×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
ایران سعی کرده از تحریم‌ها فرصتی برای پیشرفت ایجاد کند/ ونزوئلا نشان داد مقاومت دشمن را وادار به عقب‌نشینی می‌کند

رئیسی در نشست خبری مشترک با مادورو:

رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت: روابط ما با ونزوئلا راهبردی است و در حوزه‌های مختلفی جریان دارد. امضای سند همکاری ۲۰ ساله میان دو کشور جلوه‌ای از اراده مسئولین عالی برای توسعه روابط در همه حوزه‌ها است.

ایران سعی کرده از تحریم‌ها فرصتی برای پیشرفت ایجاد کند/ ونزوئلا نشان داد مقاومت دشمن را وادار به عقب‌نشینی می‌کند

رویداد۲۴ به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در نشست خبری مشترک با نیکلاس مادورو گفت: لازم است به رئیس‌جمهور محترم کشور ونزوئلا خوش آمد عرض کنم. بسیار خوشحالم از اینکه امروز میزبان ایشان و وزرای محترم و همکاران ایشان هستیم.

وی ادامه داد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همواره ارتباط با کشور‌های مستقل بوده و ونزوئلا نشان داده در مقابل امپریالیسم مقاومت مثال‌زدنی داشته است. ایران سعی کرده از تحریم‌ها برای خود فرصتی برای پیشرفت ایجاد کند.

رئیسی افزود: وقتی که سخنگوی کاخ سفید اعلام می‌کند سیاست فشار حداکثری علیه ایران بصورت مفتضحانه شکست خورده این نقطه پیروزی ملت ایران است. ونزوئلا سال‌های سختی را سپری کرده و اراده مردم ونزوئلا این بوده که باید در مقابل این تحریم‌ها مقاومت کرد و می‌دانیم این کشور ابرتورم‌ها را پشت سر گذاشته و رشد اقتصادی در این کشور آغاز شده است. این نشان بسیار خوبی است که به همه ثابت می‌کند که مقاومت و ایستادگی جواب داده و دشمن را وادار به عقب‌نشینی می‌کند.


بیشتر بخوانید: شمارش معکوس برای پایان برجام


رئیس‌جمهور گفت: روابط ما با ونزوئلا راهبردی است و در حوزه‌های مختلفی جریان دارد. امضای سند همکاری ۲۰ ساله میان دو کشور جلوه‌ای از اراده مسئولان عالی برای توسعه روابط در همه حوزه‌ها است. در این دولت همکاری‌هایی که در حوزه انرژی در نیروگاه‌های حرارتی تعمیر پالایشگاه در کشور ونزوئلا و نسبت به صادرات خدمات فنی و مهندسی و حوزه‌های اقتصادی و نظامی صورت گرفته نشان می‌دهد زمینه‌های مختلفی در کشور ونزوئلا وجود دارد و ما هم از ظرفیت‌هایی برخوردار هستیم که می‌تواند منجر به همکاری میان دو کشور شود.

وی افزود: از حوزه‌های دیگری که می‌تواند حوزه همکاری باشد حوزه علم و فناوری است که در این سال‌ها گام‌های خوبی در ایران برداشته شده و می‌توانیم این دانش را به ونزوئلا منتقل کنیم و می‌تواند زمینه همکاری بسیار خوبی در نفت، گاز، صنعت پتروشیمی و کشاورزی را میان دو کشور فراهم کند. آغاز پرواز تهران-کاراکاس زمینه خوبی برای رفت و آمد دو کشور ایجاد می‌کند که هم می‌تواند در مسائل اقتصادی باشد و هم ارتباط میان ملت‌ها را بیشتر کند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.