×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
۴۸ دستگاه استخراج رمز ارز درشهرستان های بویراحمد و گچساران کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جمال معتمدی زاده در نشست مبارزه با رمز ارزهای غیرمجاز افزود: متأسفانه برخی برای سودجویی شخصی اقدام به استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج رمز ارز می‌کنند که خسارات فراوانی برای شبکه‌های برق رسانی و بیت المال به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون ۴۸ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در شهرستان‌های گچساران و بویراحمد این استان کشف و ضبط شده است، اظهار داشت: توان مصرفی دستگاه‌های کشف شده بیش از ۱۰۰ کیلووات بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، خسارات وارده ریالی این دستگاه‌ها به شبکه‌های توزیع نیروی برق را سه میلیارد ریال دانست.

معتمدی زاده تاکید کرد: مبارزه با پدیده شوم دستگاه‌های استخراج کننده رمز ارز غیر مجازها در استان کهگیلویه و بویراحمد شدت می‌گیرد و به طور حتم بر اساس قانون، با متخلفین برخورد قاطع قضائی می‌شود.

وی در خصوص نحوه معرفی و پاداشی که به گزارش دهندگان اختصاص می‌یابد نیز خاطرنشان کرد: سه راهکار برای ارائه اطلاعات این مراکز وجود دارد که شامل درج اطلاعات مراکز مورد اشاره در سامانه اینترنتی شرکت توانیر به آدرس www.tavanir.org.ir/samaat اعلام از طریق سامانه تلفنی ۱۲۱ و یا مراجعه حضوری به واحد حراست شرکت برق محل زندگی خود است.

معتمدی زاده گفت: اطلاعات و مشخصات هویتی گزارش دهندگان به صورت کاملاً محرمانه نزد وزارت نیرو حفظ می‌شود و به گزارش‌هایی که مُنجر به کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز شود، تا سقف ۲۰ میلیون تومان پاداش نقدی تعلق می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: مجازات حبس و قطع دائم و جمع آوری انشعاب برق و یا گاز محل وقوع استخراج غیرمجاز رمز ارز برای کسانی که به کار خلاف خود ادامه دهند در نظر گرفته شده است.

معتمدی زاده با بیان اینکه استخراج غیرمجاز رمز ارز قاچاق سوخت است، ادامه داد: همانند سوخت که اختلاف قیمت در داخل و خارج از کشور به ایجاد پدیده قاچاق سوخت در مرزها می‌انجامد، در برق نیز اختلاف به شدت معنادار نرخ برق در ایران و سایر کشورها به رواج پدیده استخراج غیرمجاز رمز ارز منجر شده است.

وی گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، حدود ۱۰ درصد کسری پیش بینی شده برای گاز در کشور در زمستان امسال نیز ناشی از فعالیت استخراج غیرمجاز رمز ارز است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: تأمین برق رمز ارزها نسبت به قیمت برق در ایران با کشورهای دیگر یک بیستم و در مواردی حتی تا یک هشتادم می‌رسد که همین موضوع، استخراج غیرمجاز رمز ارز در ایران را شدت بخشیده و مبارزه با آن را سخت‌تر کرده است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.