×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وضعیت تیم ملی بسکتبال برای گزینشی جام‌جهانی وکاپ آسیا/باید بجنگیم

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی بسکتبال در حالی به کار خود در پنجره سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ پایان داد که نتوانست شکست متحمل شده برابر قزاقستان در پنجره دوم را جبران کند اما در رقابت با سوریه همچون دیدار رفت پیروز شد و در نهایت به عنوان تیم دوم راهی مرحله دوم مسابقات انتخابی شد؛ مرحله‌ای که در قالب پنجره چهارم تا ششم و ۶ دیدار برابر استرالیا، ژاپن و چین برای بسکتبال ایران پیگیری خواهد شد.

پیش از حضور در این سه پنجره اما تیم ملی بسکتبال ایران باید در کاپ آسیا شرکت کند. این رقابت‌ها از ۲۱ تیرماه به میزبانی جاکارتا آغاز می‌شود و در مرحله مقدماتی مسابقات هم تیم ایران باید مجدداً با قزاقستان و سوریه دیدار داشته باشد.

سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی بسکتبال می‌گوید تلاش این است تا این دو دیدار و به ویژه رقابت با قزاقستان به مراتب بهتر از انتخابی جام جهانی برگزار شود. وی همچنین اشاره‌ای به دیدارهای اخیر تیمش و نتایج کسب شده در آن داشت و گفت که هم در کاپ آسیا و هم در ادامه رقابت‌های انتخابی برای کسب سهمیه جهانی باید به معنای واقعی بجنگیم تا به نتیجه برسیم.

وضعیت تیم ملی بسکتبال برای گزینشی جام‌جهانی وکاپ آسیا/باید بجنگیم

در دیدار با قزاقستان همه درها به روی ما بسته بود

وی در آغاز گفتگو با خبرنگار مهر در مورد به دیدار برابر قزاقستان در پنجره سوم انتخابی جام جهانی اشاره کرد و گفت: فکر می‌کنم در تاریخ هر تیمی لحظاتی ثبت می‌شود که تمام درها روی آن بسته شده است، دیدار با قزاقستان برای ایران چنین شرایطی را داشت، هر کار کردیم و هر چه زدیم به در بسته خوردیم.

ماجرا از یک خطا آغاز شد

سرمربی تیم ملی بسکتبال ادامه داد: بد یمنی و بد قلقلی بازی برای ما به نوعی از کوارتر دوم آغاز شد چون در اواخر کوارتر نخست داور یک خطای غیرمنطقی و غیر ورزشی از ما گرفت و دو پرتاب آزاد برای قزاق‌ها اعلام کرد، همین موضوع از نظر روانی و روحی یک شکست در میان بازیکنانمان ایجاد کرد در حالی که باعث تغییر مثبت در میان بازیکنان حریف شد. با وجود تلاشی که بازیکنان داشتند اما نتوانستند خیلی این شرایط را به نفع خود تغییر دهند.

مقابل شوت‌های قزاق‌ها نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم

ارمغانی تصریح کرد: در کوارتر سوم البته تا حدی نتیجه نزدیک شد به خصوص که بازیکنان ما دفاع خیلی خوبی داشتند اما در مقابل این دفاع خوب هم قزاق‌ها شوت‌های استثنایی زدند که قابل کنترل نبود و نمی‌توانستیم کاری مقابل آنها انجام دهیم. بدین ترتیب در نهایت نتیجه‌ای ثبت شد که نمی‌خواستیم و برای خلاف آن تلاش کرده بودیم.

اجازه ندادیم انگیزه تیمی تقلیل یابد

وی در ادامه به دیدار برابر سوریه اشاره داشت و گفت: بعد از شکست برابر قزاقستان خیلی مهم بود که بازیکنان اعتماد به نفس و انگیزه لازم را برای این بازی داشته باشند و به قول معروف روی پا بایستند. خوشبختانه ملی پوشان مقابل سوریه خیلی قوی ظاهر شدند.

چهره اصلی تیم ملی بسکتبال ایران در دیدار برابر سوریه نشان داده شد

سرمربی تیم ملی بسکتبال با تاکید بر اینکه چهره اصلی تیم ملی بسکتبال ایران در دیدار برابر سوریه نشان داده شد، خاطرنشان کرد: دفاع تیم ایران در این دیدار خیلی موثر بود، ملی پوشان به خوبی مهره‌های کلیدی حریف را مهار کردند. بازیکنی که پیش از این ۳۰ امتیاز برای سوریه به دست آورده بود در این بازی فقط ۷ امتیاز گرفت که البته ۲ امتیاز آن هم از پرتاب پنالتی بود. این پرتاب به خاطر خطای غیر ورزشی از تیم ایران به او داده شد. در کل اینکه در رقابت با سوریه از نظر دفاعی خیلی خوب بودیم و به همین دلیل در حمله هم خوب ظاهر شدیم و نتیجه گرفتیم.

