×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
سد آبریز حق مردم کهگیلویه و بویراحمد است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر سه شنبه با حضور مسئولان استانی از محل احداث سد مارون دو «آبریز)» بازدید کرد.

عسکری در روند بازدید از سد آبریز اظهار داشت: یکی از مطالبات مشروع و به حق مردم شهرستان کهگیلویه احداث سد آبریز است.

وی افزود: این سد با حجم آبگیری ۱۷۵ میلیون متر مکعب بوده که تلاش خواهیم کرد با توجه به طی شدن مراحل قانونی و بستر سازی، بزودی روند اجرایی آن آغاز شود.

عسکری تصریح کرد: این سد می‌تواند تحول عظیمی در بخش کشاورزی این سه شهرستان ایجاد کند و بنابر اطلاعات حدود ۵۰ هزار هکتار زمین تحت آبیاری قرار خواهد گرفت و عملاً در حوزه امنیت مواد غذایی و تولید محصولات کشاورزی به یک نقطه مطلوب خواهیم رسید.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات اشتغال جوانان در کشور این سد می‌تواند زمینه اشتغال خوبی ایجاد کند.

عسکری با اشاره به نیروگاه برق آبی سد با تولید ۳۰ مگاوات گفت: تزریق این مقدار برق به شبکه ملی برق در سطح کلان کشوری تأثیرات مطلوبی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه عصر امروز با توجه به گذراندن تمام مباحث مربوط به احداث اعم از مطالعه و برنامه ریزی بر احداث این سد نظر مثبت خواهیم داد.

وی بیان داشت: تلاش خواهم کرد در جلسه کمیسیون کشاورزی با حضور وزیر نیرو و معاون رئیس جمهور این پروژه در اعتبارات جاری دولت و اعتبارات ۱۴۰۲ گنجانده و شروع به کار شود تا نویدی برای توسعه همه جانبه منطقه باشد.

عسکری تاکید کرد: بنا بر اطلاعاتی که در دست است عملیاتی کردن این سد قطعاً در حوزه اقتصادی در منطقه تأثیرات مطلوبی خواهد داشت و همه ظرفیت را به کار خواهیم برد تا این اتفاق بیافتد.

وی با اشاره به قرار گرفتن این طرح در اولویت کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کمیسیون کشاورزی در چهار حوزه کشاورزی، آب، منابع طبیعی ومحیط زیست ورود می‌کند و مأموریت داریم هم در بحث قانون گذاری و هم نظارتی پیگیر مطالبات به حق مردم باشیم.

وی تصریح کرد: به جهت اینکه خشکسالی بخش کشاورزی را شکننده کرده است باید بطور جدی به این مسائل ورود و با یک رویکرد انقلابی و جهادی این مسیر را ادامه دهیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی افزود: بحث آب یک مبحث مهم است که با جدیت دنبال می‌کنیم و نکته حائز اهمیت این است که سه سد ساخته شده که برون حوزه‌ای است و درون حوزه‌ای نبوده که متأسفانه در حق مردم این منطقه کوتاهی شده و انشاالله احداث این سد نقطه امید و نویدی برای توسعه این منطقه باشد.

وی گفت: نگاه و رویکرد ما در این فضای بحران خشکسالی این است که دست به دست هم بدهیم تا دستگاه‌های متولی پای کار باشند و با توجه به تغییر اقلیم و خشکسالی که اتفاق افتاده رخ داده است باید در تقویت و ذخیره سازی منابع آبی کوشا باشیم.

عسکری تاکید کرد: اتفاقات خوبی بین مجلس و دولت شکل گرفته و طبق هم افزایی انجام شده به طور خاص در کمیسیون کشاورزی، وزارت نیرو و جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست هر کجا وزارت نیرو کاری را در راستای رفاه مردم انجام دهد حمایت خواهد شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد: اطمینان خاطر داشته باشید تمام توان را به کار خواهیم بست و اعتقاد داریم که سه سد احداث شده اما هیچ نفعی به مردم بزرگوار استان کهگیلویه و بویراحمد نرسیده است.

عسکری گفت: سود آن سه سد را بقیه برده‌اند ولی آبریز سودش برای این مردم بزرگوار است.

وی با توجه به در نظر گرفتن ردیف اعتباری برای سد آبریز در لایحه بودجه تاکید کرد: مسیر هموار است و ان شاالله این طرح منبع خیر برای مردم خواهد شد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.