×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
انتظار استقلالی‌ها به «۲۰» رسید/ ادامه بلاتکلیفی برای نیمکت آبی

به گزارش خبرنگار مهر، روزی که استقلالی‌ها توانستند ۹ سال پس از آخرین قهرمانی شان در لیگ برتر با ثبت آمار و رکوردهایی فوق‌العاده برای چهارمین بار قهرمانی در لیگ برتر را جشن گرفته و جام قهرمانی فصل بیست و یکم را بالای سر کاپیتان خود ببینند، بد بین ترین هواداران این تیم هم نمی‌توانستند تصور کنند این قهرمانی آغازی بر روزهای بلاتکلیفی و طولانی است که قرار است تجربه کنند؛ و امروز که ۱۹ روز از قهرمانی شیرین این تیم در لیگ برتر گذشته، همچنان بلاتکلیفی خاصی در اردوگاه این تیم حکم‌فرماست.

اولین شوک را فرهاد مجیدی با خداحافظی عجیب و اینستاگرامی اش به آبی‌ها وارد کرد و برای چندمین بار در روزهایی که استقلالی‌ها بیشتر از قبل به او نیاز داشتند این تیم را ترک و راهی شیخ‌نشینان حاشیه خلیج فارس شد.

سرمربی سابق آبی پوشان تنها ۳ روز پس از قهرمانی این تیم و بدون آنکه پس از قهرمانی حتی یک مصاحبه در این خصوص داشته باشد از طریق اینستاگرام جدایی‌اش را از استقلال اعلام کرد تا سرنوشت خود را در امارات دنبال کند و این در حالی بود که در اول فصل رسانه رسمی باشگاه استقلال از ۳ ساله شدن قرارداد مجیدی و این باشگاه خبر داده بود.

طبیعی بود که پس از رسمی و قطعی شدن جدایی مجیدی از جمع آبی پوشان، مدیران این باشگاه تلاش خود را برای انتخاب جایگزین وی آغاز کرده و اولین هدف آنها نیز جواد نکونام بود. مربی جوانی که شاید اگر نبود مخالفت شدید و گسترده هواداران استقلال (با مربی ایرانی)، او خیلی وقت پیش به عنوان جانشین مجیدی انتخاب شده بود.

مخالفت‌های شدید هواداران استقلال در فضای مجازی باعث شد نکونام یک هفته پس از سکوت، با انتشار یک بیانیه از حضور در این تیم عذر خواهی نماید تا مدیران باشگاه یک هفته طلایی را به این ترتیب از دست داده باشند.

پس از آن گزینه‌های متفاوتی روی میز مدیران باشگاه قرار گرفت که بعضاً در جا رد و کار بعضی از آنها به مذاکره کشید که جدی ترین گزینه ایرانی رضا عنایتی و جدی ترین گزینه خارجی نیز الکس نوری بود.

در حالی که برخی شنیده‌های غیر رسمی حکایت از تمایل آجورلو و تیم مدیریتی‌اش به استخدام مربی ایرانی دارد و حتی بعضاً هم گفته می‌شود این توصیه‌ای است که به تیم مدیریتی استقلال صورت گرفته، هواداران این تیم به شدت مقابل مربی ایرانی جبهه گرفته و حتی با راه اندازی کمپین «مربی معتبر خارجی»، از مدیران باشگاه درخواست استخدام یک مربی بزرگ و دارای کارنامه را داشته و دارند.

یکی از مدیران استقلال اخیراً و پس از شکسته شدن سکوت طولانی مدت و آزاردهنده مدیران این باشگاه اعلام داشته که رزومه چیزی در حدود ۳۰ مربی بررسی شده و در حال بررسی است. در این مدت مدیران استقلال مستقیم و غیر مستقیم از هواداران این تیم درخواست فرصت داشتند تا در بستری از آرامش قادر به کسب بهترین تصمیم باشند. مدیران استقلال که به سختی طی یک فصل توانستند اعتماد جامعه هواداری استقلال را جلب نمایند، حالا از همین هواداران می‌خواهند که مثل گذشته به آنها اعتماد نمایند.

در حالی که ۱۹ روز از آخرین بازی استقلال و قهرمانی آنها در لیگ بیست و یکم و ۱۶ روز از قطعی شدن جدایی مجیدی از این تیم می‌گذرد، عملاً هنوز جانشین وی مشخص نشده و مدیران این باشگاه وعده انتخاب و معرفی سرمربی جدید را به هفته‌ای که در آن هستیم داده‌اند. شاید ۱۹ روز بلاتکلیفی برای تیم‌هایی که هدف گذاری شان قهرمانی نیست زمان زیادی نباشد، اما به نظر می‌رسد تیمی که قرار است از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند نباید ۲۰ روز طلایی را در دوران پیش فصل و زمان نقل و انتقالات از دست بدهد.

مدیران استقلال پس از معرفی سرمربی کار دشواری برای حضور در بازار نقل و انتقالات دارند و باید ضمن تمدید با بازیکنان فصل گذشته شان، عملیات سخت جذب بازیکنان جدید را هم آغاز کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.