×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
چراغ سبز سرمربی آفریقای‌ جنوبی برای بازی دوستانه با ایران در دوحه

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در حالی برای برپایی اردوی آماده سازی راهی کشور قطر شد که هیچ بازی تدارکاتی برای این تیم در نظر گرفته نشده بود.

قرار بود ایران در «فیفادی» ژوئن به کشور کانادا سفر کند و علاوه بر بازی با این تیم، با کشور اکوادور و یک تیم دیگر هم بازی تدارکاتی داشته باشد. با این حال سفر به کانادا به خاطر فشارهای سیاسی از سوی این کشور لغو شد تا برنامه‌های آماده سازی ایران برای نخستین اردو قبل از جام جهانی قطر دستخوش تغییرات فراوان بشود.

ایران قصد داشت بازی با سنگال در ورزشگاه آزادی را برنامه ریزی کند که پر بودن تقویم سنگال، این امکان را از فدراسیون ایران گرفت. بعد از آن، ایران سراغ بازی با اروگوئه رفت که گفته می‌شد دیدار تدارکاتی اش با جامائیکا لغو شده است.

چراغ سبز سرمربی آفریقای جنوبی برای بازی با ایران در دوحه
تمرین تیم ملی ایران در قطر

مذاکرات ایران با اروگوئه به مراحل نهایی هم رسید و مقرر شد تیم ملی کشورمان برای انجام یک مسابقه دوستانه به اروگوئه سفر کند؛ اما این سفر هم با درخواست دراگان اسکوچیچ به دلیل آنچه که مسافت زیاد عنوان شده بود، لغو شد.

به همین خاطر ایران بدون داشتن بازی تدارکاتی راهی قطر شد؛ به امید اینکه بتواند بازی با کشورهای آفریقایی از جمله الجزایر، کنگو یا کامرون را برنامه ریزی کند.

این در حالی است که با اتفاقاتی که برای گروه K مرحله مقدماتی جام ملت‌های آفریقا رخ داده است، ظاهراً شانس در خانه تیم ملی ایران را زده و احتمالاً بازی با آفریقای جنوبی برای شاگردان اسکوچیچ فراهم بشود.

ماجرا از این قرار است که تیم ملی آفریقای جنوبی ملقب به بافانا بافانا در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آفریقا روز پنجشنبه ۱۹ خرداد در مراکش به مصاف تیم ملی این کشور می‌رود. طبق برنامه، قرار بود بافانا بافانا روز ۲۳ خرداد هم در چارچوب این رقابت‌ها با زیمباوه دیدار کند که این مسابقه به خاطر تعلیق فدراسیون زیمباوه لغو شده است.

به همین دلیل، آفریقای جنوبی در تلاش است تا باوجود لغو بازی با زیبماوه، این فیفادی را از دست ندهد.

چراغ سبز سرمربی آفریقای جنوبی برای بازی با ایران در دوحه
هوگو بروس سرمربی آفریقای جنوبی

این خبری است که «هوگو بروس» سرمربی آفریقای جنوبی آن را اعلام و اظهار امیدواری کرد تیمش بتواند برابر ایران بازی تدارکاتی داشته باشد.

بروس در این خصوص گفت: احتمال زیادی وجود دارد که تیم ما در راه بازگشت از مراکش، روز سیزدهم ژوئن (۲۳ خرداد) با ایران در دوحه دیدار کند زیرا ما از طریق دوحه به مراکش سفر می‌کنیم.

وی افزود: شاید وقتی از مراکش برگردیم چند روزی در دوحه بمانیم تا در آنجا مقابل ایران بازی کنیم، اما فعلاً قطعی نیست زیرا هیچ چیز نهایی نشده است. اگر این‌طور باشد، برای ما اتفاق بسیار خوبی خواهد بود زیرا به دنبال بازی بودیم.

سرمربی آفریقای جنوبی با بیان اینکه تیمش امکان بازی با نامیبیا و الجزایر را داشته است، تاکید کرد که به دلایلی قید این مسابقات را زده است. وی گفت: ما چند گزینه داشتیم، اما نهایی نشد و حالا امیدوارم این بازی با ایران انجام بشود.

بروس همچنین گفت: ما قبل از پایان ماه می از عراق و برزیل چند پیشنهاد داشتیم، اما این غیرممکن بود زیرا من بازیکن نداشتم. هنوز بازی‌های لیگ و جام حذفی وجود داشت؛ چیزی که در کشورهای دیگر اتفاق نمی‌افتد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.