×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
کیفیت نامناسب شن و ماسه به زیرساخت‌های عمرانی آسیب وارد کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر، کیامرث حاجی‌زاده در نشست شورای فنی با انتقاد از کیفیت پایین مصالح ساختمانی به خصوص شن و ماسه افزود: طرحی از جوخانه به طرف طسوج شهرستان چرام در حال اجرا است اما تمام پل‌هایی که احداث شده غیراستاندارد و آسفالت متلاشی شده که دستور تخریب دو پل صادر شد.

وی بیان کرد: یا در طرحی از چاسخار به سمت آرند مصالحی که برای آن آورده شده کیفیت پایینی دارد و تغییرات دمایی باعث از بین رفتن آسفالت می‌شود.

با بیان اینکه دستگاه‌های متولی بپذیرند در نظارت کوتاهی کرده‌اند، تاکید کرد: متأسفانه شن و ماسه در استان به یک کالای تجاری تبدیل شده و قیمت مصالح ساختمانی افزایش داشته اما کیفیت مصالح ارتقا پیدا نکرده است.

حاجی‌زاده بر ایجاد آزمایشگاه مادر برای کنترل کیفیت شن و ماسه تاکید کرد و ادامه داد: اگر امکانات لازم در آزمایشگاه مکانیک خاک وجود دارد به عنوان آزمایشگاه مادر از ظرفیت آن استفاده و کیفیت مصالح بررسی شود در غیر این صورت سازمان نظام مهندسی آزمایشگاه جدیدی ایجاد کند.

وی با اشاره به آمار ۱۵ واحد شن و ماسه که به صورت غیرمجاز در حال فعالیت هستند، ادامه داد: صنعت و معدن ماهیانه از واحدهای شن و ماسه بازدید و جلوی فعالیت واحدهایی که فاقد مجوز هستند را بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی و حوزه قضائی به موضوع واحدهای شن و ماسه بدون مجوز ورود کنند، عنوان کرد: اداره‌کل استاندارد هر سه ماه یک بار از مصالح تولیدی آزمایش و نتیجه را ارائه دهد.

حاجی‌زاده با بیان اینکه دلیلی ندارد وقتی قیمت مصالح افزایش یافته کیفیت آن پایین باشد خطاب به دستگاه‌های زیرساختی گفت: دستگاه‌های زیرساختی مجاز هستند آب، برق و گاز واحدهای شن و ماسه که فعالیت آن از سوی سازمان صمت غیرقانونی اعلام می‌شود را قطع کنند.

وی با بیان اینکه ادامه فعالیت چنین واحدهایی اجحاف در حق سایر واحدهایی است که به قانون تمکین کرده‌اند، افزود: واحدهایی که تخلف کرده، کیفیت را رعایت نمی‌کنند، آزمایشگاه کنترل کیفیت مصالح ندارند و اعتنایی به حرف شورای فنی، اداره استاندارد و سازمان صمت نمی‌کنند با چند هزار تومان جریمه اصلاح نمی‌شوند؛ اگر اصلاح‌پذیر بودند سال‌های گذشته اصلاح می‌شدند بنابراین انشعابات این واحدها قطع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در جلسه آینده اسامی واحدهایی که غیر مجاز فعالیت می‌کنند ارائه می‌شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.