×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
فعالیت اصلاح طلبان در انتخابات پایدار و محرز است/ اصلاحات بی اعتبار نشده است

فعالیت اصلاح طلبان در انتخابات پایدار و محرز است/ اصلاحات بی اعتبار نشده است
رویداد۲۴ اصلاح طلبان نگران رویکرد شورای نگهبان در دو انتخابات پیش رو هستند، رویکردی که طی دو انتخابات اخیر محدودیت‌هایی بیشتر را متوجه اصلاح طلبان کرده است، اما در این میان هستند برخی چهره ها، چون عارف که معتقدند با وجود محدودیت‌های شورای نگهبان نباید از عرصه انتخابات کنار کشید.

به گزارش قرن نو، محمد عطریانفر، عضو شاخص حزب کارگزاران نیست چنین اعتقادی دارد. او می‌گوید؛ «مطابق با همین محدودیت‌های شورای نگهبان، در انتخابات ایفای نقش کردیم، پیروز شدیم و دست آورد‌های خوبی داشتیم.»

این چهره اصلاح طلب به هم طیفان سیاسی خود این توصیه را می‌کند که در نقد دولت و مجلس منصف باشند و تندروی نکنند.

فعالیت اصلاح طلبان در انتخابات پایدار و محرز است

محمد عطریانفر، فعال سیاسی اصلاح طلب، با اشاره به مصاحبه اخیر محمدرضا عارف و تاکید او برای حضور حتمی در انتخابات گفت: فرمایش آقای عارف متین و منطقی است. فعالیت سیاسی ما در انتخابات یک امر محرز و پایدار است. تا زمانی که قائل به نظام و جمهوری اسلامی هستیم و بتوانیم به سرنوشت سیاسی کشور کمک کرده تا مردم زندگی راحت تری را داشته باشند، می‌توانیم مشارکت سیاسی داشته باشیم. راه مشارکت سیاسی هم انتخابات است.

محدودیت‌های شورای نگهبان برای اصلاح طلبان

این عضو حزب کارگزاران درباره اینکه آیا شورای نگهبان و نهاد‌های نظارتی ریسک رد صلاحیت‌ها را می‌پذیرند یا خیر گفت: از سال‌های ۶۸ تا به اکنون شورای نگهبان با همین روحیه و با همین رویکرد سیاسی نسبت به تایید یا رد صلاحیت‌ها عمل کرده است. ما نیز مطابق با همین محدودیت ها، در انتخابات ایفای نقش کردیم، پیروز شدیم و دست آورد‌های خوبی داشتیم.

عطریانفر گفت: هیچ دلیلی وحود ندارد که ما سنت درست گذشته خود را از دست بدهیم. از این جهت فکر نمی‌کنم این استدلال درستی باشد که اگر نتوانیم عناصر خودمان را در انتخابات از جریان تایید صلاحیت شورای نگهبان عبور دهیم، پایمان را از انتخابات بیرون بکشیم.


بیشتر بخوانید: اصلاح‌طلبان نباید تن به انتخابات غیرآزاد می‌دادند/ جامعه اعتمادش را به اصلاحات از دست داده و مستعد فروپاشی است


با تدبیر کاندیدا معرفی کنیم

این چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: می‌توانیم با تدبیر مناسب تری، افرادی را معرفی کنیم که در حد بضاعتشان موثر باشند. از این جهت، توقع حداکثری در جامعه‌ای که شورای نگهبان با نظارت استصوابی بار‌ها و بار‌ها برخورد کرده است، توقعی بزرگ است و معمولا نمی‌توانیم به مطالبه حداکثری دست پیدا کنیم.

وی درباره بازسازی جناح اصلاح طلبان و بدنه آرای آن گفت: فرآیند بازسازی در افکار عمومی، یک کار همیشگی است و مربوط به یک مقطع خاص نیست. به نظر می‌آید که همچنان به صورت مستمر روند اصلاح رفتار‌های اصلاح طلبان باید بر مبانی و اهداف حوزه اصلاحات مبتنی باشد و این روند همیشگی است. به هرحال، تلاش‌ها دارد صورت می‌گیرد و دوستان در احزاب مختلف، گفتگو‌ها و مذاکراتی را شروع کردند، فراز و فرود‌ها را بررسی می‌کنند و امیدواریم در این مسیر، شرایط بهتری را داشته باشیم.

اصلاح طلبان تندروی نکنند

عطریانفر در پاسخ به این سوال که آیا عملکرد دولت و مجلس، می‌تواند برای اصلاح طلبان فرصت ایجاد کند، گفت: همیشه در عرصه رقابت، رقبا سعی می‌کنند ناکامی‌های رقیب را، در نظر جامعه به درستی مطرح کرده و اثبات کنند که رقبا بین شعار و عملشان فاصله است. طبیعی است که اصلاح طلبان نیز از این فرصت تبلیغاتی می‌توانند استفاده کنند، ولی آنچه به عنوان تذکر اخلاقی مهم است، این است که اصلاح طلبان در مقام نقد دولت، تندروی نکرده و نقد منصفانه داشته باشند. فکر می‌کنم این التزام اخلاقی در میان اصلاح طلبان باقی باشد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح طلبان اعتبار خود را از دست داده اند، بیان کرد: باید خدا را شکر کرد که اصلاحات بی اعتبار نشده است. اگر اصلاح طلبان، بی اعتبار شدند، سعی کنند با واقع بینی، هوشمندی و مشارکت این بی اعتباری را جبران کنند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.