×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
مرتضی آقاتهرانی: الان وضع ایران ما نسبت به کل دنیا بهتر است!

مرتضی آقاتهرانی: الان وضع ایران ما نسبت به کل دنیا بهتر است!
رویداد۲۴ حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی، نماینده مجلس در نشست علنی امروز (سه شنبه ۳۱خردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: باید بدانیم رابطه مقام معظم رهبری با ما مجلسی‌ها چه ارتباطی است به اعتقاد بنده مجلس محل تحقق مطالبات مقام ولایت است، حاکمیت ما حاکمیت ولایتی است باید ببینیم که آن بزرگوار از ما چه می‌خواهند، پس باید به ابلاغیه‌های حضرت آقا توجه شود باید به منشور مجلس انقلابی که حضرت آقا درباره آن صحبت کردند و نیاز مجلس ما بود توجه بیشتری شود.

به گزارش ایلنا، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: اصلاح ساختاری بودجه و عدم ورود نمایندگان در عزل و نصب‌ها جدی گرفته شود، وظیفه ما این نیست بلکه وظیفه ما نظارت بر اقدامات دولت است و اینکه ببینیم چه قانونی را داشته باشیم.

وی بیان کرد: نشست روسای کمیسیون‌ها در مجلس کار بسیار مبارکی بود. اگر رئیس مجلس و اعضای هیات رئیسه، رئیس فراکسیون انقلابی نشوند بهتر است، برای اینکه این فراکسیون به اتاق خلوت مجلس تبدیل شود و بتوان در آنجا گفتگو‌ها پخته‌تر شود و به مجلس بیاید.

این نماینده مجلس اظهار داشت: مجلس و دولت انقلابی هستند بنابراین نباید با یکدیگر نزاعی داشته باشیم باید بیشتر همیاری کرد و به یکدیگر اعتماد بیشتری داشت پس دولت لوایحی را که لازم دارد هر چه سریع‌تر به مجلس ارسال کند، در کمیسیون آمادگی لازم برای رسیدگی داریم.

آقاتهرانی گفت: بیگانگان مثل اوباما خاورمیانه را قطب عالم و ایران را قطب خارمیانه می‌داند، توجه داشته باشید گاهی از اوقات فقط نقاط ضعف را می‌بینیم و بنا را به سیاه نمایی می‌گذاریم الان وضع ایران ما نسبت به کل دنیا بهتر است همه دنیا مشکل دارند و ناراحت هستند، بحث اقتصادی همه جایی است منتهی الان در حال جراحی هستیم و امیدواریم این جراحی جواب دهد البته جراحی درد دارد، اما بعد از آن باید شادی و سلامت به جامعه برگردد و امیدوارم به زودی شادابی دیده شود.

وی افزود: دولت ادعا می‌کند دولت تحول است باید همین طور باشد سفر‌های استانی دولت بسیار خوب است کار اجرایی قبل و بعد از سفر خوب است، اما باید کار‌ها استراتژیک شود مثلا مرکز استراتژیک دولت باید بیشتر در این جهت فعال شود مثال اصفهان و خوزستان که رفت و آمد می‌شود و بحث آب دنبال می‌شود باید گفت این مسئله بحث منطقه‌ای نیست و جدی‌تر از این حرفا است بنابراین با یک سفر رئیس جمهور مسئله حل نمی‌شود باید قبل و بعد سفر بیشتر روی آن کار شود که جابیافتد.

این نماینده مطرح کرد: به اعتقاد بنده سیاست خوش همسایگی کار خوبی بود دولت گذشته دنبال آن بود که آمریکا برای آن کاری انجام دهد که نکردند شاید الان باور کرده باشند، اما نمی‌دانم. توجه داشته باشید کمیسیون اصل ۹۰ به قوه قضاییه پرونده شکایتی از دولت گذشته ارسال کرده است چرا قوه قضاییه اقدامی نمی‌کند؟ اقدام کنند اگر درست عمل کردند و اگر خدمت کردند تشکر شود. درباره مجلس هم همین عقیده را دارم باید انتهای مجلس معلوم شود مجلس ما از مجلس دهم بهتر بود یا بدتر. حسن و عیب عملکرد در مجلس و حتی کمیسیون‌ها معلوم نیست. آیا بنده که رئیس کمیسیون فرهنگی بودم درست عمل کرده ام یا نه؟ باید بحث‌های کیفی را کمی کرد تا بتوان عملکرد را درست ارزیابی کنیم.

آقا تهرانی تاکید کرد: کار دیگری که در رفت و آمد همسایگان اتفاق افتاد افزایش میزان صادرات است و ما فرصت‌های زیادی را طی این چند وقت نسبت به عراق و سوریه و کشور‌های همسایه از دست داده ایم، نشست‌های شانگ‌های و قطر باعث شد مطالبات ما از کشور‌ها وصول شود.

وی یادآور شد: تسهیل ازدواج، کاهش طلاق، جراحی اقتصادی، فعال شدن تعزیزات، تثبیت نرخ ارز، امنیت بهداشت در این فرصت پیش آمد که کار‌های خوبی است البته دولت بهتر از این هم می‌تواند عمل کند. دولت باید به چند نکته توجه کند، امام علی (ع) تاکید داشتند اصول را زیر پانگذاریم، فروع را اول نگذاریم، افراد بیکار را در کار‌ها نگذاریم همین‌ها دولت را زمین می‌زنند، انسان‌های صلاحیت دار را کنار نگذاریم.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.