×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
سیاست های اقتصادی دولت برای جامعه تبیین شود

به گزارش خبرنگار مهر، سیدجواد هاشمی مهر ظهر شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان، افزود: تبیین سیاست‌های اقتصادی دولت در شرایط کنونی بسیار مهم است و گسترش عدالت در جامعه باید علمی و در تمامی لایه‌های جامعه جاری و ساری شود که مهمترین راهکار آن طرح توزیع عادلانه منابع است.

وی تصریح کرد: از نیروهای انقلابی استان انتظار می‌رود ضرورت‌های اقتصادی و اجتماعی استان را با ایجاد کانون فکری در راستای اجرا و عملیاتی کردن طرح مهم اقتصادی دولت به خوبی بیان کنند.

هاشمی مهر، اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن را به نفع مردم دانست و گفت: جهاد تبیین با موضوع «تبیین سیاست‌های اقتصادی دولت» در شرایط کنونی باید مورد توجه جدی رسانه‌های گروهی استان و روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرای باشد.

هاشمی مهر جهاد تبیین با موضوع «تبیین سیاست‌های اقتصادی دولت در شرایط کنونی» را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و تصریح کرد: اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن و اصلاح ارز ترجیحی اقدامی علمی، عاقلانه، عادلانه و به نفع مردم بوده و ضرورتی اجتناب ناپذیر برای کشور است.

وی با بیان اینکه، اجرای طرح با توجه به شرایط کنونی داخلی و بین المللی بسیار ضروری بود، تصریح کرد: هر سال بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از جیب مردم و از محل صادرات دولت به بخش خصوصی برای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی هزینه می‌شد، اما کمتر از یک چهارم آن به مردم می‌رسید.

هاشمی مهر با بیان اینکه، عمده این مبالغ به نفع دلال‌ها، تولیدکنندگان خارجی و قاچاقچی‌ها بود، اظهار داشت: بدون تردید ادامه روش گذشته با توزیع عادلانه منابع و عدالت در تضاد بود، اما امروز دولت برای اصلاح شرایط و نفع مردم با آبروی خود به میدان آمده است.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن بساط واسطه گران و دلالان جمع می‌شود و یارانه به تولیدکنندگان داخلی می‌رسید، باند بازی و قاچاق تا حد زیادی از میان می‌رود.

وی تصریح کرد: دولت با انجام این طرح چالش برانگیز اما عادلانه و عاقلانه به دنبال جلوگیری از انحراف ۴۰۰ هزار میلیارد تومان به جیب دلالان است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری با بیان اینکه، بر اساس قانون بودجه امسال دولت حتی یک دلار هم نمی‌تواند به قیمت ۴,۲۰۰ تومان بفروشد، گفت: بر اساس همین قانون، دولت برای کاهش فشار معیشتی بر مردم برنامه ریزی لازم را به کار گرفت.

هاشمی مهر با بیان اینکه، مردم برای اعتراض به دهک بندی‌ها می‌توانند به سایت hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند گفت: دولت قول مساعد داده است که جاماندگان از یارانه نیز با راه اندازی سامانه مستقل، مورد توجه قرار گرفته و مشمول یارانه‌ها شوند.

وی با بیان اینکه، اصلاح ارز ترجیحی قطعاً به نفع مردم است گفت: تخریب نظام اسلامی در رسانه‌های دشمنان، معاندین، ضد انقلاب و سلطنت طلب شدت گرفته است.

معاون سیاسی و فرهنگی استانداری ابراز داشت: دشمنان و بدخواهان با هر ابزاری به دنبال تخریب دولت هستند از این رو همه دلسوزان انقلاب و نظام به ویژه اصحاب رسانه باید با جهاد تبیین پای کار بیایند و دشمنان را مأیوس کنند.

هاشمی با بیان اینکه، یک ریال از اجرای این طرح به جیب دولت نمی‌رود، گفت: با توجه به برخی از رویدادهای بین‌المللی به ویژه جنگ اوکراین و افزایش قیمت برخی اقلام، ادامه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی تقریباً ناممکن بود.

وی با اشاره به برخی نگرانی‌ها در رابطه با افزایش قیمت همه کالاها و قطع و کمی کالاها با اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن، گفت: چنین اتفاقی نخواهد افتاد و ذخیره‌ها به خوبی انجام گرفته و نظارت‌ها و کنترل‌ها با جدیت به عمل می‌آید.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری تصریح کرد: گران شدن دیگر کالاها بر اثر جو روانی اجرای این طرح قابل پذیرش نیست و دولت با همکاری وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و سازمان تعزیرات حکومتی و بسیج کاملاً بر بازار مسلط خواهد و با اجرای قوانین سخت‌گیرانه و پلمب، با این گرانی‌ها مقابله می‌کند.

وی با بیان اینکه، دولت برای مدیریت بازار با اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه محکم ایستاده و برنامه‌ریزی کرده است، گفت: جریمه‌های گران فروشی چندین برابر شده است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.