×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
از باخت جواد عزتی تا رقابت رضا درمیشیان با خودش

مهسا بهادری: در هفته‌ای که گذشت، مجموع فروش فیلم‌های سینمایی به ۹ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان و کل مخاطبان آن به ۲۸۵ هزار و ۱۱۲ نفر رسید. باوجود اکران فیلم «مجبوریم» به کارگردانی رضا درمیشیان، در هفته‌ای که گذشت، باز هم آمار فروش فیلم‌های سینمایی نسبت به دو هفته گذشته، با کاهش ۴ میلیارد تومانی همراه بوده است.

باخت «مرد بازنده» در اکران

فیلم سینمایی «مرد بازنده» به کارگردانی محمد حسین مهدویان و بازی جواد عزتی به تازگی کار اکران خود روی پرده سینما را به پایان رساندند و اکران آنلاین خود را شروع کردند. این فیلم سینمایی که اولین‌بار در چهلمین جشنواره فیلم فجر به نماش درامد، روایت زندگی یک پلیس در آستانه بازنشستگی است که با یک پرونده قتل مواجه می‌شود. این فیلم برخلاف دیگر آثار مهدویان نتوانست در جشنواره جایزه‌ای کسب کند و در اکران هم تنها ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروش داشت. یکی از دلایل فروش کم این فیلم همزمان شدن اکران آن با فیلم کمدی «سگ بند» و «انفرادی» بود، دلیل دوم آن افزایش قیمت بلیت سینما و دلیل دیگر این است که «مرد بازنده» در بلیت فروشی برای جشنواره بالاترین میزان مخاطب را داشت، در واقع عده‌ای آن را در جشنواره تماشا کردند، عده‌ای در اکران نوروزی و بقیه افراد نیز منتظر ماندند تا آن را به صورت آنلاین تماشا کنند. اما با تمام این شرایط، به نظر می‌رسد که «مرد بازنده» برگ برنده مهدویان و سالن‌های سینما نبود و بیشتر یک نوع باخت برای این کارگردان جوان به شمار می‌آید.

رقابت درمیشیانِ تهیه‌کننده با درمیشیانِ کارگردان

فیلم سینمایی «مجبوریم» به کارگردانی رضا درمیشیان، به تازگی روی پرده سینما آمده. این فیلم روایتگر یک دختر کارتن خواب با بازی پردیس احمدیه است که توسط شوهرش برای باردار شدن و زایمان ، به مردان فروخته می‌شود و ناخواسته در آخرین بارداری تحت عمل جراحی توبکتومی (لوله بستن) قرار میگیرد. یک وکیل با بازی نگار جواهریان به وی کمک می‌کند تا از دکتر با بازی فاطمه معتمد آریا شکایت کند.

هم‌زمان که این فیلم روی پرده سینما رفته است، یک ماه از اکران «لامینور» به کارگردانی داریوش مهرجویی و تهیه‌کنندگی رضا درمیشیان، می‌گذرد. «لامینور» که انتظار می‌رفت به‌خاطر حواشی که پشت سر گذاشته و نام کارگردانش، یعنی داریوش مهرجویی، مورد توجه ویژه مخاطبان قرار بگیرد، اما نقدهای منتقدان نشان می‌دهد که انتظارها از دایوش مهرجویی بیش از این‌ها بوده است.

حال باید منتظر ماند تا یک ماه از اکران «مجبوریم» بگذرد و میزان فروش آن را با «لامینور» مقایسه کنیم تا متوجه شویم که درمیشانِ تهیه‌کننده موفق‌تر بوده، یا درمیشیانِ کارگردان.

از باخت جواد عزتی تا رقابت رضا درمیشیان با خودش

گیشه همچنان دست کمدی‌هاست

در حال حاضر فیلم‌های اکران نوروزی؛ «سگ‌بند»، «موقعیت مهدی» و «شادروان» به ترتیب سه فیلم پرفروش گیشه سینماها هستند، اما میزان استقبال مخاطبان هفتگی از فیلم‌های کمدی نشان می‌دهد که به زودی «انفرادی» با بازی رضا عطاران به رده دوم جدول فروش می‌رسد و رقابت بین دو فیلم کمدی «سگ‌بند» و «انفرادی» ادامه خواهد داشت.

