×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
مهدوی‌کیا با کدام کارنامه سرمربی امید شد/ تیم ملی آموزشگاه نیست

مسعود اقبالی مدرس رسمی فیفا و کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص عملکرد تیم فوتبال امید ایران اظهار داشت: این عملکرد و چنین نتیجه‌گیری از تیم امید قابل پیش بینی بود و با این دست فرمان همچنان حسرت المپیک برای فوتبال ایران باقی می‌ماند.

وی با انتقاد از نحوه انتخاب مهدوی کیا به عنوان سرمربی برای تیم امید بیان داشت: سئوال بزرگ فوتبال این است که مهدوی کیا با کدام سابقه مربیگری برای هدایت یکی از مهم‌ترین تیم‌های فوتبال ایران که تیم امید است انتخاب شد؟ تجربه مربیگری آقای مهدوی کیا چقدر است و کجا مربیگری کرده؟ آیا به جز اینکه ایشان یک مدرسه فوتبال دارند، تجربه دیگری هم دارند؟ فدراسیون تنها برای آنکه یک اسم بزرگ را به کار گیرد به سراغ مهدوی کیا رفت. آن هم بدون درک این موضوع که ایشان هیچ تجربه‌ای در مربیگری ندارد.

اقبالی خاطرنشان ساخت: متاسفانه ضعف مدیریتی در فوتبال ایران باعث شده تا مدیران برای پوشش ضعف خود به دنبال استفاده از سلبریتی ها بروند. انتخاب مهدی مهدوی کیا هم دقیقاً در همین راستا بود. آنها که او را انتخاب کردند تنها هدف شان استفاده از یک نام بزرگ بود که ضعف شان را پشت این نام پنهان کنند، فارغ از اینکه این انتخاب چه نتیجه‌ای در بر خواهد داشت. متاسفانه این سلبریتی ها هم برای آنکه در چشم بمانند و از یادها نروند، بدون تفکر و در نظر گرفتن نتیجه کار این پیشنهادات را می‌پذیرند. البته مهدوی کیا تنها مربی فردی نیست که بدون داشتن شرایط لازم چنین پیشنهاداتی را می‌پذیرد و کم نیستند در فوتبال ایران چنین مربیانی.

مهدوی‌کیا با کدام کارنامه سرمربی امید شد/ تیم ملی آموزشگاه نیست

کارشناس فوتبال تاکید کرد: این تکرار مکررات است که قرار نیست هر بازیکن بزرگی تبدیل به مربی بزرگی هم بشود یا برعکس. مهدوی کیا در دوران بازیکنی‌اش یکی از بهترین‌ها بود و مایه افتخار کشور ایران بود. او اگر می‌خواهد مربی بزرگی هم شود باید پله به پله پیش برود نه اینکه مربیگری را از تیم ملی یک کشور شروع کند. آن هم تیم ملی که حسرت المپیکی شدنش ۵۰ ساله است. فدراسیون هم باید در نظر داشته باشد که اینجا تیم ملی ایران است نه محل آزمون و خطا یا آموزشگاه مربیگری. مهدوی کیا اگر از امروز تجربه اندوزی برای مربیگری را شروع کند شاید ۱۰ سال بعد گزینه مناسبی برای هدایت تیم امید باشد.

مربی سابق استقلال در خصوص انتخاب جانشین فرهاد مجیدی در این تیم اظهار داشت: آماری که مجیدی در استقلال ثبت کرد یک اتفاق بود. اتفاقی که شاید خودش هم دیگر نتواند آن را تکرار کند. لذا این اتفاق را نباید ملاکی برای فصل بعد این تیم دانست. یکسری از مربیان جوان هم نباید فکر کنند چون مجیدی توانست، پس ما هم می‌توانیم و جسارت شان برای پذیرفتن مسئولیت هدایت استقلال بالا برود. متاسفانه این روزها شاهد هستیم هر مربی جوانی که تازه کارش را شروع کرده مدعی هدایت آبی پوشان شده که این خیلی بد است.

اقبالی تصریح کرد: فارغ از اینکه مربی استقلال داخلی باشد یا خارجی، که البته به نظر من باید حتماً خارجی باشد، مربی فصل بعد باید در انتخاب تیم فنی اش نهایت دقت را داشته باشد. اگر استقلال در این فصل خیلی موفق بود دلایل متعددی داشت که یکی از مهم‌ترین این دلایل حضور فردی به اسم گابریل پین روی نیمکت آنها بود که نقشش در قهرمانی به هیچ وجه کمتر از مجیدی نبود. مربی بعدی آبی پوشان باید این فرمول چراغ راه خود قرار داده تا بتواند موفقیت این فصل را تکرار کند.

مهدوی‌کیا با کدام کارنامه سرمربی امید شد/ تیم ملی آموزشگاه نیست

مدرس رسمی فیفا گفت: متاسفانه این روزها اغلب مربیان به این باور رسیده‌اند به جای بالا بردن نرخ سواد و دانش روی نیمکت شان از آنهایی که صدای بلندتری دارند و لات بازی را بهتر بلد هستند استفاده کنند. در یک برنامه تلویزیونی دیدم مهدی تارتار که در ده – پانزده سال گذشته همیشه در مربیگری بوده عین همین جمله را گفت که این متاسفانه نشان می‌دهد فردی مثل تارتار که این همه سال هم سابقه دارد، به چنین فلسفه‌ای رسیده است.

وی با اشاره به افزایش بی رویه نرخ قرارداد بازیکنان در فوتبال ایران گفت: متاسفانه بازیکنان ما نرخ شان را دلاری و با ارز آزاد حساب می‌کنند که این درست نیست. به نظر من در بهترین حالت ممکن بیشترین پولی که به یک بازیکن در فوتبال ایران باید داد، سالی دو میلیارد تومان است که آن هم بازیکنان خیلی کمی هستند که می‌توانند این پول را بگیرند. این وسط دلال‌ها هم برای بالا بردن سود خود همه کار می‌کنند که این قیمت‌ها بیشتر از قبل بالا برود و یکسری باشگاه‌ها روی چشم و هم چشمی به افزایش این قیمت کمک می‌کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.