×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
فاجعه «تغییر» در برنامه‌ریزی سازمان لیگ/ پسرفت پس از ۲۰ سال اجرا

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در حالی با قهرمانی استقلال و سقوط دو تیم شهر خودرو مشهد و فجر شهید سپاسی شیراز همراه بود که تعداد بازی‌های یک فصل تیم‌های حاضر در این دوره مسابقات بعد از اتمام مسابقات کامل شد!

شروع در خزان پایان در بهار

بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با توجه به ادامه روند شیوع ویروس کرونا از ۲۷ مهرماه ۱۴۰۰ آغاز و دوازدهم خردادماه ۱۴۰۱ در حالی تقویم فوتبالی خود را طی کرد که لغو برخی دیدارهای هفته پایانی باعث شد تا مقابل اسم تعدادی از تیم‌ها عدد ۲۹ جای ۳۰ قرار بگیرد.

هیچ کس از هیچ چیز خبر ندارد

لغو برخی دیدارهای هفته سی ام لیگ برتر فوتبال در حالی رقم خورد که سازمان لیگ فوتبال نبود زیرساخت کافی در برخی ورزشگاه‌ها را علت عدم برگزاری مسابقات دانست. به طور مثال دیدار تیم‌های تراکتور و نساجی مازندران با وجود حضور هر دو تیم در زمین مسابقه ناگهان لغو شد تا هیچکس از سرنوشت برگزاری این دیدار خبری نداشته باشد.

فاجعه «تغییر» در برنامه‌ریزی سازمان لیگ/ پسرفت پس از ۲۰ سال اجرا

تغییرات متوالی بدون هماهنگی قبلی

گذشت بیست دوره از بازی‌های لیگ برتر باعث نشد تا حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ به همراه مسئولان اجرایی مسابقات بتوانند از میزان تصمیمات ناگهانی خود بکاهند. بازی‌های فصل گذشته لیگ برتر در حالی جریان پیدا کرد که بیشتر از ۲۰ هفته با تغییرات زمانی بازی‌ها همراه بود. در حقیقت دو سوم بازی‌های فصل جاری لیگ برتر شامل تغییرات زمانی و مکانی شده است که در نوع خود مثال‌زدنی است.

صد و یک حکایت برای تماشاگر

نیم فصل دوم بازی‌های لیگ برتر با تصمیمات متوالی درباره بودن یا نبودن تماشاگران همراه بوده است. شیوع جهانی ویروس کرونا باعث شد تا تصمیم گیری در خصوص حضور تماشاگران علاوه بر نظر شورای تأمین استان محل برگزاری بازی به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا نیز وابسته شود اما باز هم سازمان لیگ در این زمینه کاملاً منفعل بود تا جایی‌که بعضی بازی‌ها نظیر پرسپولیس و سپاهان در گل گهر سیرجان با وجود اعلام قبلی مبنی بر حضور تماشاگر ناگهان بدون حضور آنها برگزار شد.

قانون‌های عجیب و خلق الساعه درباره حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها به جایی کشید که فجر شهید سپاسی طبق قرعه سازمان لیگ باید میزبانی پرسپولیس را در هفته پایانی بر عهده می‌گرفت اما این تیم با توجه به نداشتن زمین مسابقه در ورزشگاه آزادی تهران به میدان رفت اما تصمیم گرفت این بازی بدون حضور تماشاگر برگزار شود.

فاجعه «تغییر» در برنامه‌ریزی سازمان لیگ/ پسرفت پس از ۲۰ سال اجرا

معلق در اعلام نتیجه

سازمان لیگ فوتبال درباره لغو برگزاری بازی‌های هفته سی ام هنوز اطلاع رسانی نکرده است. آنها تیم میزبان را مسئول تأمین محل برگزاری مسابقه دانسته‌اند اما در اعلام‌های قبلی خود همان ورزشگاه را برای برگزاری بازی معرفی کرده بودند اما در روز مسابقه همان جا را هم قبول نداشتند.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نیز همچنان هیچ تصمیمی درباره این بازی‌ها همچون دیدار نیمه تمام پرسپولیس و تراکتور تبریز به دلیل پرتاب سنگ و اشیا از سوی تماشاگران نگرفته است. نگرفته است و رأی انضباطی دیدار پرسپولیس و تراکتور را هم بعد از پایان مسابقات اعلام کرد.

۲۰ سال بیهوده

قطعاً هنگام برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات لیگ برتر انتظار می‌رفت میزان اشتباهات در تهیه برنامه رقابت‌های لیگ برتر به حداقل برسد اما مسئولان مربوطه هر سال به لیست پر طمطراق بهانه‌های خود برای هرگونه ابهام در برگزاری مسابقات افزودند.

سازمان لیگ فوتبال به عنوان متولی فوتبال باشگاهی کشور نه تنها هیچ کمکی به برگزاری هرچه بهتر بازی‌های لیگ نکرده است بلکه در داخل خود همچنان دارای ابهامات مالی، تبلیغاتی و تجاری است تا ۲۰ سال گذشته لیگ برتر هیچ حاصلی برای بهبود روند فعلی نداشته باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.