×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
«بن‌بستِ» کانادا

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران که باید خود را برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آماده کند هنوز در پیچ اول قرار دارد و به درستی مشخص نیست تا زمان رسیدن زمان جام جهانی این تیم دیدار تدارکاتی مناسبی برگزار خواهد کرد یا نه.

در حالی که اکثر کشورهای حاضر در قطر با برنامه ریزی دقیق و از پیش تعیین شده، دیدارهای تدارکاتی و حریفان خود را مشخص کرده اند، فدراسیون فوتبال ایران با بی ثباتی و خودزنی های داخلی بهترین زمان ها را از دست داد اما در نهایت موفق شد یک دیدار تدارکاتی با کانادا را نهایی کند.

براساس توافق های صورت گرفته تیم ملی ایران بامداد روز ۱۶ خرداد در شهر ونکوور به مصاف تیم ملی کانادا خواهد رفت. البته قرار بود در این سفر تیم ملی ایران با اکوادور هم دیدار تدارکاتی دیگری را برگزار کند اما بنابر دلایلی این بازی نهایی نشد.

در شرایطی که تیم ملی خود را آماده سفر به کانادا می کند ابهاماتی در مورد برگزاری این بازی به وجود آمده است و به نظر می رسد ادامه این روند منجر به لغو این دیدار خواهد شد. در این مورد گفته می شود برخی نهادها به شرکت واسطه این بازی ایراد وارد کرده اند و خواستار تغییر شرکت واسطه شده اند. از آن سوی برخی نهادهای کانادایی نیز مخالفت خود را برای برگزاری این دیدار اعلام کرده اند.

با این حال اظهارات امروز سه شنبه خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه بر ابهامات برگزاری دیدار با کانادا بیش از پیش اضافه کرد و به نظر می رسد اتفاقاتی رخ داده است که این وزارتخانه هم نگران لغو این دیدار است.

سعید خطیب زاده در نشست خبری صبح امروز سه شنبه خود در واکنش به پرسشی پیرامون اظهارات سیاسی برخی از دولتمردان کانادایی در خصوص دیدار تدارکاتی تیم‌های ملی ایران و کانادا گفت: هماهنگی این دیدار مستقلاً از سوی فدراسیون‌های فوتبال دو کشور، در چارچوب دیدارهای معمول تدارکاتی فوتبال صورت گرفته و فدراسیون فوتبال کانادا در این خصوص اعلام کرده که مصمم است با جلوگیری از هرگونه سوء استفاده سیاسی گروه‌های شناخته شده ضد ایران، این رویداد صرفاً ورزشی را میزبانی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: متاسفانه به نظر می‌رسد برخلاف ادعاهای نمایشی، ورزشی ترین امور هم بازیچه جهت‌گیری‌های حزبی و جبهه‌بندی‌های سیاسی در داخل کانادا شده است. موضع‌گیریها و اظهار نظرهای منفی نخست وزیر کانادا و برخی افراد دیگر، حاکی از تفوق نگاه صرف سیاسی و حزبی بر همه وجوه حکمرانی در کانادا بوده و به همین دلیل رفتار مقامات این کشور در علن به راحتی بازیچه گروه‌های مخالف و ایران ستیز می‌شود.

وی تصریح کرد: از دولت و فدراسیون کانادا انتظار می‌رود فارغ از جوسازی‌ها، در اساس منشور حرفه‌ای ورزش و اصول شناخته شده فیفا، برگزاری این دیدار تدارکاتی و دوستانه را به دور از شائبه‌ها و انگیزه‌های سیاسی و نیز شانتاژهای تبلیغاتی مخالفین تعاملات غیرسیاسی میان مردم کشورها، تسهیل کند. فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران به ما اطمینان داده است کلیه توافقات لازم را با فدراسیون فوتبال کانادا در همین چارچوب انجام داده و در صورت نقض توافقات، مسئولیت تمامی عواقب آن بر دوش طرف کانادایی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، با این اظهار نظر مشخص می شود که برگزاری دیدار با کانادا در بن بست قرار گرفته و مشخص نیست تیم ملی می تواند تنها دیدار تدارکاتی اش را برگزار کند یا باید منتظر رایزنی های فدراسیون فوتبال با کشورهای دیگر باشد. هر چند که به نظر می رسد با وضعیتی که فدراسیون فوتبال دارد، حریف قدرتمند و به دردبخوری برای دیدار تدارکاتی با تیم ملی مهیا نشود.

همه این گمانه زنی ها در حالی صورت می گیرد که حمیرا اسدی مسئول امور بین الملل فدراسیون فوتبال صبح امروز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار مهر تاکید کرد که دیدار تیم ملی برابر کانادا در زمان تعیین شده برگزار خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.