×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
واکنش سخنگوی وزارت خارجه به بیانیه فرانسه و آلمان درباره کشتی‌های یونانی/ صدور بیانیه یکطرفه و غیرقابل توجیه مردود است

سخنگوی وزارت امور خارجه به بیانیه‌های سخنگویان وزارت امور خارجه فرانسه و آلمان در مورد کشتی‌های یونانی توقیف شده در خلیج فارس واکنش نشان داد.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به بیانیه فرانسه و آلمان درباره کشتی‌های یونانی/ صدور بیانیه یکطرفه و غیرقابل توجیه مردود است

رویداد۲۴  سعید خطیب‌زاده در واکنش به بیانیه‌های از روی دست یکدیگر کپی‌شده سخنگویان وزارت امور خارجه فرانسه و آلمان در مورد کشتی‌های یونانی توقیف شده در خلیج فارس، اظهار داشت، ما صدور اینگونه بیانیه‌های یکطرفه و غیر قابل توجیه را که ظاهرا به یک عادت مستمر نزد صادرکنندگان آن مبدل شده، قویا مردود میدانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود:به این کشور‌ها توصیه می‌کنیم بجای فرار به جلو و حمایت نابجا از نقض‌های صورت گرفته توسط کشتی‌های یونانی، از فرآیند‌های قضایی مبتنی بر مقررات بین المللی که هدف آن تضمین آزادی کشتیرانی و امنیت دریایی است حمایت کنند.


بیشتر بخوانید: درخواست فرانسه از ایران برای آزادسازی دو نفتکش توقیف شده یونانی


خطیب زاده تاکید کرد: متاسفانه این کشور‌ها در حالی به اقدامات قانونی صورت گرفته در ایران معترض هستند که در قبال توقیف غیرقانونی کشتی تحت پرچم ایران توسط مقامات یونانی و تخلیه محموله آن در اجرای فرامرزی قوانین و احکام داخلی یک کشور دیگر است، سکوت اختیار می‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تصریح کرد: اینگونه مداخلات نامناسب در فرآیند‌های مستقل قضایی کشورمان، هیچ کمکی به حل و فصل موضوعات نخواهد کرد، لذا همانطور که به مقامات یونانی گفته ایم، مناسب است به جای تحرکات سیاسی و رسانه‌ای، برای حل و فصل موضوعات از طریق راه‌های حقوقی و قضایی نزد مراجع ذیصلاح کشورمان اقدام شود

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.