×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
انتخاباتی که ضعف وزارت ورزش را عیان کرد/ حرف بزرگتر خریدار نداشت!

به گزارش خبرنگار مهر، برای نخستین بار در طول تاریخ، ورزش کشور انتخاباتی را شاهد شد که قرار بر برگزار نشدنش گذاشته شده بود و وزارت ورزش هم مصرانه پشت این داستان ایستاده بود اما در نهایت این دبیر مجمع و اعضای آن بودند که خواسته‌شان را عملی کردند و با وجود برخی سنگ اندازی ها، مجمع را در زمان مقرر برگزار کردند و اتفاقا نتیجه دلخواه را هم از آن گرفتند.

موضوع مربوط به فدراسیون سوارکاری می شود؛ فدراسیونی که با وجود برخی کنش ها و ابهامات داخلی که حتی به مجلس شورای اسلامی و مصوبه تحقیق تفحص هم کشیده شد، انتخاباتش بدون سر و صدا و در سکوت پیگیری شد تا هفته گذشته که اقدام دو نفر از کاندیداهای ریاست و اعتراضات شان، ورق را برگرداند و انتخابات این فدراسیون را به پُرسر و صداترین و عجیب ترین انتخابات تبدیل کرد.

ماجراهای انتخاباتی فدراسیون سوارکاری و حاشیه دار بودنش وقتی خیلی جدی و علنی شد که دو نفر از سه کاندیدای ریاست به عدم اطلاع دیرهنگام از تایید صلاحیت‌شان و عدم دریافت به موقع دعوت نامه حضور در مجمع معترض شده بودند و در مکاتبه با سیدمحمدپولادگر معاون وزیر ورزش، ضمن اعلام این موضوع خواستار تعویق مجمع انتخاباتی شدند.

این مکاتبه روز دوشنبه هفته گذشته (۱۷ خردادماه) انجام شد اما پنهان کاری مورد تاکید محمد اسدمسجدی و محمد کاظمیان (دو کاندیدای ریاست) وقتی مورد توجه وزارت ورزش قرار گرفت که کمتر از ۲۴ ساعت به زمان مقرر ۲۱ خردادماه برای برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری باقی مانده بود. این وزارتخانه ساعت ۱۴:۱۷ روز جمعه (۲۰ خردادماه) با تاکید بر «لزوم رسیدگی به ادعاها و شکایت های واصله»، خبر از تعویق ۱۰ روزه انتخابات را داد.

انتخاباتی که ضعف وزارت ورزش را عیان کرد/ حرف بزرگتر خریدار نداشت!

وزارت ورزش ساعت ۱۴:۱۷ روز جمعه خبر از لغو انتخابات فدراسیون سوارکاری و برگزاری آن در تاریخ ۳۱ خردادماه داد

با این حال ساعت ۱۹:۳۰ همان روز ، فدراسیون سوارکاری در اطلاعیه ای با تاکید بر اینکه «از طرف وزارت ورزش یا در پایگاه اطلاع رسانی این وزارتخانه به صورت رسمی موضوعی در مورد لغو یا عدم برگزاری مجمع ابلاغ نشده است»، بر برگزاری آن در زمان مقرر قبلی تاکید کرد.

بدین ترتیب مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری با وجود اعلامِ لغو از طرف وزارت در همان زمان مصوب هیات رئیسه فدراسیون برگزار شد و با انجام رای گیری های لازم برای انتخاب رئیس و دیگر اعضای هیات رئیسه، به سرانجام موردنظر هم رسید.

انتخاباتی که ضعف وزارت ورزش را عیان کرد/ حرف بزرگتر خریدار نداشت!

فدراسیون سوارکاری ساعت ۱۹:۳۰ و بعد از اطلاع رسانی وزارت ورزش بر برگزاری مجمع انتخاباتی در زمان مقرر تاکید کرد

وزارتی که قدرت مدیریت ندارد حتی برای زیر مجموعه هایش!

اینکه نتیجه انتخابات برگزار شده برای فدراسیون سوارکاری می تواند سندیت لازم برای مدیریت چهارسال آینده این فدراسیون را داشته باشد، مورد بحث این گزارش نیست. آنچه موردتوجه است اینکه اتفاقات پیرامون فدراسیون و انتخاباتش نشان داد که «وزارت ورزش» باوجودیکه متولی ورزش در کشور به حساب می‌آید و قاعدتا تصمیماتش باید ملاک عمل در تمام امور باشد اما از عظمت و درایت لازم برای مدیریت زیرمجموعه‌های خود برخوردار نیست.

