×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
اطاله دادرسی در استان به دلیل کثرت ورودی پرونده هاست

به گزارش خبرنگار مهر، حسن نگین تاجی عصر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: از لحاظ عملکرد قضائی، استان جز پنج دستگاه برتر قضا در کشور است و بیشترین خروجی را داشته است.

وی با بیان اینکه برخورد با جرایم خشن قاطعانه است و مماشاتی وجود ندارد، گفت: یکی از اولویت‌ها در حوزه قضائی تمرکز بر دادرسی عادلانه است.

نگین تاجی افزود: به هر قاضی در استان ماهانه حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ پرونده ارجاع داده می‌شود و اطاله دادرسی و کیفیت رسیدگی، دغدغه ما در نظام دادرسی است.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه از لحاظ نیروی انسانی، مظلوم و سنگینی کار مشهود است، گفت: استان از لحاظ امنیتی جزو برترین استان‌های کشور بوده و به لحاظ فراوانی نزاع‌های دسته جمعی دارای رتبه ۲۷ کشوری است.

نگین تاجی با بیان اینکه استان در خصوص اشتغال زندانیان جایگاه مطلوبی در کشور به خود اختصاص داده است و حدود ۷۰ درصد زندانیان استان شاغل هستند، گفت: حاکمیت اخلاق در مجموعه مدیریتی و همکاران در دستگاه قضائی استان مشهود است و تنها به فکر کار هستند.

وی افزود: استان در زمینه دادرسی الکترونیک پیشگام بوده و ۹۹ درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیکی است.

وی افزود :۷۳۰ میلیارد ریال انحراف در تسهیلات بانکی استان وجود داشته و تعداد ۳۴ فرد که در این زمینه مسئول بودند بازداشت شدند.

نگین تاجی عنوان کرد: زندان استان به لحاظ جمعیت کیفری رتبه دوم کشور است و تمامی نزاع‌های سال گذشته تا کنون در استان بررسی شده و عامل هیچ کدام از آنها موضوع امنیتی نبوده است.

وی افزود: بیشتر این نزاع‌ها ناشی از مسائل خانوادگی و اختلافات بر سر املاک و اراضی بوده اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.