براساس آمار سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) تا صبح امروز(شنبه ۲۴ اردیبهشت) «سگ بند» ساخته مهران احمدی که از اواخر اسفند سال قبل به عنوان یکی از فیلم‌های اکران نوروزی روی پرده رفت و تا جمعه ظهر با بیش از ۹۷۵ هزار نفر تماشاگر حدود سی و یک میلیارد تومان فروش داشته است.

«انفرادی» به کارگردانی مسعود اطیابی هم که از ابتدای اردیبهشت به سینما آمده تاکنون اگرچه در جایگاه دوم جدول فروش قرار دارد فقط حدود ۳۷۰ هزار نفر تماشاگر داشته و ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هم فروش داشته است.

«موقعیت مهدی» هادی حجازی‌فر دیگر فیلم نسبتاً پرفروش گیشه این روزهای سینما است که با حدود ۳۷۲ هزار نفر مخاطب و فروش بیش از ۱۱ میلیارد تومان روی پرده است.

فیلم«شادروان» ساخته حسین نمازی هم توانسته با جذب ۲۷۶ هزار بیش از ۹ میلیارد تومان فروش داشته باشد.

فیلم پلیسی امنیتی «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان نیز بیش از ۲۵۰ هزار نفر تماشاگر داشته و رقم فروش آن به هشت میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان رسیده است.

«مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان تاکنون ۱۷۲ هزار نفر تماشاگر داشته و میزان فروش آن هم به شش میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان رسیده است.

«لامینور» یکی از فیلم‌های جدیدی است که از ابتدای اردیبهشت‌ماه روی پرده رفته و این اثر داریوش مهرجویی تا ظهر امروز ۳۲ هزار و ۸۳۷ نفر مخاطب داشته و فروش آن به یک میلیارد تومان رسیده است.

فیلم اجتماعی «مغز استخوان» به کارگردانی حمیدرضا قربانی هم با میزبانی از ۳۰ هزار نفر تماشاگر تا ظهر جمعه یک میلیارد و ۲۱ میلیون تومان فروش داشته است.

       بیشتر بخوانید:

      شروع طوفانی هادی حجازی‌فر با «موقعیت مهدی»

     هفت فیلم نوروزی، هشت میلیارد تومان فروختند

     ترکیب نهایی فیلم‌های اکران نوروزی، اعلام شد

جدول فروش فیلم‌های روی پرده که اطلاعات آن در جدول زیر است از سامانه سمفا، برداشته شده است:

فیلم‌ها کارگردان زمان اکران میزان فروش هفتگی میزان فروش کل
«انفرادی» مسعود اطیابی ۷ اردیبهشت ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ۱۴ میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان
«سگ‌بند» مهران احمدی ۲۵ اسفند ۳میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان

«موقعیت مهدی» هادی حجازی‌فر ۱۸ اسفند ۵۴۵ میلیون تومان ۱۱میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان
«مغز استخوان» حمیدرضا قربانی ۷ اردیبهشت ۵۳۱ میلیون تومان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان
«روز صفر» سعید ملکان ۲۵ اسفند ۶۸۸ میلیون تومان ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان
«لامینور» داریوش مهرجویی ۷ اردیبهشت ۵۱۷ میلیون تومان یک میلیارد تومان
«شادروان» حسین نمازی ۲۵ اسفند ۴۲۶ میلیون تومان ۹میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان
«مجبوریم» رضا درمیشیان ۲۱ اردیبهشت ۲۰۵ میلیون تومان ۲۰۵ میلیون تومان
«مرد بازنده» محمدحسین مهدویان ۲۵ اسفند ۴۳۰ میلیون تومان ۶میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

۵۷۲۴۵

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.