×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
فرصت کمی برای آماده‌سازی داریم/ هندبال زنان نماد موفقیت شده است

به گزارش خبرنگار مهر، پس از پیگیری فراوان کمیته ملی المپیک و فدراسیون هندبال کشورمان برای حضور تیم زنان در بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی در ترکیه بالاخره کمیته برگزاری این رویداد با شرکت تیم کشورمان در این بازیها موافقت کرد.

دهقانی نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص گفت: با توجه به افزوده شدن تیم ایران و حذف یکی از تیم ها از گردونه مسابقات هندبال زنان کشورهای اسلامی، تیم های الجزایر، آذربایجان، بنگلادش، کامرون، سنگال، ترکیه و ازبکستان به همراه ایران در این رویداد حضور خواهند داشت.

وی در مورد ترکیب تیم اعزامی به این رقابت ها هم افزود: از بازیکنان رده سنی بزرگسالان و تعدادی از جوانان در ترکیب تیم استفاده خواهیم کرد. با توجه به فاصله زمانی کم تا زمان مسابقات همبستگی که به دلیل دیر اعلام شدن مجوز حضور ما در این دوره از مسابقات است، زمان لازم برای اردوها چندان زیاد نیست و باید سریعاً ترکیب تیم ملی را مشخص و اردوها را بدون فوت وقت شروع کنیم.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه تیم ملی نوجوانان مرداد ماه به مسابقات قهرمانی زنان جهان اعزام خواهد شد و مسابقات همبستگی اسلامی هم مرداد ماه هست از بازیکنان رده سنی نوجوانان در ارکیب تیم اعزامی استفاده نمی کنیم.

وی بیان کرد: انتخاب نهایی اعضای تیم کار آسانی نیست و باید عجله کنیم. معتقدم در این فرصت کم باید دقیق و منظم و هدفمند جلو برویم. اولین کار تشکیل تیم و بلافاصله شروع اردوها با توجه به فاصله زمانی کم است.

نائب رئیس فدراسیون هندبال به دنبال اولین برد تیم های هندبال زنان ایران در بازیهای جهانی توسط تیم جوانان و برابر تیم ایتالیا، گفت: هندبال زنان ایران از سال ۱۴۰۰ همه اولین ها را خلق کرده است. بزرگسالان ما برای اولین بار راهی رقابت های جهانی شدند. جوانان و نوجوانان اولین سکوهای آسیایی را تصاحب کرده و راهی مسابقات جهانی شدند. این اولین های ورزش زنان کار بزرگی است و کسب این موفقیت ها شانسی نبوده و به دنبال یک کار هدفمند بدست آمده است. از ابتدا در تمام برنامه ریزی ها و اجرای برنامه ها دقت بوده و وقت گذاشته شده است.

وی ادامه داد: با تمام نیرو و توان و قدرت مسیر راهمان را طی می کنیم. فدراسیون نشان داده که سرمایه های خوبی دارد ولی برای ادامه این مسیر و تداوم موفقیت ها نیازمند حمایت های وزارت ورزش، کمیته المپیک و اصناف دیگر دارد. اگر این حمایت نباشد وقت و انرژی و برنامه ریزی و موفقیت های بدست آمده نمی تواند ادامه داشته باشد.

دهقانی خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰ سال بسیار پرباری برای دختران ما در این رشته بود و می توان گفت که هندبان زنان ایران ویترین ورزش کشورمان شد. یک مجموعه و سلسله مراتب را می طلبید که این اتفاقات رقم بخورد از مسئولین و فدراسیون و هیات های استانی و وزارت و کمیته المپیک و حتی رسانه ها و همه و همه دست به دست هم دادند و این اتفاقات خوبی رقم خورد.

وی با بیان اینکه تجارب خوبی را در مسابقات آسیایی و جهانی کسب کرده ایم، اظهار داشت: دستاوردهای خوبی برای مربیان و بازیکنان بدست آمده و نقاط ضعف و قوت خودمان را در این مسیر شناخته ایم. اما برای مطرح شدن در جهان برنامه هایی که برای گرفتن سکو طرح ریزی کردیم کفایت نمی کند. باید در ادامه برنامه های جهانی بنویسیم و برنامه ریزی ما فراتر از قاره آسیا باشد.

وی با اشاره به اینکه انتظارمان از خودمان بالاتر رفته است تصریح کرد: باید چشم انداز چند ساله تعریف شود. بدون شک زمانی موفقیت بدست آمده ادامه پیدا می کند که تمرکز بر روی مسیری باشد که بازخورد خوبی را داشته باشد. در این راه باید سرمایه گذاری ها بیشتر شده و هندبال را متفاوت تر از قبل ببینند تا بازگشت سرمایه را با کسب نتایج داشته باشیم.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.