×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
رابرت مالی: احتمال دستیابی به توافق با ایران ضعیف است

رابرت مالی: احتمال دستیابی به توافق با ایران ضعیف است
رویداد۲۴ رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران طی نشستی در کمیته روابط خارجی سنا، احتمال دستیابی به توافق در وین را «ضعیف» خواند.

وی مدعی شد که چشم‌انداز دستیابی به توافق با ایران، در بهترین حالت ضعیف بوده و واشنگتن آماده تشدید تحریم‌ها علیه تهران است.

مالی با تکرار برخی ادعا‌های ضد ایرانی گفت که آمریکا آماده است تا در صورت عدم احیای توافق، تحریم‌ها علیه تهران را تشدید کرده و در اقدامی همسو با اسرائیل و دیگر هم‌پیمانان منطقه‌ای خود به هرگونه اقدام تنش‌زای ایران با شدت پاسخ دهد.

وی بدون اشاره به بدعهدی‌های کشورش در قبال برجام، مدعی شد که واشنگتن با هر گونه درخواست فرا‌برجامی ایران مخالفت خواهد کرد.

این مقام آمریکایی با تکرار برخی ادعا‌های بی‌اساس درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، گفت که به ایران اجازه دست‌یابی به سلاح هسته‌ای را نخواهیم داد.


بیشتر بخوانید: رافائل گروسی: عدم پاسخ ایران به پرسش‌های آژانس، شرایط را دشوار کرده است


حضور مالی در سنا پس از آن صورت گرفت که پایگاه اینترنتی «پولیتیکو» به نقل یک مقام ارشد غربی گزارش داد که تصمیم نهایی «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا برای حفظ نام سپاه پاسداران ایران در فهرست سیاه، اتخاذ شده است.

یک منبع آگاه دیگر در این‌باره گفت که بایدن در جریان تماس تلفنی خود با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در تاریخ ۲۴ آوریل صورت گرفت، وی را در جریان این تصمیم قرار داد و اعلام کرد که این موضع، نهایی و صد در صد قطعی است.

بر اساس این گزارش، بایدن در تماس تلفنی با بنت مدعی شده است که «فرصت برای کوتاه آمدن» به پایان رسیده است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.