×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
چرا مهدی طارمی از تیم‌های بزرگ فوتبال اروپا پیشنهاد ندارد؟

به گزارش خبرنگار مهر، نقل و انتقالات تابستانی در فوتبال اروپا در حالی آغاز شده است که باشگاه پورتو پرتغال به عنوان یک باشگاه فروشنده در کانون این نقل و انتقالات و بازار قرار دارد. پورتو که در نیم فصل گذشته «لوئیس دیاز» را در قراردادی ارزشمند به لیورپول منتقل کرد، حالا در آستانه انجام چند انتقال بزرگ دیگر قرار دارد.

«فابیو ویرا» به آرسنال و «ویتینیا» به پاری‌سن‌ژرمن رفته‌اند و صحبت از انتقال «اوانیلسون» به منچستریونایتد شده است. این در حالی است که مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو با وجود اینکه فصل گذشته یکی از ستاره‌های تیمش و لیگ پرتغال بود، مشتری اغواکننده ای ندارد و احتمالاً این فصل هم در پورتو به کارش ادامه می‌دهد.

خبرنگار مهر در این ارتباط سراغ «میگوئل ماچادو» خبرنگار روزنامه «رکورد» پرتغال رفت تا دلیل اینکه طارمی بر خلاف دیگر بازیکنان پورتو در اولویت نقل و انتقالات تیم‌های اروپایی نیست را بررسی کند. ماچادو تاکید می‌کند ملاک «سن و سال» مهمترین موضوعی است که مهاجم ایرانی پورتو را از یک انتقال بزرگ دور کرده است.

طارمی جوانتر بود ۶۰میلیون یورو فروش می‌رفت/هواداران پورتو نگرانند
طارمی در کنار اوانیلسون

به گفته این روزنامه نگار، طارمی اگر جوان‌تر بود بدون شک با مبلغی به ارزش ۵۰ – ۶۰ میلیون یورو یکی از انتقالات بزرگ فوتبال اروپا را رقم می‌زد ولی با شرایط فعلی، تعیین قیمت ۲۰ میلیون یورو برای او در سن ۲۹ سالگی مبلغ بالایی است.

مشروح گفتگو با میگوئل ماچادو در ادامه می‌آید:

* خبرگزاری مهر – سئوال اول این است که چرا بیشتر بازیکنان کلیدی پورتو در نقل و انتقالات تابستانی در حال ترک این تیم هستند؟

– میگوئل ماچادو: پورتو یک باشگاه فروشنده است. پورتو معمولاً موفق می‌شود بازیکنانش را به پیشرفت برساند و آنها را با ارزش‌های بالا به باشگاه‌هایی با بحث‌های مالی بیشتر در ۵ لیگ برتر اروپا بفروشد. این چیزی است که امسال اتفاق می‌افتد. به نظر می‌رسد فابیو ویرا و ویتینیا قبلاً به آرسنال و پاری‌سن‌ژرمن فروخته شده‌اند، اوانیلسون نیز بازار دارد… اف سی پورتو مشکلات مالی دارد و برای متعادل کردن حساب‌ها باید بازیکنانش را بفروشد.

* آیا باشگاه پورتو نگران نیست در نبود این بازیکنان فصل آینده دچار مشکل بشود؟

– البته که هواداران نگران هستند و سرجیو کونسیسائو سرمربی تیم هم نگران است. ویتینیا و فابیو ویرا دو بازیکن جوانی هستند که در آکادمی باشگاه بزرگ شده‌اند و هواداران آنها را بسیار دوست داشتند. هر دو بازیکن مورد علاقه هواداران هستند، اما این فوتبال است و فوتبال نیز این روزها بیزنس است. اغلب گفته می‌شود که در یک تیم برنده، شما تغییری نخواهید داشت اما وقتی صحبت از یک باشگاه فروشنده مانند اف سی پورتو می‌شود، همیشه این امکان وجود ندارد.

