×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
بلومبرگ: ایران قیمت نفت خود را پایین‌تر آورده تا با روسیه رقابت کند

بلومبرگ نوشته است که ایران نفت خود را به قیمت تقریبا ۱۰ دلار کمتر از نفت برنت به چین می‌فروشد تا بتواند با نفت روسیه که قرار است در ماه اوت وارد بازار این کشور بشود، رقابت کند. این در حالی است که پیش از حمله نظامی روسیه به اوکراین، ایران نفت خود را تخفیف چهار تا پنج دلاری به چین می‌فروخت.

بلومبرگ: ایران قیمت نفت خود را پایین‌تر آورده تا با روسیه رقابت کند

رویداد۲۴ خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی نوشت که با افزایش فروش نفت ارزان روسیه در بازار چین، ایران نفت خام خود را با تخفیف بیشتری به چینی‌ها می‌فروشد تا با مسکو رقابت کند.

به گزارش «انتخاب»، بلومبرگ نوشته است که ایران نفت خود را به قیمت تقریبا ۱۰ دلار کمتر از نفت برنت به چین می‌فروشد تا بتواند با نفت روسیه که قرار است در ماه اوت وارد بازار این کشور بشود، رقابت کند. این در حالی است که پیش از حمله نظامی روسیه به اوکراین، ایران نفت خود را تخفیف چهار تا پنج دلاری به چین می‌فروخت.

آمار شرکت تحلیل داده‌های کپلر نشان می‌دهد روسیه با دادن تخفیف‌های چشمگیر به چین بخشی از عرضه نفت ایران در بازار چین را تصاحب کرده، بطوری که بیش از ۴۰ میلیون بشکه نفت ایران در آب‌های آسیای شرقی در نفتکش‌ها انبار شده و منتظر مشتری هستند.


بیشتر بخوانید: سوال فعال سیاسی اصولگرا از مسئولین: چرا جزئیات ارتباط ما با روسیه را پنهانی پیش می‌برید؟


واندانا هری، بنیان‌گذار شرکت مشاور انرژی واندا اینسایتس در سنگاپور، گفت: «تن‌ها رقابت نفتی ایران و روسیه می‌تواند در چین باشد و این هم کاملا به سود پکن است. این مسئله احتمالا برای تولیدکنندگان نفت در خلیج فارس سخت باشد چرا که می‌بینند بازار‌های ارزشمند خود را به خاطر نفت ارزان از دست می‌دهند.»

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.