×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
پرسش بزرگ در مورد انتقال فرهاد مجیدی/ بلاتکلیفی قرارداد ۳ ساله!

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد مجیدی که با ثبت بهترین آمار و رکوردها توانست تیم استقلال را به قهرمانی لیگ برتر برساند، بلافاصله پس از قهرمانی از این تیم جدا شد تا در قامت مربی به لیگ امارات ترانسفر شود. این اتفاق را باید اولین شوک بزرگ فصل نقل و انتقالات لیگ بیست و دوم دانست.

انتقال مجیدی به لیگ امارات به عنوان سرمربی شاید برای خودش گامی مهم در مسیر پیشرفت و حتی برای مربیان جوان ما هم اتفاق خوبی باشد. چرا که موفقیت احتمالی وی در لیگ امارات می‌تواند فضای تازه‌ای برای ترانسفر مربیان ایرانی به لیگ‌های عربی باز کند که این حتماً اتفاقی خوب است.

اما جدایی مجیدی تبدیل به چالشی بزرگ برای استقلال شد و حالا مدیران این باشگاه برای انتخاب جانشین وی با معضل مواجه هستند که این موضوع از نگاه هواداران، پیشکسوتان و سایر اعضای جامعه بزرگ استقلال خوشایند نیست.

در پس هر ترانسفر و یا جابجایی در فوتبال به طور معمول و عرف باید فرایندی اتفاق بیفتد و بازیکن یا مربی تحت قرارداد هر باشگاهی با تصمیم شخصی نمی‌تواند باشگاهش را در داخل یا خارج از کشور تغییر دهد و طبیعتاً این قانون شامل حال فرهاد مجیدی و باشگاه استقلال هم می‌شود؛ و در یک جمله باید گفت اگر فرهاد مجیدی تحت قرارداد باشگاه استقلال بوده (که با استناد به مطالب منتشر شده در رسانه رسمی این باشگاه بوده)، باید انتقالش به باشگاه جدید با نظر و رضایت باشگاه مبداء (استقلال) و صرف هزینه‌ای بابت این ترانسفر صورت گیرد.

پرسش بزرگ در مورد انتقال فرهاد مجیدی/ بلاتکلیفی قرارداد ۳ ساله!

تصویری از خبر منتشر شده در رسانه باشگاه استقلال و خبر تمدید قرارداد ۳ ساله با مجیدی

همانطور که در باشگاه استقلال بازیکنان جوانی نظیر قایدی، صیادمنش و حسینی مورد نظر باشگاه‌های خارجی قرار می‌گیرند و آن باشگاه خارجی باید در کنار راضی کردن بازیکن، با باشگاه مبداء هم توافقاتی داشته باشد و منافع باشگاه صادر کننده بازیکن هم در این میان حفظ شود، در خصوص مربی هم چنین قانونی وجود دارد.

فرهاد مجیدی همانطور که در دوران بازیگری‌اش در استقلال مراحل رشد و ترقی را پیمود و با تبدیل شدن به بازیکنی بزرگ به باشگاه الوصل پیوست و سال‌ها برای این تیم بازی کرد، مربیگری را هم با استقلال آغاز کرد و در نهایت پس از قهرمانی با آبی‌ها به عنوان مربی‌ای بزرگ شناخته شد تا مورد توجه تیمی از کشور امارات قرار بگیرد. در واقع این بستر باشگاه استقلال برای مجیدی ایجاد کرد و حالا حق طبیعی باشگاه است که بابت انتقال مجیدی به باشگاه اماراتی حق ترانسفر خود را بگیرد. همانطور که این حق ترانسفر از مهدی قایدی و دیگران دریافت شد.

مجیدی اگر در فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ استقلال را به عنوان سرمربی قهرمان لیگ برتر کرد و نخستین جام خود را در عرصه مربیگری به ویترین افتخاراتش وارد کرد، به راحتی این اتفاق نیفتاد و باشگاه استقلال نیز به ازای فراهم کردن این بستر برای این سرمربی جوان متحمل هزینه‌هایی شده است که از اهم آن می‌توان به از دست رفتن ۳ جام حذفی اشاره کرد.