* سرجیو کونسیسائو سرمربی تیم موافق فروش این بازیکنان است؟ جای خالی این بازیکنان چطور پر می‌شود؛ بخصوص که پورتو فصل بعد باید در لیگ قهرمانان اروپا هم بازی کند؟

– واضح است که سرجیو کونسیسائو می‌خواست بهترین بازیکنانش را نگه دارد اما او می‌داند که رسیدن به این امر دشوار است. شما باید راه حل‌هایی پیدا کنید، همانطور که در زمان‌های دیگر این اتفاق افتاده است. این قانون باشگاه‌های ضعیف‌تر از لحاظ مالی است، آنها باید همان کار یا بیشتر از آن را با امکانات کمتر انجام بدهند. پورتو به این مسئله عادت کرده است و چیز جدیدی نیست. آنها عناوین را به دست آوردند، بازیکنان مورد ارزشیابی قرار گرفتند، و آنها باید تعدادی را بفروشند تا حساب‌های مالی باشگاه متعادل شود. سپس بازیکنان خوب دیگری را پیدا کنند که می‌توانند همین کار را انجام دهند

* آیا ماندن سرجیو کونسیسائو در تیم برای فصل آینده قطعی شده است؟ خبرهایی وجود داشت که او مورد توجه باشگاه‌های دیگر قرار دارد و حتی گفته می‌شد شاید به پاری‌سن ژرمن برود.

– صحبت‌هایی مبنی بر اینکه او می‌تواند راهی پاری‌سن ژرمن بشود، وجود داشت اما همه چیز نشان می‌دهد که او برای فصل بعد در پورتو به کارش ادامه خواهد داد.

طارمی جوانتر بود ۶۰میلیون یورو فروش می‌رفت/هواداران پورتو نگرانند
میگوئل ماچادو

* سئوالی که برای هواداران فوتبال در ایران وجود دارد این است که چرا پیشنهاد جذاب و اغواکننده ای برای مهدی طارمی وجود ندارد؛ آن‌هم در حالی که او فصل گذشته بهترین گلزن پورتو و دومین گلزن برتر پرتغال بود؟

– بازار اروپا عمدتاً به دنبال بازیکنان جوان با فضایی برای پیشرفت است. طارمی بازیکن بسیار خوبی است اما احتمالاً الان در قله قرار دارد. او دیگر نباید خیلی چیزهای بیشتری برای ارائه داشته باشد. پورتو برای او ۲۰ میلیون یورو درخواست می‌کند، ارزشی که برای بازیکنی که در حال حاضر ۲۹ سال دارد بسیار بالا در نظر گرفته می‌شود. بازیکنانی مانند فابیو وی را، ویتینیا یا اوانیلسون، چون جوان‌تر هستند، همیشه باشگاه‌های بیشتری به جذب آنها علاقه دارند.

* فکر می‌کنی اگر طارمی جوان‌تر بود، مثلاً ۲۳ یا ۲۴ سال سن داشت می‌توانست با همین شرایط به کدام تیم‌های بزرگ اروپا ترانسفر بشود؟

– اگر طارمی جوان‌تر بود می‌توانست در هر تیمی از ۵ لیگ بزرگ اروپایی حضور داشته باشد. مهدی بازیکن بزرگی است، با شم بالای گلزنی و توانایی‌های دیگر. او یک مهاجم کامل است. به راحتی می‌شد او را بیش از ۵۰ – ۶۰ میلیون یورو فروخت. او فقط یک مشکل دارد: سن.

* چرا پیشنهاد باشگاه فنرباغچه برای طارمی بی نتیجه ماند؟ اگر مثلاً این باشگاه ۲۰ میلیون یورو هزینه می‌کرد، پورتو اجازه جدایی به طارمی می‌داد؟

– فنرباغچه پولی برای جذب طارمی ندارد. باشگاه‌های ترکیه حقوق بالایی به بازیکنان می‌پردازند اما پول زیادی برای سرمایه گذاری روی خرید ندارند. باشگاه پورتو برای فروش طارمی ۲۰ میلیون یورو طلب می‌کند و فنرباغچه هرگز قادر به پرداخت آن نخواهد بود.

* با این حساب می‌توان گفت مهدی طارمی برای سومین سال متوالی حضور در پورتو را تجربه خواهد کرد؟

– فوتبال غیرقابل پیش بینی است و در این مرحله از بازار نقل و انتقالات به سختی می‌توان مطمئن بود. اما می‌توانم بگویم بله، من معتقدم طارمی را در فصل آینده در پورتو خواهیم داشت. او باز هم در لیگ پرتغال و هم در لیگ قهرمانان اروپا نقش اول را در اختیار خواهد داشت.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.