×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
۳.۵درصد از جنگل های کهگیلویه و بویراحمد به آفت مبتلا شده اند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نقی حیدریان افزود: جنگل‌های بلوط کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و فارس به دو آفت جوانه و برگ خوار بلوط گرفتار شدند.

به گفته حیدریان در کهگیلویه و بویراحمد ۸۷۰ هزار هکتار جنگل بلوط وجود دارد که ۳.۵ درصد آن به آفت جوانه خوار و برگ خوار مبتلا شدند.

وی یادآور شد: جنگل‌های بلوط قسمت شمالی و سردسیری کهگیلویه و بویراحمد به آفت جوانه خوار بلوط و جنگل‌های بلوط گرمسیری این استان به آفت برگ خوار بلوط دچار شدند.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: در سال قبل اقدامات لازم برای مبارزه با این آفت‌ها در حدود ۸ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط کهگیلویه و بویراحمد انجام شد.

وی گفت: برای این اقدام گسترده و نجات جنگل‌های بلوط هماهنگی‌های لازم در کهگیلویه و بویراحمد با استاندار انجام شده و در ۲۰ روز آینده که باید عملیات مبارزه با این آفت آغاز شود، اقدامات لازم با همکاری و تعامل تمام دستگاه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در سه دوره انجام خواهد شد.

حیدریان بیان کرد: در منطقه گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد با تلاش بسیار که در سال جاری و آینده انجام خواهد شد آفت برگ خوار بلوط کنترل می‌شود.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از تشکل‌های مردمی، دهیاریها، طبیعت دوستان خواست برای این اقدام بزرگ پای کار آمده و تلاش کنند تا این آفت را ریشه‌کن کنیم.

حیدریان در خصوص اعتبارات اختصاص یافته به مبارزه با آفت برگ خوار و جوان خانه بلوط در کهگیلویه و بویراحمد افزود: در خصوص اعتبارات ملی و استانی برای مبارزه با این آفت در کهگیلویه و بویراحمد مشکلی وجود ندارد و تخصیص لازم انجام داده خواهد شد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.