×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
حوزه زنان و زایمان درصدر پرونده های قصور پزشکی

به گزارش خبرنگار مهر، کامروز امینی ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران، افزود: در محور کمیسیون‌ها نیز طی سه ماهه ۳۴ مورد پرونده بررسی که کاهش دو موردی را نشان می‌دهد.

امینی اظهار داشت: طی سه ماهه ابتدایی سال، از ۳۴ پرونده کمیسیون‌ها، هفت پرونده قصور پزشکی داشتیم که سه پرونده منجر به رأی محکومیت شد.

وی افزود: زنان و زایمان در صدر پرونده‌های قصور پزشکی قرار دارد.

امینی با اشاره به اینکه در شش شهرستان ادارات پزشکی قانونی فعال است، عنوان داشت: طی سه ماه نخست سال، پنج هزار و ۲۶۳ نفر به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کرده که رشد ۶.۷ درصدی به نسبت سال قبل دارد.

وی از معاینه ۱۸۳ جسد در ادارات پزشکی قانونی استان با رشد ۵.۱۷ درصدی خبر داد و تصریح کرد: این موارد در زمره فوت‌های با ابهام قرار می‌گیرد.

امینی گفت: ۱۵۱ مرگ غیر طبیعی در میان ۱۸۳ جسد ارجاعی دیده می‌شود که رشد ۷.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

امینی به مرگ‌های با سو مصرف مواد مخدر اشاره کرد و گفت: ۱۲ مورد فوت ناشی از سو مصرف مواد مخدر در سه ماهه سال جاری ثبت شد که پنج زن در میان فوتی‌ها قرار دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان به انجام ۲۸۱ آزمایش طی سه ماه اخیر اشاره کرد و گفت: ۱۲۳۱ مصدوم در سه ماهه نخست سال با رشد ۳۲ درصدی به نسبت سال قبل به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند.

وی از تشکیل ۱۳۴۹ پرونده با ادعای نزاع طی سه ماهه سال جاری خبر داد و عنوان داشت: همچنین ۶۷ مورد فوتی ناشی از تصادفات رانندگی در استان طی سه ماهه سال جاری ثبت شد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان به فوتی‌های ناشی از غرق شدگی در استان طی سه ماهه سال جاری، اشاره کرد و گفت: پنج مورد غرق شدگی طی سه ماهه سال جاری در استان داشتیم.

امینی تصریح کرد: طی سال جاری دو پروژه مراکز پزشکی قانونی دنا و بهمئی کلید خورد و با تأمین اعتبار در سال ۱۴٠۱ به نتیجه می‌رسد.

وی با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه استان، ابراز داشت: با پیگیری انجام شده وضعیت آزمایشگاه سم شناسی نیز به سمت فعال سازی رفته و تجهیز نیز انجام شده است.

امینی از ساخت سالن جدید تشریح در استان خبر داد و گفت: محوطه سازی و حفاظت فیزیکی از دیگر اقدامات محقق شده است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.