مجیدی پیش از کسب اولین جام قهرمانی با آبی‌ها، ۳ بار فرصت قهرمانی در جام‌های حذفی را داشت که هر یک بنا به دلایلی از دست رفت. او اولین بار در حالی در فینال مغلوب تراکتور شد که فرصت خوبی برای غلبه بر این تیم داشت که این فرصت از دست رفت تا او نخستین ناکامی در فینال جام حذفی را با استقلال تجربه کند.

سرمربی پیشین استقلال یک بار دیگر با این تیم در فینال جام حذفی طعم شکست را چشید که بار دوم این اتفاق مقابل فولاد با هدایت جواد نکونام افتاد و از سومین ناکامی وی در جام حذفی هم مدت زمان زیادی نمی‌گذرد و آن به شکست خانگی با ضربات پنالتی مقابل نساجی باز می‌گردد.

مجیدی که حالا تبدیل به مربی باتجربه و در عین حال جوانی شده به خاطر درخشش در استقلال و قهرمانی بدون شکست با این تیم در لیگ برتر مورد توجه تیم «اتحاد کلبا» امارات قرار گرفت، در حالی آبی‌ها را ترک کرد که این جدایی در فضای مجازی اعلام شد.

ابتدای فصل باشگاه استقلال به صورت رسمی از ۳ ساله شدن قرارداد مجیدی خبر داد و چنین به نظر می‌رسید که وی برای دو فصل آینده هم با این باشگاه قرارداد داشته باشد. در صورتی که مجیدی با استناد به خروجی رسانه رسمی باشگاه استقلال همچنان تحت قرارداد این باشگاه باشد، طبیعتاً نمی‌تواند به تنهایی برای آینده کاری‌اش تصمیم بگیرد و در نهایت اگر ترانسفر می‌شود، باید باشگاه استقلال هم از حق قانونی‌اش در این قرارداد جدید استفاده کند.

همانطور که در گذشته نه چندان دور باشگاه استقلال برای به خدمت گرفت محمود فکری مربی وقت نساجی با مشکلاتی مواجه بود و در نهایت فکری حاضر شد برای دریافت رضایت نامه‌اش متقبل پرداخت هزینه شود، همانطور که اگر باشگاه استقلال با جواد نکونام به توافق می‌رسید باید منافع باشگاه فولاد هم در نظر گرفته می‌شد، حق طبیعی آبی پوشان است که از منافع خود در ترانسفر مربی‌ای که تا دو فصل آینده هم با او قرارداد داشتند دفاع کند.

باشگاه استقلال در این مورد باید شفاف سازی و مشخص کند که آیا حق ترانسفر مجیدی برای این باشگاه که حق آنهاست محفوظ است؟ و اگر هست مبلغ و نحوه پرداخت آن چیست؟ البته به دلیل دولتی بودن این باشگاه، مدیران آن حق گذشتن از منافع مالی را ندارند. چرا که این منافع متعلق به میلیون‌ها هوادار باشگاه بوده و بیت‌المال به حساب می‌آید.

حالت دوم اینکه قرارداد ۳ ساله‌ای بین مجیدی و باشگاه استقلال وجود نداشته و مجیدی با عنوان مربی آزاد به تیم جدید رفته که این حالت هم صداقت رسانه رسمی باشگاه استقلال را زیر سئوال می‌برد.

و در نهایت حالت سوم این است که در این قرارداد ۳ ساله باشگاه استقلال امتیاز خوبی برای مجیدی در نظر گرفته بود و حق فسخ را برای وی قائل شده بوده است که البته در این صورت، رسانه رسمی باشگاه استقلال در خصوص تمدید ۳ ساله مجیدی به درستی اطلاع رسانی نکرده و با مخفی کردن بخشی از واقعیت با هواداران و رسانه ها سخن گفته است.

در هر کدام از این حالت‌ها، این حق میلیون‌ها هوادار این تیم است که از موضوع آگاه شده و مدیران باشگاه نیز باید در این خصوص شفاف سازی نمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.