×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
تصمیم اسکوچیچ برخلاف منافع ملی/ تناقض در رفتار با ملی‌پوشان

خبرگزاری مهر – گروه ورزشی: اسکوچیچ تصمیم گرفته است پنج بازیکن استقلال که هنوز عرق شادی‌شان به خاطر قهرمانی در لیگ بیست و یکم خشک نشده را کنار بگذارد. با این بهانه که آنها رفته بودند در جشن قهرمانی شرکت کنند نه این که برای تیم‌شان بازی کنند!

اگر اسکوچیچ را به عنوان یک مربی منضبط و قانونمند قضاوت کنیم باید به او حق بدهیم که مقابل بازی کردن آبی‌ها برای تیم‌شان و سرپیچی از نظر سرمربی بایستد و آنها را کنار بگذارد. اما قضاوت در مورد او چنین نیست چون محمدحسین کنعانی‌زادگان که با شان و جایگاه و ساحت تیم ملی و «اخلاق» بازی کرده بود و محرومیتش هم رسما اعلام شده، به اردوی تیم ملی دعوت شده است!

پس اسکوچیچ را به هیچ عنوان نمی‌توان به عنوان یک مربی قاطع و قانونمند قضاوت کرد. چرا که اگر او در این قامت می‌گنجید حتما باید با کنعانی‌زادگان و البته پیش از او با چند بازیکن دیگر برخوردهایی «کی‌روش‌وار» انجام می داد.

اما از نگاهی دیگر؛ تیم ملی فوتبال ایران در بدترین شرایط برنامه‌ریزی و آماده‌سازی خود برای حضور در جام جهانی است. فدراسیون فوتبال در بی ثبات ترین و آشفته ترین روزهای خود است و هیچکس گامی موثر و مفید برای تیم ملی برنداشته است.

بازیکنان از وضعیت موجود ناامید هستند و هواداران فوتبال برای آینده تیم و حضورش در جام جهانی نگران تر از همیشه. در این شرایط اسکوچیچ باید چه کند؟ شاگردانش را متحد و همدل کنار هم داشته باشد یا بین آنها تبعیض قائل شود؟ هواداران استقلال و پرسپولیس را پشت تیم ملی داشته باشد یا با این تصمیماتش تفرفه بیندازد و یک بازوی تیم ملی را قطع کند؟

هیچکس با برقراری نظم و رعایت انضباط تیمی از سوی ملی‌پوشان مخالف نیست و حتما تمام بازیکنان باید به قوانین تیم ملی و اردوهایش احترام بگذارند. اما آیا قانون و نظم باید برای برخی بازیکنان باشد و برای برخی نباشد؟

جدا از این مگر بازیکنان استقلال چه خطایی مرتکب شده‌اند که در فاصله چند ماه مانده تا جام جهانی و درست در روزهایی که سرمست از قهرمانی تیمشان هستند و از نظر روحی در بهترین شرایط قرار دارند و می توانند با بالاترین انگیزه در خدمت تیم ملی باشند، با آنها چنین رفتاری شود؟

پنج ملی پوش استقلال حق داشته‌اند که برای تیمشان بازی کنند؛ آنهم در آخرین بازی لیگ که مقابل چشمان ۹۰ هزار تماشاگر بود و از نظر آماری هم می‌توانست برای ثبت یک رکوردماندگار در فوتبال ایران برای استقلال تاثیرگذار باشد و با این تیم بدون شکست قهرمان لیگ شوند. آنها همانگونه که در قبال تیم ملی مسئول هستند در قبال استقلال و هوادارانش هم مسئولیت دارند.

به نظر می‌رسد تصمیم اسکوچیچ احساسی و بدون تفکر و تعقل لازم صورت گرفته وگرنه کدام مربی باتدبیری است که چند ماه مانده تا جام جهانی اینگونه با روحیه پنج بازیکن از تیم قهرمان لیگ بازی کند و انگیزه آنها را بکشد و میلیون ها هوادار را از تیم ملی دور کند.

اگر فدراسیون فوتبال و مجموعه تیم ملی افرادی عاقل و دوراندیش داشتند به هیچ عنوان به اسکوچیچ اجازه نمی‌دادند یکی از بازوان حمایت کننده از تیم ملی را قطع کند و چند جوان آینده دار که سرمایه های فوتبال ایران هستند را از خود و تیم ملی دور کند و با احساسات و انگیزه آنها چنین بازی ناامیدکننده‌ای داشته باشد. این تصمیم کاملا در تضاد با منافع ملی و «دست در دست هم دادن» برای موفقیت تیم ملی در جام جهانی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.