×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۴۹ زندانی جرایم غیر عمد در کهگیلویه و بویراحمد آزاد شدند

به گزارش خبرنگار مهر، منصور بیژنی ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران، افزود: فاصله بین اول تیرماه ۱۴٠٠ تا چهارم تیر ۱۴٠۱، ۱۴۹ زندانی جرایم غیر عمد با ۷۷ میلیارد و ۵۷۰ میلیون بدهی آزاد شدند که ۸۲ درصد مبلغ مورد گذشت شکات قرار گرفت.

وی ابراز داشت: ۱۱ زن با جرایم غیر عمد در میان این زندانیان آزاد شده قرار داشت.

بیژنی با اشاره به اینکه ۱۷۳ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان داریم، گفت: ۱۱۶ میلیارد تومان مجموع بدهی این افراد است.

بیژنی ابراز داشت: در بحث درمان و حمایت بهداشتی، طی یکسال گذشته ۱۵ هزار و ۸۲۴ ویزیت در زندان‌ها انجام و هیچ مورد فوتی کرونایی درون زندان نداشتیم.

بیژنی تصریح کرد: برنامه‌های اشتغال زندانیان به سه روش اجرایی شده است و در گروه اول پوشش زندانیان با رأی باز اجرایی شده است.

وی از ضعف اشتغال با کارگاه‌های درون زندانی کارآفرین محور در استان خبر داد و ابراز داشت: کارآفرینان در این محور می‌توانند از معافیت‌های مختلف استفاده کرده و از آنها برای استفاده از این ظرفیت دعوت می‌شود.

بیژنی با اشاره به تولید محصولات با اشتغال نشسته زندانیان، اظهار داشت: در مجموع ۹۸۴ زندانی در استان مشغول به کارند که ۸٠ درصد آمار محکومین را تشکیل می‌دهند.

بیژنی اظهار داشت: ۱۷۱۴ زندانی در طی یکسال اخیر در دوره‌های مهارت فنی و حرفه‌ای شرکت کرده و ۱۳۴۵ نفر موفق به دریافت گواهی پایان دوره شدند.

۱۴۹ زندانی جرایم غیر عمد در کهگیلویه و بویراحمد آزاد شدند

مدیرکل زندان‌های استان گفت: در بحث اجرای برنامه‌های فرهنگی، طی یکسال گذشته، ۳۸۶ حافظ قرآن داشتیم و سه هزار و ۵٠۳ مددجو در برنامه‌ها شرکت کردند.

وی افزود: در مجموع سه هزار و ۷۱۲ نفر در آموزش‌های مذهبی ما شرکت کردند.

بیژنی گفت: پوشش دو هزار و ۸۱ برنامه ورزشی در طی یکسال اخیر اجرایی و و ۷۲ نفر بی‌سواد نیز از دوره‌های سواد آموزی بهره بردند.

بیژنی با بیان اینکه با اجرای طرح دادرسی الکترونیک، از اعزام سنتی ۹۲ درصد اعزام‌ها جلوگیری شده است، گفت: فارغ از جرایم خاص، امروزه به شکل ویدئو کنفرانس بخش زیادی از جلسات دادگاه پوشش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کار فرهنگی _ آموزشی جای زندان بانی صرف را گرفته است، اظهار داشت: توسعه کمی و کیفی اشتغال زندانیان نیز از اولویت‌های ده گانه هدفگذاری شده است.

بیژنی با بیان اینکه نگرش جامعه باید نسبت به مقوله زندان و زندانی عوض شود، ابراز داشت: امروز وقتی نامی از زندانی آورده شود، متأسفانه برخی خانواده زندانی را در سبد زندانی می‌بینند.

بیژنی افزود: باید در افکار عمومی برای تغییر این نگرش اشتباه، کار شود.

مدیرکل زندان‌های استان از حمایت ۶٠٠ خانواده متأهل نیازمند با پوشش نهادهای حمایتی خبر داد و ابراز داشت: خانواده‌ها تا زمان زندانی بودن سرپرست‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی افزود: شش میلیارد تومان تاکنون به ۶۰۰ خانوار جامعه هدف پرداخت شده است.

بیژنی گفت: ۴۵٠ خانواده زندانی نیز زیر پوشش حمایت انجمن‌های حمایت از زندانیان قرار گرفتند.

بیژنی خاطرنشان کرد: ۲۵٠٠ بسته معیشتی نیز در میان خانواده زندانیان توزیع شده است.

بیژنی تصریح کرد: امروزه هدف از حصر، اصلاح و تربیت است و در مجموعه زندان‌ها کارهای اصلاحی و تربیت انجام می‌شود و احترام به عزت و کرامت انسانی و تعلیم روحیات دینی و فرهنگی برای افراد مورد تاکید است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.