×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
بحران بزرگ در فوتبال ملی ایران/انتقاد از تیم امید و فدراسیون کوچک

به گزارش خبرنگار مهر، حذف تیم فوتبال امید ایران از جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا با کسب دو تساوی و یک شکست در پایان بازی‌های مرحله گروهی بار دیگر انتقادات درباره برنامه ریزی فدراسیون فوتبال در راستای حمایت از این تیم را در بین اهالی فوتبال ایجاد کرد.

جلال چراغپور در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به این موضوع راجع به برگزاری اردوی تیم ملی بزرگسالان در قطر بدون هیچ بازدهی خاصی نیز اعلام خطر کرد.

امیدها را باید با بزرگسالان سنجید

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران با ناراحتی از ضعف‌های فنی فراوان تیم فوتبال امید ایران گفت: قطعا در سال جام جهانی هیچ چیزی اندازه تیم ملی اهمیت ندارد؛ بخصوص اینکه ما جواز حضور در این بازی‌ها را کسب کردیم اما فکر می‌کنم اکنون وقت این است درباره تیم امید صحبت کنیم.

چراغپور افزود: داریم می‌بینیم که دیگر زور فوتبال پایه به ترکمنستان و ازبکستان و تاتارستان نمی‌رسد! واضح است که مشکلات ما کاملا ریشه دوانده است و هیچ کس هم فکری به حالش نمی‌کند. معتقدم امیدها را باید با ظرف بزرگسالان سنجید چون آنها تا یک سال دیگر قرار است روی بورس بیایند.

بحران بزرگ در فوتبال ملی ایران/انتقاد از تیم امید و فدراسیون کوچک

هیچ خبری از تاکتیک امیدبخش نبود

چراغپور انتقادات تند و تیز خود لیه کادر فنی را با نداشتن استراتژی مناسب در جام ملت‌ها آغاز کرد و گفت: هر چقدر دقت کردن هیچ اثری از تاکتیک و توجه به دانش فوتبال ندیدم. بازیکنان ما کاملا با علم فوتبال غریبه هستند. فقط بازیکنان امید فوتبال کاملا آماتور بازی می‌کردند و دنبال توپ می‌دویدند. آنها اسیر تاکتیک‌های ازبکستان و ترکمنستان بودند. حرفی در مقابل آنها برای گفتن نداشتیم. اصلا بازیکنان امید نمی‌دانستند فشار تیمی برای دریافت توپ از حریف چیست و اینها نگران کننده است. هیچ نقطه و نکته‌ای برای الهام از بازی امید بخش تیمی که آقای مهدوی کیا ساخته است نبود.

مهدوی کیا بی تاکتیک بود

وی درباره تأثیر افکار کادر فنی تیم فوتبال امید که در رأس آنها مهدی مهدوی کیا است، یادآور شد: من برای مهدوی کیا بسیار احترام قائل هستم و اگر قرار باشد فقط به عنوان مربی او را در نظر بگیریم هیچ خط و مشی فکری از یک استراتژی تعریف شده در تیم امید برای بازی کردن ندیدم. هیچ سیگنالی از تعیین تاکتیک برای فوتبال ندیدم.

نه راهکار دیدم نه بیراهه

چراغپور در پاسخ به خبرنگار مهر، مبنی بر اینکه آیا مهدوی کیا همچنان باید به راهش ادامه دهد گفت: من او را واقعا دوست دارم و شخصیتی ستودنی است. باز هم تاکید می‌کنم هر نکته‌ای گفته می‌شود درباره مربیگری اوست. شما از من می‌پرسید راه خود را ادامه دهد ولی من می گویم اصلا راه و بیراهه ای ندیدم. من واقعا هیچ چیزی ندیدم. تیم امید خط و مشی خاصی را دنبال نمی‌کند.

اسکوچیچ شجاعت نداشت وگرنه…

او در ادامه صحبت‌هایش شروع به صحبت درباره لیست اردونشینان فعلی تیم ملی بزرگسالان کرد و گفت: باید بپذیریم تعدادی از بازیکنان تیم ملی فوتبال بزرگسالان در مرز بازنشستگی هستند اما سرمربی تیم ملی شجاعت کافی را نداشت تا ۸ الی ۹ نفر را خط بزند. ما قطعا در یک سال آینده بحران کمبود بازیکن خواهیم داشت. من تصور می‌کنم که تیم امید می‌توانست پتانسیل خیلی خوبی داشته باشد اما انها هم ناامیدمان کردند.

