×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
وضعیت سوارکاری سه هفته بعد از انتخابات/خبری از حکم و سرپرست نیست!

به گزارش خبرنگار مهر، با وجود تاکید چندباره ای مسئولان وزارت ورزش در رابطه با عدم پذیرش مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری و نتیجه آن داشتند و حتی برنامه ای که جهت انتخابات سرپرست در این فدراسیون داشتند اما تا به امروز هیچ اقدامی در این راستا انجام نشده است.

انتخابات فدراسیون سوارکاری در حالی ۲۱ خردادماه برگزار شد که یک روز پیش از آن وزارت ورزش تشکیل مجمع را لغو و برگزاری آن را به ۳۱ خردادماه موکول کرد با این حال اما دبیر و دیگر اعضای مجمع این فدارسیون اقدام به تشکیل آن در همان زمان مقرر اولیه کردند اما بدون حضور نماینده ای از وزارت ورزش و با حمایت کامل کمیته ملی المپیک و در محلی که این کمیته در اختیارشان گذاشته بود.

نتیجه هم ادامه ریاست مسعود خلیلی برای سومین دوره متوالی شد. وی البته تا به امروز حکم ریاست خود را از وزارت ورزش دریافت نکرده است اما با این حال دوره جدید مدیریتش در این فدراسیون را آغاز کرده به خصوص که فردی هم به عنوان سرپرست و برای رسیدگی به رتق و فتق فدراسیون تعیین نشده است.

مسعود خلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: از نظر برخی افراد و با استناد به اساسنامه فدراسیون ها و آئین نامه انتخاباتی، مجمع برگزار شده برای فدراسیون سوارکاری کاملا قانونی بوده است. با این حال باید مرجع رسمی باشد که در این زمینه حکم بدهد و در مورد سلامت و صحت مجمع و نتجیه آن قضاوت کند.

وی ادامه داد: احتمالا دوستان مان در وزارت ورزش در این زمینه استعلام هایی گرفته اند، امیدوارم زودتر پاسخ آن مشخص و اعلام رسمی شود. منتظر هستیم با دوستان به توافق برسیم و بدون مشکل کارها دنبال شود.

رئیس منتخب مجمع فدراسیون سوارکاری با تاکید بر اینکه فعالیتش در این فدراسیون را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: چاره ای نبود، من کارم را آغاز کرد. طبیعی است وقتی فرد جدیدی معرفی نشود فردی قبلی همچنان مسئول است و باید کارش را ادامه دهد.

خلیلی همچنین با تاکید بر اینکه طبق اساسنامه مجمع بالاترین رکن در هر فدراسیونی است، تصریح کرد: اساسنامه فدراسیون ها مصوب دولت است و تاییدیه شورای نگهبان را دارد. طبق این اساسنامه، تصمیماتی مانند انتخاب رئیس با مجمع است و نتیجه آن ملاک عمل قرار می گیرد. مجمع فدراسیون سوارکاری هم قانونی تشکیل شد آن با حضور و رای حداکثری؛ بنابراین امیدوارم با درایت، تدبیر و مدیریت وزارت ورزش موضوع حل و فصل شود.

وی در واکنش به این پرسش که «تا به امروز برای پیگیری موضوع و به خصوص صادر شدن حکم ریاست مکاتبه و رایزنی با وزارت ورزش داشته اید؟»، گفت: خیر، اقدام اینچنینی نداشتم. شاید به خاطر صحبت هایی که از طرف مسئولان وزارت ورزش مطرح می شد ترجیح دادم اقدام نداشته باشم اما حتما در صورت ادامه این روند خدمت دوستان در وزارت ورزش می رسم تا پیگیر قضیه باشم.

رئیس فدراسیون سوارکاری همچنین با تاکید بر اینکه تا به امروز از طرف وزارت ورزش دعوت نامه ای برای حضور در این وزارتخانه و انعقاد تفاهم نامه همکاری دریافت نکرده است، گفت: در کل طی چندماه گذشته فقط یک مرحله تخصیص از وزارت ورزش داشتیم که آنهم مربوط به هفته های پایانی دوره قبلی ریاستم می شود. مبلغ دریافتی هم خیلی ناچیز بود. بعد از آن از محل اعتبارات وزارت ورزش مبلغی به حساب مان واریز نشد. از طرف بودجه ۲ میلیاردی مصوب مجلس هم تا کنون هیچ دریافتی نداشته ایم. در این زمینه هم باید تعیین تکلیف شود که نحوه تخصیص به چه صورت است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.