌های خارجی مبنی بر ناامنی در‌ برخی مناطق جنوبی کشور گفت: هیچ ناامنی در‌ هیچ نقطه‌ای از کشور وجود ندارد. الحمدلله امنیت برقرار است و همه در آرامش بسر می‌برند.

اعتراضات اهواز

رویداد۲۴ احمد وحیدی، وزیر کشور، در حاشیه جلسه هئیت دولت با بیان آن که هیچ قلم کالایی تا قبل از اجرا شدن طرح توزیع عادلانه یارانه نباید گران شود، گفت: فعلا مصوبه خاصی درباره هیچ اقلامی صورت نگرفته و هیچ قلمی نمی‌تواند در این مسیر گران شود.

وزیر کشور ادامه داد: گرانی تا اجرا شدن طرح خلاف است و تعزیرات برخورد می‌کند و همه باید بر اساس چارچوب سازمان حمایت حرکت کنند.

اهم اظهارات وی را در ادامه بخوانید؛

*{ در خصوص تمهیدات برای جلوگیری از قاچاق کالاهای اساسی}: بله سیاست‌ها ابلاغ شده و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و استانداران مرزی فعال هستند. با کسانی که به دنبال قاچاق کالا باشند یا بخواهند در کشور کمبود ایجاد شود، برخورد می‌شود.

*{ در پاسخ به این سوال که یارانه به اتباع خارجی هم تعلق می‌گیرد}: فعلا در این مرحله خیر تعلق نمی‌گیرد.

*{ با رد شایعه قطع اینترنت در اهواز}: این خبرها درست نیست.

*{ رابطه با نگرانی هایی مبنی بر اینکه افزایش قیمت در ۴ قلم اساسی، روی سایر کالاها هم تاثیر بگذارد}: اولا راجع به اقلام به طور کلی تصمیم‌گیری با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و بعد هم تصمیم با ستاد تنظیم بازار است. ثانیا هیچ مصوبه خاصی در خصوص اقلام خاصی صورت نگرفته و آنچه من گفتم و الان تاکید می‌کنم، هیچ قلمی نمی‌تواند بدون طی این مسیر گران شود. 

* هر گرانی خارج از این مسیر خلاف مقررات است و سازمان تعزیرات به ویژه با اختیارات جدیدی که کسب کرده با این موضوع برخورد می‌کند. همه باید در چارچوب مقررات رسمی که سازمان حمایت پیشنهاد می‌دهد و ستاد تنظیم مصوب می‌کند، حرکت کنند.

*{ درخصوص اختیارات جدید سازمان تعزیرات}: آنها می‌توانند حد جریمه‌ها را بالاتر ببرند و اجازه بستن جاهایی که تخلف دارند را کسب کردند و می‌توانند پلاکارد بسته شدن بزنند، این اختیارات خوبی است و بازدارندگی بهتری برای کسانی که می‌خواهند تخلف کنند، ایجاد می‌کند.

منبع: اقتصادنیوز

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.