×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
عباس سلیمی نمین: پایداری‌ها در خدمت ضربه زنندگان به اصولگرایی هستند

عباس سلیمی نمین: پایداری‌ها در خدمت ضربه زنندگان به اصولگرایی هستند

رویداد۲۴ انتخابات سال سوم هیأت رئیسه مجلس برگزار شد، نگاهی به ترکیب آرا از ائتلاف نمایندگان همسو با جبهه پایداری و نمایندگان اصلاح طلب حکایت می‌کند.

عباس سلیمی نمین درباره ائتلاف پایداری‌ها و نمایندگان اصلاح طلب در مجلس گفت: گاهی آزمون‌هایی برای ما روشن می‌کند که چقدر درست حرکت می‌کنیم. شاید برخی عزیزان در رأس سیاسی یک ارزیابی داشته باشند که متأثر از برخی بازیگران حرفه‌ای در سیاست نیستند، اما آنن‌ها باید در برخی مقاطع زمانی جایگاه خودشان را مورد بررسی و توجه جدی قرار دهند.

وی افزود: جریان جبهه پایداری بحث خلوص و پالایش را در جریان اصولگرایی مطرح می‌کرد، اما الان می‌بینیم مواضعی اتخاذ می‌کند که جای تأمل دارد، چون به جای اتخاذ بیشترین جبهه گیری در برابر برخی جریانات سیاسی، با کسانی رویارویی می‌کند که کاملا باید با آن‌ها همراهی نشان دهد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: جناب آقای آقاتهرانی بعد از پایان انتخابات مجلس مطرح کرد که «تا به حال مخالف آقای قالیباف بودم و تلاش کردم او در لیست نباشد، اما حالا که انتخابات برگزار شد من با آقای قالیباف همراه خواهم بود و کاملا از ریاست او در مجلس حمایت حمایت خواهم کرد»، اما امروز متأسفانه مشخص شد دوستانی که ما به آن‌ها در جبهه پایداری امیدوار بودیم که نیرو‌های افراطی سوپر انقلابی را کنترل کنند، نه تنها چنین رویکردی را از آن‌ها شاهد نیستیم بلکه مشخص می‌شود که از اعتبار دوستان خوبی مثل آقای آقاتهرانی عناصر دیگری که هیچ قابل دفاع نیستند دارند سوء استفاده می‌کنند و آن‌ها را در کنار نیرو‌های اصلاح طلب قرار می‌دهند.


بیشتر بخوانید: نکاتی که درباره رای شکننده قالیباف برای ریاست مجلس باید بدانید/ یک فهرست؛ سه رقیب!


وی ادامه داد: به جای آنکه آقای آقاتهرانی نیرو‌های تندرو را هدایت کند تا با عناصر پرمسئله هم‌موضع نشوند، متأسفانه اینگونه همراهی‌ها را شاهد هستیم، چون عناصر تندرو به طور پنهانی هدایتگری می‌کنند بنابراین باید مراقبت هدایتگران پنهان بود. معتقدم هرچه مسائل سیاسی ما پیچیده‌تر می‌شود، باید بر دقت ما نیز افزوده شود، اما چنین حالتی را شاهد نیستیم.

سلیمی نمین اظهار کرد: نه تنها آقایان جبهه پایداری در خدمت پالایش جریان اصولگرایی نیستند بلکه کاملا در خدمت نیرو‌های ضربه زننده به اصولگرایی قرار دارند. نگاهی آماری به آرای انتخابات هیأت رئیسه مجلس موضوع را بهتر روشن می‌کند. فراکسیون اصولگرایان در مجلس ۲۳۰ عضو دارد که در دو سال گذشته اجماعی رأی می‌دادند و آقایانی همچون آقای آقاتهرانی اعلام می‌کردند رأی شان به ریاست آقای قالیباف است، اما این دوره تعداد آرای کسانی که در برابر آقای قالیباف ایستادند نشان می‌دهد رأی آن‌ها با رأی اصلاح طلبان کاملا در یک مسیر قرار دارد.

وی افزود: آیا واقعا نگاه آقایان به مدیریت این است؟ با این نگاه به هیچ وجه نمی‌توانند عناصر معتدل و فهیم را با خود همراه کنند و این بسیار زشت است که مشخص شود یک شخصیت مورد احترام به لحاظ اخلاقی در چه میدانی دارد بازی می‌کند. این شایسته نیست، ضمن آنکه خوب شد این آقایان وزن کشی کردند و دیدند که دیگران درباره آن‌ها چگونه می‌اندیشند.

وی ادامه داد: چنین وزن کشی‌هایی به لحاظ حیثیتی به آن‌ها ضربه می‌زند در حالیکه آن‌ها خودشان متعلق به خودشان نیستند بنابراین نباید به قرار گرفتن در چنین شرایطی راضی شوند. در عین حال آن‌ها به عنوان یک نیروی اصولگرا ارزیابی می‌شوند و این بی اعتباری که برای اصولگرایی رقم می‌زنند ارزنده نیست. گرچه قرار گرفتن در چنین شرایطی ضربه به آن‌ها می‌زند، اما در عمل این ضربه به کل اصولگرایی وارد می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: افرادی که به هیچ وجه مدیر شناخته نمی‌شوند و قادر نیستند مسائل پیچیده را مدیریت کنند نباید خودشان مرتب را در ترازوی سنجش قرار بدهند. هر کسی می‌تواند در جایگاه خودش بسیار تأثیرگذار باشد، ولی بعضی عناصر بیمار شخصیت آن‌ها را تخریب می‌کنند، در حالیکه آن‌ها می‌توانند در عرصه دیگری بسیار بسیار مفید باشند و مقبولیت خاص خود را داشته باشند. ما هم مدیر می‌خواهیم و هم شخصیت اخلاقی که بتواند در موقعیت‌های ضروری وارد میدان شود و تأثیرگذاری خاص خودش را داشته باشد.

وی افزود: بعضی اوقات حمایت‌ها نه به دلیل آن است که افراد آن‌ها را مدیر می‌دانند بلکه به دلیل آن است می‌خواهند از آن‌ها سوءاستفاده کنند. یعنی بخش اعظم آرای شان از جانب کسانی است که قصد سوءاستفاده دارند. به عبارت روشن‌تر اصلاح طلبان اعتقاد ندارد که آقای آقاتهرانی مدیر شایسته‌ای است. در واقع اصلاح طلبان آقای آقاتهرانی را به لحاظ خط و ربط سیاسی و به لحاظ مدیریت مناسب نمی‌دانند، اما فقط به این دلیل به آقای آقاتهرانی رأی دادند که بتوانند از ایشان برای بر هم زدن روندی که می‌تواند اصولگرایان را در مجلس موفق کند، سوءاستفاده کنند.

منبع: فردا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.