×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
رای بدموقع کمیته استیناف برای یک تیم/ حق تیم آکادمی کیا خورده شد؟

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های فوتبال هفته پایانی مرحله سوم لیگ دسته سوم بزرگسالان در حالی شنبه آینده برگزار می‌شود که صدور یک حکم معوقه سرنوشت بازی‌ها را دست‌خوش تغییر کرده است.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پس از صعود تیم‌ها به مرحله نهایی این رقابت‌ها درباره بازی جنجالی هفته دوم از مرحله قبلی، بین تیم‌های مردان پاشا و نوین کشاورز علی آباد اقدام به صدور رأی کرد. این رأی در حالی صبح روز چهارشنبه داده شد که بازی بین دو تیم مذکور در هفته دوم برگزار شده بود و مدت زمان زیادی از آن گذشته بود.

در شرایطی که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت باشگاه ستارگان مردان پاشا علیه باشگاه نوین کشاورز علی آبادمبنی بر استفاده نماینده استان البرز از بازیکن غیرمجاز را مردود اعلام کرده بود اما این باشگاه درخواست اعاده دادرسی به کمیته استیناف ارائه کرد و کمیته استیناف نیز پس از بررسی مستندات موجود رای خود را در خصوص این پرونده مطروحه اعلام کرد.

در رای صادره کمیته استیناف فدراسیون فوتبال آمده است:

درخصوص اعاده دادرسی باشگاه ستارگان مردان پاشا البرز به طرفیت نسبت به دادنامه شماره ۴۵مورخ ۱۰ خردادماه که مبین تایید دادنامه شماره ۱۳۳۹ مورخ ۲۰ اردیبهشت ماه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در رد اعتراض باشگاه مذکور حضور غیر مجاز بازیکن تیم فوتبال نوین کشاورز علی آباد به نام سید امین هاشمی به لحاظ ۴ اخطار بودن به جهت عدم رعایت مهلت ۲۴ ساعت مندرج ماده ۹۰ مقررات انضباطی می باشد

نظر به اینکه هرچند مطابق مواد ۶۱ و ۹۰ مقررات مذکور استفاده از بازیکن غیر مجاز لطمه مستقیم به تیم مقابل وارد و حق شکایت و اعتراض را برای او به همراه دارد اما صیانت از منافع فوتبال و تلاش برای سالم سازی آن جزو وظایف مسئولین و تمام ارکان فدراسیون و سازمان لیگ است

از این رو نمی توان اعتراض به استفاده از بازیکن غیرمجاز را صرفاً شخصی و خصوصی دانست بلکه جنبه عمومی تخلف مذکور را نیز باید لحاظ کرد و مورد توجه قرار داد لذا گزارش مورخ ۷ خرداد ماه سازمان لیگ فوتبال در بیان و اعلام تخلف مطروحه از باب جنبه عمومی تخلف ملاک عمل قرار می گیرد و مستندا به مواد ۶۱ – ۱۰۸ – ۱۰۹ و ۱۱۰ مقررات انضباطی با قبول درخواست اعاده دادرسی با اعلام غیر مجاز بودن بازیکن یادشده حکم بر بازنده اعلام شدن تیم فوتبال نوین کشاورز در مقابل تیم فوتبال ستارگان مردان پاشا با نتیجه سه بر صفر و پرداخت یکصد میلیون ریال جریمه نقدی و دو جلسه محرومیت برای بازیکن سید امین هاشمی و پرداخت دویست میلیون ریال جریمه نقدی صادر و اعلام می‌شود. این رای قطعی است.

با صدور این رای و اضافه شدن دو امتیاز به مجموع امتیازات ستارگان مردان پاشا این تیم که پیش از صدور این رای با ۳۱ امتیاز در صدر جدول گروه نخست مرحله نهایی لیگ دسته سوم باشگاه های کشور قرار داشت ۳۳ امتیازی شده و اختلاف خود با تیم دوم یعنی آریوبام اسلامشهر را به عدد ۳ رساند.

رای کمیته استیناف در شرایطی اعلام شده است که کمیته انضباطی به دلیل اعتراض دیر هنگام باشگاه مردان پاشا از رسیدگی به این پرونده سر باز زد. طبق آئین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال، باشگاه‌ها تنها ۲۴ ساعت فرصت دارند در خصوص تخلف حریف و اتفاقات یک مسابقه، گزارش و اعتراض خود را ارائه کنند در غیر این صورت تنها با نامه رسمی عالی‌ترین مرجع فدراسیون فوتبال (رئیس یا سرپرست) به آن رسیدگی می‌شود.

همین امر باعث شد تا مدیران تیم مردان پاشا سراغ میرشاد ماجدی رفته و سرپرست فدراسیون نیز با درخواست آنها برای رسیدگی به این پرونده موافقت کند.

رای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در شرایطی قبل از برگزاری هفته پایانی اعلام شده است که دو امتیاز اضافه شده به تیم صدرنشین معادلات را تغییر می دهد و به نوعی تیم آکادمی کیا را با شرایط دشواری مواجه خواهد کرد.

دیدار هفته پایانی بین تیم های مردان پاشا و آریو اسلامشهر در تعیین صعود دو تیم اول و دوم نقش بسزایی خواهد داشت. اگر کمیته استیناف دو امتیاز را به تیم مردان پاشا نمی داد تیم آکادمی کیا هم که با ۲۸ امتیاز در رده سوم قرار دارد می توانست شانس صعود داشته باشد اما با این رای کارشان برای دوم شدن هم سخت شد.

ضمن این که رویاریی تیم های اول و دوم در هفته پایانی با شرایط موجود می تواند شائبه مهندسی نتیجه بازی را هم ایجاد کند چرا که تیم اول صعودش قطعی شده و ممکن است با تیم دوم برای رسیدن به پیروزی مماشات کند.

تا قبل از هفته پایانی این مرحله تیم مردان پاشا به لطف دو امتیازی که کمیته استیناف داد با ۳۳ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و تیم اسلامشهر با ۳۰ امتیاز دوم است و آکادمی کیا با ۲۸ امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.