×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
اختصاص ۱۱۰۰میلیارد تومان به اجرای طرح هادی در روستاهای کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر نیکزاد در سفر به گچساران گفت: در همه استان‌های کشور بیش از ۸ درصد از اعتبارات استانی به طرح‌های هادی روستاهای همان مناطق اختصاص داده شده است.

وی بیان کرد: امسال از محل اعتبارات ملی افزون بر هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی در روستاهای کشور اختصاص داده شده است.

رئیس بنیاد مسکن کشور با اشاره به اینکه مجلس به علت توجه به روستاها و اجرای طرح‌های هادی در آنها اعتبار دیگری نیز مصوب کرده است، افزود: در همین راستا مجلس ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای اجرای طرح هادی روستاها مصوب کرده است، که بعد از پایان تعطیلات مجلس و بازگشایی آن با رأی مجدد نمایندگان ملت این میزان به بنیاد مسکن کشور ابلاغ می‌شود.

نیکزاد عنوان کرد: با اختصاص این میزان بودجه، اعتبار طرح‌های هادی در کشور ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

وی گفت: هماهنگی خوبی در خصوص اختصاص قیر رایگان بین مجلس، وزارت نفت، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انجام شده و اقدامات مؤثری نیز صورت گرفته است.

رئیس بنیاد مسکن کشور با اشاره به نقش سازنده و همراهی بنیاد مستضعفان در برخی از نقاط کشور خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان در برخی از نقاط کشور طرح محرومیت زدایی را اجرا کرده که این اقدام کمک خوبی به اجرای طرح هادی و آسفالت‌ها در معابر روستایی شده است.

نیکزاد بیان کرد: در برخی از مناطق کشور که مناطق آزاد محسوب می‌شود روستاهای استحفاظی آن مناطق جلساتی برگزار و در راستای آسفالت و اجرای طرح هادی اقدامات مؤثری انجام خواهد شد.

وی افزود: در کشور ۴۰ هزار روستای دارای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که تمامی این روستاها دارای طرح هادی مصوب است.

رئیس بنیاد مسکن کشور ادامه داد: عمر مفید طرح هادی برای هر روستا ۱۰ سال است و بعد از این مدت طرح هادی روستا نیاز به اجرای مجدد دارد.

نیکزاد اضافه کرد: بر این اساس تاکنون طرح هادی ۴ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور بازنگری و دوباره اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۴ هزارو ۳۰۰ واحد مسکونی سال گذشته بازنگری شد، گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده امسال طرح هادی بیش از ۴ هزار واحد مسکونی در کشور بازنگری می‌شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.