×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
هیچ‌گاه از میز مذاکره فرار نکردیم/ علیرغم پیشرفت در گفتگو‌ها آمریکا قطعنامه را در آژانس ارائه داد

امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه پاکستان:

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: دو موضوعی که از دیرباز در دستور کار دو کشور قرار دارد و اسناد زیادی در خصوص آن‌ها امضا شده بحث صادرات گاز از ایران به پاکستان و افزایش میزان صادرات برق و سوآپ برق است که ما در این خصوص گفت‌وگو کردیم.

هیچ‌گاه از میز مذاکره فرار نکردیم/ علیرغم پیشرفت در گفتگو‌ها آمریکا قطعنامه را در آژانس ارائه داد

رویداد۲۴ به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با بلاول بوتو زرداری گفت: خیلی خوشحالم که امروز میزبان بلاول بوتو زرداری هستیم. روابط عمیق و ریشه‌دار ایران و پاکستان به عنوان دو کشور بزرگ در جهان اسلام در طول ۷۵ سال گذشته سرشار از اتفاقات مهم بوده است.

وی ادامه داد: در دوره جدید و تحولات جدید در پاکستان مفتخرم که اولین وزیر خارجه‌ای بودم که انتخاب همکار عزیزم را به ایشان تبریک گفتم. خاطره خوبی از سفر مادر شهید ایشان به ایران داریم و من امروز آلبوم عکس زیارت خانم شهید بی‌نظیر بوتو و مشرف شدن‌شان به زیارت امام نور و رحمت امام رضا (ع) را به ایشان اهدا خواهم کرد.

وی افزود: ما در خصوص مناسبات دوجانبه در حوزه‌های مرزی و توسعه تجارت محلی و همکاری‌های استانی گفتگو کردیم. در خصوص توسعه همکاری‌های فرهنگی، گردشگری و همکاری در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای گفتگو کردیم. دو موضوعی که از دیرباز در دستور کار دو کشور قرار دارد و اسناد زیادی در خصوص آن‌ها امضا شده بحث صادرات گاز از ایران به پاکستان و افزایش میزان صادرات برق و سوآپ برق است که ما در این خصوص گفتگو کردیم.

وزیر امور خارجه گفت: از جمله موضوعاتی که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت در خصوص موضوعات منطقه‌ای، موضوعات مرتبط با افغانستان، اوکراین، یمن و فلسطین بود؛ ما مخالف تداوم جنگ در اوکراین هستیم و تلاش می‌کنیم هرچه سریع‌تر بحران اوکراین از مسیر مذاکره پیش برود.

وی ادامه داد: با صدای بلند بر تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان تاکید داریم. علاوه بر اینکه با هیات حاکمه این کشور مناسبات لازم را به دلیل مرز مشترک حفظ کرده‌ایم. ارتباط خودمان را با همه طیف‌ها در افغانستان حفظ داریم. امیدواریم که افغانستان هر چه زودتر در مسیر صلح و ثبات قرار بگیرد.

وی افزود: در موضوع یمن، ایران از ادامه برقراری آتش‌بس در این کشور حمایت کرد و بر لغو کامل محاصره انسانی تاکید داریم و البته فلسطین همچنان به عنوان موضوع اول جهان اسلام در گفت‌وگوی ما و وزیر خارجه پاکستان قرار داشت.

امیرعبداللهیان گفت: از موضوعات دیگر چگونگی برخورد ایران با قطعنامه صادره از سوی آژانس و روند ادامه یا توقف مذاکرات است. ایران هیچ‌گاه از میز مذاکره فرار نکرده است. ما معتقدیم دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به توافق است. در مذاکره همکارم آقای باقری در وین و همچنین با تبادل پیام‌هایی که میان ایران و ایالات متحده انجام می‌شود اثبات کردیم اهل گفتگو و منطق برای دستیابی به توافق خوب هستیم.

وی افزود: در هفته گذشته علیرغم پیشرفت در گفتگو‌ها به یکباره طرف آمریکایی برای اعمال فشار و اخذ امتیاز بیشتر قطعنامه‌ای را در آژانس ارائه داد و علیرغم اینکه طرف آمریکایی به ما اعلام کرد این قطعنامه خالی از محتوا است، اما نفس قطعنامه موجب شد تا طرف آمریکایی را بر حذر بداریم و بسته پیشنهادی را ارائه کردیم. در پاسخ به این قطعنامه ایران هم اقدامات واکنشی را با اطلاع آژانس انجام داد. امروز نیز در کنار قطعنامه اقدامات دیگر جمهوری اسلامی قرار دارد، اما همچنان پیام‌های ما در حال تبادل است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.