×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نماینده مجلس: حوزه سلامت در دولت رئیسی دچار چالش شده

نماینده مجلس: حوزه سلامت در دولت زئیسی دچار چالش شده

رویداد۲۴ معین الدین سعیدی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، درباره وعده دولت مبنی بر ساخت ۴ میلیون مسکن گفت: همان زمان انتخابات هم ما عرض کردیم که شعار ساخت ۴ میلیون مسکن سنخیتی با واقعیت‌های ما در بازار مسکن ندارد. به این معنی که اگر همه ظرفیت‌ها را هم به کار بگیریم، باز هم اجرای آن دشوار است. متأسفانه در حال حاضر شاهد هستیم با گذشت چیزی حدود ۱۰ ماه از شروع کار، دولت اصلا به تعهدات خود در حوزه مسکن عمل نکرده است.

او افزود: نکته قابل توجه این است که پیش از این رستم قاسمی، وزیر مسکن، راه و شهرسازی هم، طی مصاحبه‌ای گفته بود که ۲ میلیون مسکن را در طول چهار سال خواهیم ساخت. طبیعتا از همان ابتدا کارشناسان هم موضوع مسکن و هم بحث نرخ رشد اقتصادی ۸ درصد که رئیسی مطرح کرد، را با بدبینی ارزیابی کردند.

سعیدی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در مناطق محروم تصریح کرد: دولت سیزدهم در حوزه مسکن منطقه چابهار طرح ۴ هزار واحدی را مطرح کرده است. علاوه بر این در این منطقه در حوزه آبرسانی اتفاقات خوبی صورت می‌گیرد. در مجموع در حوزه مسکن مقداری بنیاد مسکن هم تکانی خورده و احساس می‌کنیم که نگاهش نگاه عملیاتی‌تری است، اما وعده ساخت ۴ میلیون مسکن، متناسب با شرایط عمومی کشور، وضعیت اقتصادی و حوزه بازار مسکن نبود.


بیشتر بخوانید: اگر لایحه تشکیل وزارت بازرگانی دیر برسد؛ همان لایحه دولت روحانی را تصویب می‌کنیم


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بهداشتی منطقه چابهار اظهار کرد: در بسیاری از حوزه‌ها نتوانستیم کار بایسته‌ای انجام بدهیم. یکی از مواردی که واقعاً دچار چالش شده، حوزه سلامت است. در حوزه سواحل مکران و ۶ شهرستانی که بنده نمایندگی آن‌ها را برعهده دارم متأسفانه شاخص سلامت در پایین‌ترین حالت ممکن قرار دارد، اما در حوزه بهداشت، اقداماتی را آغاز کردند که اگر، این اقدامات با تأمین مالی مناسب همراه شود شاید در یک سال آینده بخش عمده‌ای از چالش‌های ما در حوزه سلامت کمتر و کمتر شود.

سعیدی همچنین ادامه داد: منطقه چابهار تنها منطقه‌ای بود که سال گذشته ۱۶ مرگ و میر مادری را فقط در یک زایشگاه تجربه کردیم. این در حالی است که در بحث مرگ و میر مادری حتی یک مورد فوتی هم بسیار زیاد محسوب می‌شود.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در رابطه با بهره‌برداری دولت از ظرفیت‌های اقتصادی سواحل مکران یادآور شد: تا این لحظه دولت سیزدهم از ظرفیت‌های اقتصادی سواحل مکران استفاده نکرده است، همچنان که در ۶ ماه گذشته بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی جنوب شرق کشور که کانون توسعه سواحل مکران است یعنی منطقه آزاد چابهار، متأسفانه هنوز بلاتکلیف است و صاحب ندارد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.