×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
سخنگوی وزارت صمت: قرعه‌کشی خودرو تا پایان سال حذف می‌شود

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رشد ۳۰۰ درصدی تولید خودرو گفت: با ادامه این روند قرعه کشی خودرو تا پایان سال حذف می‌شود.

سخنگوی وزارت صمت: قرعه‌کشی خودرو تا پایان سال حذف می‌شود
رویداد۲۴ امید قالیباف در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: برنامه‌ای که امسال وزارت صمت از خودروسازان مطالبه کرده تولید بیش از ۱.۵ میلیون خودرو است که در بهار امسال ۹۸ درصد آن برنامه محقق شده است.

به گزارش تسنیم، وی همچنین گفت: تا ۷ تیرماه، ۳۰۰ درصد رشد در تولید خودرو کامل نسبت به مدت مشابه؛ با ادامه این برنامه به‌تدریج شاهد حذف قرعه‌کشی خودرو تا آخر سال خواهیم بود.

به گزارش تسنیم، مهرماه سل گذشته هم فاطمی امین وزر صنعت گفته بود” امسال با افزایش تولید صد هزار دستگاه خودرو، تولید این محصول به یک میلیون دستگاه خواهد رسید. ضمن اینکه سال آینده یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید می‌شود. به این ترتیب بحث قرعه کشی خودرو نیز حذف خواهد شد ضمن اینکه خودروسازان مشکلات عدیده‌ای دارند که ما باید برای حل آن کمک کنیم.


بیشتر بخوانید: قیمت روز خودرو‌های داخلی ۱۴۰۱/۰۴/۱۴


البته در دی ماه سال گذشته باز هم این موضوع تکرار شد و وزیر اعلام کرد: صنعت خودروی ما بیمار است و ناکارآمدی‌های زیادی دارد البته این ناکارآمدی‌ها به یکی دو سال اخیر برنمی‌گردد بلکه ناشی از انباشت ناکارآمدی‌ها در یک دوره طولانی بوده است. من قول ۲ ساله برای رفع ناکارآمدی‌های صنعت خودرو می‌دهم. یک دوره ۳ ساله برای اجرای ۹ پروژه‌ای که شروع کرده‌ایم نیاز داریم، ولی نتایج آن بعد از ۲ سال مشخص می‌شود؛ سال آینده قرعه کشی نخواهیم داشت و به این سمت می‌رویم که بیش از نیاز داخلی، خودرو تولید کنیم که قرعه کشی زا از بین خواهد برد.

در حال حاضر با وجود تأکیدات وزیر صنعت همچنان روال قرعه کشی برقرار است و خبری از حذف آن نیست.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.