×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایران هیچ فعالیت هسته‌ای پنهان و نانوشته‌ای ندارد/ اسناد ادعایی کذایی است

ایران هیچ فعالیت هسته‌ای پنهان و نانوشته‌ای ندارد/ اسناد ادعایی کذایی است

رویداد۲۴ به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در رابطه با نشست شورای حکام و صدور قطعنامه علیه کشورمان گفت: این حرکت اخیری که سه کشور اروپایی و آمریکایی انجام داده اند و ارائه پیش‌نویس قطعنامه علیه ایران، یک حرکت سیاسی در راستای سیاست فشار حداکثری است که اهداف اصلی آن با پشتوانه فکری و رهبری رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به موارد اتهامی کشور‌های غربی تصریح کرد: موارد اتهامی آن‌ها ۲۰ سال است که به ایران نسبت داده می‌شود، اگر ایران برجام را پدیرفت به این دلیل بود که این اتهام‌ها رفع و اعتماد‌سازی شود.

اسلامی بیان کرد: تفاهمی صورت گرفت که طرفین تعهدی داشتند که به آن عمل نکردند و ایران هم‌پذیرفته محدودیتی در بیشتر برنامه هسته‌ای خود داشته باشد اکنون با این قطعنامه به اول خط برگشته‌ایم و دوباره همان داستان‌هاست.


بیشتر بخوانید: زیر و بم پیش نویس قطعنامه غربی درباره ایران


رییس سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: ایران ماه‌ها مذاکره کرده و متن توافق تمام شده و در بحث تحریم‌ها مطالب گفتگو شده است، اکنون رژیم صهیونیستی با عملیات تروریستی و تخریبی و با زیاده‌گویی و یاوه‌گویی کشور را تهدید می‌کند که اگر دیپلماسی برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نکند ما متوقف می‌کنیم. مگر قانون جنگل است.

وی افزود: ایران هیچ فعالیت هسته‌ای پنهان و نانوشته‌ای ندارد. هیچ سایت و فعالیت معرفی نشده‌ای وجود ندارد، این اسناد کذایی است. این یک حرکت سیاسی در تداوم فشار حداکثری است ایران حداکثر همکاری را با آژانس داشته است.

اسلامی گفت: با القائات رسانه‌های صهیونیستی و غربی آژانس موارد ادعایی خود را در قالب چهار مکان مطرح کرد و آن‌ها تشریف آوردند چهار مکان را بازرسی کردند مواردی در آمد یکی از این چهار مکان را بستند حالا این مکان چیست؟ مربوط به صفحه اورانیوم فلزی است که اگر مردم خاطرشان باشد از ۲۰ سال پیش تاکنون در این خصوص به ایران اتهام می‌زنند که در حال ساخت بمب است کدام بمب؟ اول می‌گفتند شیان و لویزان بعد گفتند پارچین بعد گفتند جنوب غرب تهران هر روز یک آدرسی را مطرح می‌کردند.

وی ادامه داد: منافقین، صهیونیست‌ها و اذناب آن‌ها این‌ها را مطرح می‌کنند که کشور را متهم کنند و با مدارک جعلی و اخبار جعلی ایران را تحت فشار قرار می‌دهند همه این‌ها بررسی شده است. در بیانیه تهران به آژانس هم اعلام کردیم که در جریان بازرسی‌ها یکی از این مکان‌ها بسته اعلام شد آن‌ها هم نوشتند که ما دیگر سوالی نداریم اگر سوالی ندارند چرا در پیش‌نویس قطعنامه می‌نویسند و همین مسئله را سوال می‌کنند؟ حالا این چیست؟ یک آزمایشگاه. کار آزمایشگاه کار کردن روی متریال است. این آزمایشگاه جابربن حیان است. شما که آمدید و دیدید شما که سه ماه یکبار بازرسی می‌کنید و می‌بینید که این متریال سر جای خودش است آزمایشگاه هم که سر جای خودش است همه فرایند‌ها هم که مشخص است.

رئیس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: برای ما مشخص شده که این یک حرکت سیاسی است در تداوم همان سیاست فشار حداکثری، اما جمهوری اسلامی ایران هیچ چیز پنهانی ندارد حداکثر همکاری را با آژانس دارد اگر ریاضی نمی‌فهمند واقعاً دیگر ما چیزی نمی‌دانیم. ما دو تا سه درصد فعالیت هسته‌ای جهان را داریم حدود ۲۵ درصد بازرسی‌ها را از ما انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه آژانس حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ بازرس دارد که به ایران اعزام کرده است، گفت: این اتهامات نخ‌نما شده و مزاحمت‌های بی‌شمار آن‌ها انتها ندارد. برجام برای رفع هم این اتهامات بود. اگر قرار باشد بازگشت به برجام باشد، این اتهامات که یکبار برطرف شده بود برای چه باز هم آن را مطرح می‌کنند؟ این یک عملیات روانی و فشار بر ملت ایران است. ما طبق ضوابط و مقررات کار می‌کنیم هیچگونه فعالیت ما نیست که تحت نظارت آژانس نباشد و رویه‌های آژانس را رعایت نکرده باشیم.

اسلامی تاکید کرد: ما نه این اتهامات را می‌پذیریم نه از این عملیات روانی سنگین آن‌ها عقب‌نشینی خواهیم کرد ما یک باقی مانده حسن نیتی در برجام داریم اگر نخواهند به تعهداتشان عمل کنند، ما هم حتماً در آن باقی‌مانده حسن نیت خود تجدیدنظر خواهیم کرد ما در چارچوب پادمان حرکت می‌کنیم نه یک کلمه کمتر کلمه اضافه‌تر آنچه در قالب برجام تعریف شده به خاطر حسن نیت ما بوده جریان صنعتی تولید ما برقرار است و تحت احساسات حرکت نمی‌کنیم، اما برنامه و قانون اقدام راهبردی مجلس را داریم که تکالیفی را برای ما مشخص کرده است هیچ کار ما پنهانی نیست، آشکار است و کار‌ها طبق نظارت صورت می‌گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.