×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
جزئیات انتخابات فوق‌العاده فدراسیون/ چه کسانی وارد گود می‌شوند؟

به گزارش خبرنگار مهر، عزل شهاب‌الدین عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال باعث شد تا مجمع عمومی فدراسیون تصمیم به برگزاری انتخابات فوق‌العاده در هشتم شهریورماه ۱۴۰۱ بگیرد.

حسن کامرانی فر که جایگاه دبیرکلی فدراسیون را در اختیار دارد مسئول برگزاری قانونی این انتخابات است.

طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال امور مربوط به انجام این انتخابات باید ۷۰ روز مانده به زمان برگزاری آن آغاز شود. از این رو کامرانی فر دبیرکل فدراسیون فوتبال باید نامه مرتبط با دستور کار جلسه فوق‌العاده انتخاباتی فدراسیون فوتبال را به تمام اعضای مجمع ارسال کند.

همچنین در فاصله ۵۰ روز مانده به شروع انتخابات فدراسیون فوتبال، نامه رسمی برای حضور نامزدهای پست ریاست فدراسیون فوتبال و همچنین انتخاب جانشین مهرداد سراجی که از سوی مجمع در آخرین جلسه عزل شده بود زده شود تا آنها در فرصت یک هفته‌ای نسبت به این امر اقدام کنند.

جزئیات انتخابات فوق‌العاده فدراسیون/ چه کسانی وارد گود می‌شوند؟

ثبت نام از نامزدها در حالی برای یک هفته انجام می‌شود که سپس کمیته بررسی مدارک مربوط به این نامزدها اسامی آنها را در ۲۱ روز مانده به مجمع فوق العاده اعلام خواهند کرد تا نامزدهای نهایی برای نشستن پشت صندلی ریاست فدراسیون فوتبال و عضویت در هیأت رئیسه در هشتم شهریورماه معرفی شوند.

در صورتیکه هر یک از بندهای مقرراتی مربوط به برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال از سوی دبیرکل که مسئولیت اجرای آن را بر عهده دارد رعایت نشود اعضای مجمع می‌توانند اعلام تخلف کرده و نسبت به اجرای آن ایراد بگیرند.

حضور نامزدها در حالی مطرح می‌شود که شایعاتی درباره احتمال حضور دو تن از اعضای فعلی هیأت رئیسه در انتخابات بعدی به گوش می‌رسد.

جزئیات انتخابات فوق‌العاده فدراسیون/ چه کسانی وارد گود می‌شوند؟

احسان اصولی با اشاره به اینکه آیا اعضای فعلی هیأت رئیسه می‌توانند در انتخابات شرکت کنند عنوان کرده است: اگر رئیس فدراسیون الان بخواهد ثبت نام کند منعی ندارد و همین به بحث اعضای هیأت رئیسه و همین طور رئیس فدراسیون قابل تعمیم است. در اساسنامه هیچ منعی نیست و نمی‌توانیم بر اساس تمایلات شخصی تفسیر کنیم. اینکه آقای ماجدی بخواهد ثبت نام کند باید استعفا دهد این تفسیر اشتباه است و بحث فقط آقای ماجدی نیست. هیچ قید و محدودیتی در اساسنامه وجود ندارد و هر عضو هیأت رئیسه بخواهد برای ریاست کاندیدا شود مشکلی نیست.

انتخابات فوق‌العاده فدراسیون فوتبال در حالی اهمیت پیدا می‌کند که تنها ۵۲ روز پس از برگزاری این انتخابات تیم ملی فوتبال ایران باید نخستین بازی خود در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ را با انگلیس برگزار کند.

بدون شک رئیس بعدی فدراسیون فوتبال فرصت بسیار اندکی برای تحقق خواسته‌های اهالی فوتبال برای آماده سازی هر چه بهتر ملی پوشان برای حضور مقتدر در جام جهانی قطر دارد.

باید دید برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال کدام گزینه ها وارد گود می شوند و در نهایت کدام یک بر صندلی ریاست چهار ساله این فدراسیون خواهد نشست.

تیم ملی فوتبال ایران در گروه B مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ با تیم‌های انگلیس، آمریکا و ولز بازی خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.