×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
جشنواره ملی «کوچ عشایر» در یاسوج برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید طالبی پور عصر سه شنبه در نشست با خبرنگاران، افزود: جشنواره ملی کوچ عشایر با دعوت از تمام استان‌های کشور به میزبانی شهر یاسوج به مدت سه روز از ۳٠ خرداد برگزار خواهد شد.

طالبی پور با بیان اینکه طرح جامع گردشگری استان نیز در دست اقدام بوده و تا دو ماه آینده نهایی می‌شود، ابراز داشت: کارهای مناسبی در زیرساخت‌های گردشگری استان شکل گرفته، اما هنوز جای کار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به پروژه احداث تله کابین یاسوج، اظهار. داشت: مشکلات پروژه در حال رفع بوده و باید در فرجه زمانی اعلامی به پیمانکار، پروژه تکمیل شود.

طالبی پور با اشاره به ظرفیت اکوتوریسم استان، عنوان داشت: برخی از روستا توانسته‌اند از این پتانسیل برای ایجاد درآمد و اشتغال استفاده کنند و توسعه این مهم ضرورت دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با تاکید بر اینکه سیاست دولت حمایت از اشتغال روستایی است، ابراز داشت: کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی استان نیز حمایت می‌شود.

وی از حمایت جامعه هدف و رشد زیرساخت‌ها خبر دهد و عنوان کرد: صدور ۳۳۲ موافقت اصولی طرح انجام و ۱۸ مورد مجوز احداث در بخش‌های مختلف صادر شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان از تخصیص ۴۸ میلیارد ریال برای مرمت و احیای بلادشاپور خبر داد و تصریح کرد: در بخش تملک نیز ۱۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

طالبی پور گفت: بعضی‌ها تحت عنوان ساخت اردوگاه‌های گردشگری نسبت به تملک اراضی ملی اقدام می‌کردند که لیست این موارد در اختیار امور اراضی استان قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به ظرفیت‌های استان، تصریح کرد: کشور ما به دلیل پتانسیل‌های بالای گردشگری، از جمله ده کشور برتر جهان در این محور است.

وی با بیان اینکه گردشگری می‌تواند در کنار صنایع بزرگ خروجی مناسبی داشته باشد، اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد کلکسیون پتانسیل‌های طبیعی است.

طالبی پور گردشگری زمستانی را یک ظرفیت مناسب دانست و ابراز داشت: باید از پتانسیل پیست اسکی کاکان به شکل مطلوبی استفاده شود و در مناطق گرمسیری نیز ظرفیت‌های مناسبی داریم.

طالبی پور با بیان اینکه موزه یاسوج در شأن ظرفیت‌ها و پتانسیل استان نبود، اظهار کرد: موزه جدید یاسوج به بهره برداری رسیده و تا سه ماه آینده فاز تکمیل آن به بهره برداری می‌رسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.