بحران بزرگ در فوتبال ملی ایران/انتقاد از تیم امید و فدراسیون کوچک

قحط الرجال مدیر داریم

چراغپور که به طور مشخص از وضعیت نامطلوب تیم‌های ملی گلایه داشت، ادامه داد: نقطه ضعف این گفتگو در من و شما به عنوان خبرنگار نیست بلکه آقایانی هستند که هیچ توجهی به این صحبت‌ها نمی‌کنند. ما در جامعه ورزش با قحط الرجال روبرو هستیم. شخصیتی که بتواند تمام مسائل را بررسی کند نداریم. متأسفانه فدراسیون فوتبال هر روز کوچک‌تر و پر حاشیه تر شده است. آدم‌هایی که باید تخصص داشته باشند تبدیل به آدم‌های عادی شده اند. لباس مدیریت فدراسیون فوتبال بر تن آقایان برازنده نیست.

کارشناس فوتبال ایران تاکید کرد: آدم‌های کوچک و با کمترین تفکر حرفه ای راحت از درب فدراسیون وارد می‌شوند و مشخص نیست چه کارایی در ادامه دارند.

فدراسیون بی وزن شده است

وی در ادامه انتقادهایش از وضع موجود حاکم در فدراسیون فوتبال ایران گفت: اینقدر فدراسیون فوتبال بی وزن شده است که در اوج فنی خود نمی‌تواند یک بازی دوستانه انتخاب کند. آنها یک حریف نمی‌توانند گیر بیاورند که آن حریف نه نگوید! فدراسیون فوتبال وقتی نمی‌تواند کوچک‌ترین بازی‌های تدارکاتی را برگزار کند پس به چه دردی می‌خورد؟

پیشکسوت فوتبال ایران خاطرنشان کرد: برگزاری لیگ را که با ساده‌ترین، پر اشتباه‌ترین و زیادترین حادثه برگزار می‌کنند و این که هنر نیست. وقتی نوبت تدارک و پشتیبانی تیم ملی می‌شود وزن فدراسیون وسط می‌آید. من می‌خواهم بدانم واقعا چرا باید ادعای آقایان در مدیریت در بوق و کرونا شود.

بحران بزرگ در فوتبال ملی ایران/انتقاد از تیم امید و فدراسیون کوچک

کجای الجزایر به بریتانیا می‌خورد؟

وی درباره برگزاری بازی دوستانه با اکوادور گفت: نکته دوم انتخاب تیمی همچون الجزایر است که ربطی به فوتبال بریتانیا که شامل انگلیس و ولز و همچنین فوتبال ندارند. من واقعا نمی‌دانم چرا باید اینقدر احساس حقارت در فوتبال ملی با بهترین بازیکنان که از آنها به عنوان نسل طلایی یاد می‌شود کنیم.

پیرها طلایی نیستند

چراغپور در پاسخ به اینکه خیلی‌ها نسل فعلی را طلایی می‌دانند واکنش نشان داد و گفت: احسان حاج صفی الان مثل انصاری فرد، وحید امیری جزو نسل طلایی نیستند. صادق محرمی واقعا جزئی از نسل طلایی فوتبال ما است؟ من فکر می‌کردم اگر از داخل لیگ برتر تیمی مناسب‌تر را انتخاب می‌کردیم بازیکنان جوان‌تر می‌شد انتخاب کرد.

خیلی نگرانم!

او در پایان پیش بنی خود را از وضعیت تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ کرد و گفت: منافع برخی آقایان در این بود که اجازه ندهند کسی حرف‌های ما را گوش دهد. روزهای خیلی سختی را در روزهای جام جهانی خواهیم داشت. من فکر می‌کنم دقایق بسیار ترسناکی در انتظار تیم ملی خواهد بود. لحظاتی که یلی‌ها را می‌توانند دیواه یا خراب کند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.