اگر غیر از این بود وزارت ورزش باید ورود به موقع تر و نتیجه بخش تری به انتخابات فدراسیون سوارکاری پیدا می کرد و از زمانِ در اختیار، برای رسیدگی به اعتراضات و شاید هم سوتفاهمات استفاده می کرد یا حداقل اینکه در مورد لغو و تعویق ۱۰ روزه انتخابات حرف خود را به کرسی می نشاند نه اینکه تماشاگر انتخاباتی باشد که نه تنها نماینده ای در آن نداشت بلکه همراهی و میزبانی کمیته ملی المپیک را هم در برگزاری آن شاهد بود.

اگر مبنا و ملاک، نامه دو کاندیدای معترض باشد می توان مدعی شد که وزارت ورزش حداقل در فاصله ۵ روز مانده تا زمان انتخابات فدراسیون سوارکاری در جریان ایراداتی که از سوی این کاندیداها گلایه و انتقادآمیز شده، قرار گرفته است به خصوص که موضوع و درخواست آنها برای تعویق انتخابات، رسانه ای هم شد. با این اوصاف وزارت ورزش با تاخیر و در آستانه انتخابات وارد عمل شد و تصمیم به لغو گرفت.

البته این برای نخستین بار نیست که وزارت ورزش برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون ها در زمان پیش بینی شده را لغو کرده است. حتی در مورد فدراسیونی مانند بسکتبال چند بار برای تعیین تاریخ انتخابات و بعد لغو آن اقدام شد که این خود قابل نقد است اما نه به اندازه اتفاق رخ داده پیرامون فدراسیون سوارکاری و اینکه برای تصمیم وزارت ورزش تره هم خورد نشد.

صبح روز شنبه و در حالیکه به خاطر جابه جایی، تشکیل مجمع فدراسیون سوارکاری با تاخیر مواجه شده بود نصرالله پریچهره سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی مجدد بر تعویق انتخابات این فدراسیون و برگزاری قانونمند آن تاکید کرد اما این تاکید دوباره هم به راحتی نادیده گرفته شد.

انتخاباتی که ضعف وزارت ورزش را عیان کرد/ حرف بزرگتر خریدار نداشت!

تاکید نماینده وزارت ورزش مانع برگزاری انتخابات فدراسیون سوارکاری نشد

صورت مسئله ای که پاک نمی شود

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اساسنامه فدراسیون های ورزشی، مجمع عالی ترین رکن تصمیم گیری به حساب می آید و انتخاب رئیس جزو وظایفش به حساب می آید. از طرفی طبق پیوست ابلاغی عطف به این اساسنامه مصوب، مسئولیت نظارت بر اجرای اساسنامه را وزارت ورزش بر عهده دارد و وزیر ورزش هم به عنوان رئیس مجمع شناخته می شود.

البته در هیچ بخش اساسنامه یا پیوست ۷ بندی آن، به احتمال غیبت وزیر یا نماینده وزارت ورزش اشاره نشده است و اینکه در این صورت نتیجه چه می شود اما اتفاقاتی که در مورد انتخابات فدراسیون سوارکاری رقم خورد نشان داد که اعضای مجمع به جایگاه خود اشراف بیشتری دارند و با علم به آن کاری که می خواستند را انجام دادند، برخلاف وزارت ورزش که نتوانست نظارت لازم را داشته باشد و فقط تماشاگر خودرایی فدراسیونی بود که زیر مجموعه اش به حساب می آید.

طبیعی است که وزارت ورزش از کنار این سرپیچی و نادیده گرفتن موضع اش توسط فدراسیون سوارکاری به راحتی عبور نخواهد کرد و یک جا از موضع خود برای نشان دادن قدرت برتری که دارد، استفاده خواهد کرد اما بازهم این موضوع باعث پاک شدن صورت مسئله نخواهد شد. صورت مسئله ای که ضعف وزارت ورزش ایران را نشان می دهد و اینکه حتی به این اندازه قدرت نداشته که به عنوان پدر یک خانواده مانع از انجام کاری شود که خلاف میلش و اهدافش بوده است.

به هر حال اقدام سرخود اینچنینی و سرپیچی از دستورات بالایی از فدراسیون کوچک و معمولا حاشیه نشین سوارکاری آغاز شد اما بعید نیست به همین زودی به فدراسیون های بزرگ و مجامع و نشست های مهمتر هم کشیده شود اگر قرار باشد وزارت ورزش در این حد ناتوان بماند که نتواند مانع از شکل گیری تجمعی شود که رای به عدم تشکیل آن داده بود آنهم در دو قدمی خودش!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.