×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
فرهنگ حمایت از سرمایه گذار در کهگیلویه و بویراحمد نهادینه شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی احمدزاده سه شنبه شب در حاشیه بازدید از مجتمع ۱۸ هکتاری پرورش ماهی خاویار ده‌شیخ بخش پاتاوه شهرستان دنا، افزود: فرهنگ حمایت از سرمایه‌گذار در استان نهادینه شود و آنهایی که مشغول کار هستند مشکلاتشان را حل و روند کار را برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند تسهیل کنیم و این پیچ و خم‌های ادارات حذف شود.

وی ابراز داشت: نباید پیش پای سرمایه گذاری در استان سنگ اندازی شود.

استاندار گفت: برای یک کار فرهنگی فاخر که قرار است در استان انجام شود، می‌خواهند یک میلیارد تومان از یکی از بانک‌ها تسهیلات بگیرند، اما بانک ۸ ضامن خواسته که یک فاجعه است.

احمد زاده افزود: قبلاً بانک ۱۷ یا ۱۸ ضامن می‌خواست که با این شرایط اصلاً نمی‌شود کار کرد و باید در یک ایل دنبال ۱۸ ضامن بگردی که چنین مواردی دردناک است.

احمدزاده با بیان اینکه مشکل در بخش دولتی بیشتر است، گفت: بانک‌ها را تحت فشار قرار دادیم تا تغییر رویه دهند و این گیرهای اضافی را بردارند، البته به این معنا که سرمایه آنها باز نگردد نیست.

استاندار تصریح کرد: بزرگترین تضمین بانکی خود این مجتمع‌ها هستند که برای مثال در این مجتمع ۱۸ هکتاری ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده این بزرگترین و بهترین تضمین است.

وی اظهار داشت: با این سخت‌گیری مشکلی که از استان حل نمی‌شود، هیچ، بلکه مشکلی هم به مشکلات اضافه می‌شود.

احمد زاده با بیان اینکه این چنین موارد باعث شده از تولید و اشتغال پایدار عقب بمانیم، گفت: مسئولان پای کار آمده‌اند مردم هم خود را به مسئولان برسانند.

استاندار با اشاره به اینکه برنامه داریم از مجتمع‌های حوزه کشاورزی گاوداری‌ها، دامداری‌ها، مجتمع شیلات و آبزیان بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات این حوزه قرار بگیریم، خاطرنشان کرد: استارت این کار را از مجتمع ۱۸ هکتاری در منطقه ده‌شیخ زدیم.

استاندار گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید این مجتمع ۴۰۰ تن است و در صورتی که سرمایه‌گذار حمایت شود به دو هزار تن افزایش و برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه تولید ماهیان خاویار ارزآوری خوبی برای استان به همراه دارد و مقصد ماهیان خاویار کشورهای عربی و اروپایی است، افزود: بخشی از مشکلات سرمایه‌گذار این مجتمع معارضات محلی و بخشی کم توجهی بخش دولتی است.

احمد زاده تصریح کرد: برنامه‌ریزی کردیم کارگروه مربوطه در استانداری تشکیل و تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران از جمله سرمایه‌گذار این مجتمع آبزی‌پروری حمایت شوند.

احمدزاده با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن ۱۰ درصد آب کشور و آب و هوای مناسب دارای استعدادهای خوبی برای پرورش آبزیان است، افزود: ماهیان تولید شده در این منطقه از استان کهگیلویه و بویراحمد همپای محصولات تولید شده دریایی در شمال کشور است.

وی با بیان اینکه یکی از زمینه‌های ایجاد اشتغال حوزه کشاورزی است که متأسفانه این بخش به خوبی دیده نشده، گفت: در صورتی که از سرمایه‌گذاران حمایت و تولید خوراک دام انجام شود می‌توانیم به قطب بزرگ آبزیان تبدیل شویم.

استاندار با اشاره به اینکه این استان رتبه سوم در تولید آبزیان را در اختیار دارد، عنوان کرد: در صورت دلسوزی مسئولان و همراهی مردم می‌توانیم رتبه اول در تولید آبزیان را داشته باشیم لذا با ایجاد پنجره واحد به فکر حمایت تمام قد از سرمایه‌گذار هستیم و در بخش مردمی بنا داریم تسهیلات فراهم کنیم و در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهیم.

وی به مشکلات فراوان در حوزه تولید آبزیان اشاره کرد و بیان داشت: استان رتبه سوم کشور را در اختیار دارد اما زنجیره تولید در استان فراهم نیست و بخش دولتی همپای بخش خصوصی پای کار نیامد.

احمد زاده گفت: فقط مجوزی به سرمایه‌گذار دادند که کار انجام شود اما مشکلات دیده نشد و به همین دلیل سرمایه‌گذار انگیزه خود را از دست داده، لذا این اراده وجود دارد که مسئولان پای کار بیایند و از سرمایه‌گذاران حمایت کنند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.