×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
برگزاری انتخابات سوارکاری با۳ کاندیدا/نه تفحص مانع شد نه اعتراضات

به گزارش خبرنگار مهر، دوره ریاست مسعود خلیلی در فدراسیون سوارکاری روز جمعه به پایان می رسد و این فدراسیون روز شنبه با برگزاری مجمع انتخاباتی و تکیه به نتیجه آن وارد دوره جدیدی خواهد شد، دوره ای که می طلبد متفاوت از حداقل هشت سال گذشته باشد اگرچه وضعیت کاندیداها و تایید صلاحیت آنها اطمینانی از این بابت ایجاد نکرده است.

انتخابات فدراسیون سوارکاری به عنوان یک فدراسیون المپیکی در حالی در برنامه وزارت ورزش قرار گرفت که این فدراسیون در آغاز سال گذشته زیر ذره بین نمایندگان مجلس قرار گرفته بود طوریکه با مصوبه آنها برای تحقیق و تفحص مواجه شد.

ارائه گزارش های مبسوط در مورد تخلفات گسترده در سوارکاری و موضوعات مربوط به صادرات اسب، برگزاری مسابقات و … به مجلس باعث شد ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس درخواست تحقیق و تفحص از این فدراسیون سوارکاری را خواستار شدند. این مسئله پس از بررسی در کمیسیون فرهنگی توسط هیات رئیسه مجلس تایید و اعلام وصول شد.

واردات اسب و عدم رعایت حقوق مالکان، موضوعات مربوط به میکرو جیپ گذاری ها، گزارشات متعارض در خصوص نتایج آزمایش های دوپینگ، عملکرد آزمایشگاه های مربوطه و … موضوعات کلی بود که محورهای تحقیق و تفحص از فدراسیون سوارکاری را شامل می شد. اهمیت هر یک از این مسائل به قدری بود که می طلببد مجلسی ها با قید فوریت روی آن کار کنند اما تا به امروز که دو ماه از طرح موضوع می گذرد نه تنها گزارشی از تحقیق و تفحص فدراسیون سوارکاری در صحن مجلس ارائه نشده است بلکه ریاست همین فدراسیون مجدد برای ورود به انتخابات تایید صلاحیت شده است!

از میان ۱۰ نفری که بهمن ماه سال گذشته متقاضی حضور در انتخابات فدراسیون سوارکاری شدند، در نهایت سه نفر با دریافت تاییدیه صلاحیت خود از وزارت ورزش و بعد از آن مراجع نظارتی، مجوز ورود به انتخابات ۲۱ خردادماه این فدارسیون را گرفتند. مسعود خلیلی یکی از این کاندیداهاست. وی ساعت های پایانی دومین دوره ریاستش در فدراسیون سوارکاری را پشت سر می گذارد و به واسطه نتیجه استعلام ها و تایید صلاحیت ها، بازهم برای وی این شانس و فرصت مهیا شده که به ریاستش در این مجموعه ادامه دهد.

برگزاری انتخابات سوارکاری با۳ کاندیدا/نه تفحص مانع شد نه اعتراضات

مسعود خلیلی طی هشت ریاست فدارسیون سوارکاری را بر عهده داشته. دو ماه پیش فدراسیون وی مصوبه مجلس برای تحقیق و تفحص را گرفت

در بررسی و ارزیابی عملکرد هشت ساله مسعود خلیلی به عنوان رئیس فدراسیون سوارکاری همین بس که برای نخستین بار تحقیق و تفحص از این فدراسیون مصوب شد. دقیقا همین مسئله این ابهام و پرسش را ایجاد می کند که «چطور به فاصله دو ماه بعد از زوم مجلسی ها، صلاحیت وی برای حضور سومین بار در انتخابات تایید می شود؟»

شاید حضور و فعالیت علی کریمی فیروزجایی رئیس هیات سوارکاری استان تهران و نماینده مجلس در هیات رئیسه فدراسیون سوارکاری بی تاثیر در کنار رفتن پرونده این فدراسیون در مجلس -حداقل تا به امروز- نبوده است اما به هر حال اینکه چطور فردی که در هفته های پایانی ریاستش به عملکردش انتقاد وارد و پایش به مجلس باز شد بازهم برای انتخابات و یک دوره ریاست دیگر تایید صلاحیت شده است؟

البته این تنها حاشیه و چالش پیرامون انتخابات فدارسیون سوارکاری نیست چرا که دو کاندیدای دیگر این انتخابات با مطرح کردن برخی موارد خواستار لغو و تعویق آن شدند. محمد اسدمسجدی و محمد کاظمیان که هر یک در حوزه سوارکاری دستی بر آتش داشته اند به خاطر اطلاع رسانی دیرهنگام از تایید صلاحیت شان و عدم ارسال به موقع دعوت نامه حضور در مجمع، مخالفت برگزاری انتخابات در زمان مقرر بودند و درخواست خود برای تعویق را هم در مکاتبه با وزارت ورزش اعلام کردند. (خبرگزاری مهر در گزارشی با عنوان «اعتراض دو نامزد ریاست به پنهان کاری/شائبه در انتخابات سوارکاری» به این موضوع پرداخت)

با همه این اوصاف تا به امروز برگزاری انتخابات فدراسیون سوارکاری در زمان مقرر به قوت خود باقی است. این انتخابات از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه در محل آکادمی ملی المپیک آغاز می شود و در پایان مشخص خواهد شد مسعود خلیلی برای سومین دوره متوالی متصدی ریاست می شود یا محمد اسدمسجدی که این روزها درگیر هیات رئیسه باشگاه پرسپولیس است و یا محمد کاظمیان ۷ سال در بدنه فدراسیون به عنوان دبیر فعالیت داشته است؟!

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.