وضعیت تیم ملی بسکتبال برای گزینشی جام‌جهانی وکاپ آسیا/باید بجنگیم

بحرینی‌ها با شگفتی خود کار را برای ما راحت تر کردند

ارمغانی با بیان اینکه می‌خواستیم با دو برد پرونده پنجره سوم را ببندیم اما نشد، یادآور شد: در تمام دنیا بسکتبال به طرز عجیب و سریعی در حال رشد و تغییر است. آنچه پیش از این بسکتبال کشورها و تیم‌های مختلف متصور بودیم، تغییر کرده است. در همین پنجره بحرینی‌ها با غلبه بر قزاقستان شگفتی ساز شدند. البته با این نتیجه شرایط برای تیم ایران بهتر شد چون اختلاف ما و این تیم را به اندازه یک باخت کرد. بنابراین در پنجره پیش رو بهتر و می‌توانیم این اختلاف را جبران کنیم.

در گروه سختی قرار گرفته‌ایم

وی با تاکید بر اینکه تیم ملی بسکتبال ایران با سه برد و یک باخت دیدارهای را در مرحله دوم (پنجره چهارم تا ششم) انتخابی جام جهانی آغاز می‌کند، به حضور شاگردانش در گروه F اشاره و بر این موضوع تاکید کرد که رقابت در این گروه به مراتب سخت‌تر از گروه E است.

برای کسب سهمیه جهانی باید بجنگیم

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: استرالیا سال هاست در سطح اول بسکتبال دنیا حضور دارد. چین و ژاپن هم همواره از بهترین‌های قاره بوده‌اند. به خصوص ژاپن که یکی از میزبانان این دوره جام جهانی است و قطعاً با قدرت دیدارهای انتخابی را پشت سر می‌گذارد. در کل رقابت در گروه F نسبت به گروه مقابل که در آن فقط نیوزلند تیم سختی است، خیلی سنگین‌تر است. باید بجنگیم تا بتوانیم در پایان این مرحله سهمیه جهانی را بگیریم.

در کاپ آسیا هم باید بجنگیم به خصوص که حریف راحت نداریم

ارمغانی در ادامه به کاپ آسیا و حضور تیم ملی بسکتبال در این رویداد اشاره داشت و گفت: بهترین‌های آسیا در کنار استرالیا و نیوزلند در این رویداد شرکت دارند. در این رویداد هم باید بجنگیم تا به نتیجه برسیم. باید به گونه‌ای پیش برویم که در مراحل تعیین کننده یک هشتم و یک چهارم به حریفان سختی برنخوریم و راه صعودمان راحت تر باشد اگرچه معتقدم در کاپ آسیا حریف راحتی نداریم، همه تیم‌ها سخت هستند.

تلاش می‌کنیم شکست برابر قزاقستان را جبران کنیم

«قزاقستان و سوریه از جمله حریفان ایران در گروه C مسابقات کاپ آسیا هستند، فکر می‌کنید ملی پوشان بتوانند در اندونزی دو شکست اخیر برابر قزاق‌ها را جبران کنند و مقابل سوریه بازهم پیروز شوند؟»، وی در پاسخ به این پرسش گفت: تلاش این است که به خصوص در رقابت با قزاقستان به مراتب بهتر از دیدارهای برگزار شده در تهران و آلماتی ظاهر شویم. بابت نتیجه اما هیچ حرف و قولی ندارم فقط اینکه حتماً به گونه‌ای ظاهر می‌شویم که بتوانیم مدعی شویم برای کسب بهترین نتیجه تلاش داشتیم.

وضعیت تیم ملی بسکتبال برای گزینشی جام‌جهانی وکاپ آسیا/باید بجنگیم

ایران مجدد فینالیست کاپ آسیا می‌شود؟

«تیم ملی بسکتبال ایران در دوره پیشین کاپ آسیا تا فینال پیش رفت و در نهایت با شکست برابر استرالیا به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. فکر می‌کنید در این دوره هم این مسیر و پیش روی برای تیم ایران تکرار شود؟» سرمربی تیم ملی بسکتبال در واکنش به این سئوال، گفت: پیش بینی واقعاً سخت است به خصوص که نمی‌دانیم تیم‌ها با چه قدرتی در اندونزی ظاهر می‌شوند. نیوزلند، استرالیا، ژاپن و چین از بهترین‌ها و تیم‌های مدعی این مسابقات هستند. باید برابر این تیم‌ها بجنگیم تا به بالاترین نتیجه برسیم.

علاوه بر اردونشینان برای چند بازیکن دیگر هم مقدمات اعزام انجام شده

وی همچنین در مورد دور جدید تمرینات تیم ملی که از روز جمعه با حضور ۱۳ بازیکن آغاز شد، تصریح کرد: علاوه بر این بازیکنان، دو سه بازیکن دیگر را هم مدنظر داریم و مقدمات اعزام را برای آنها هم انجام داده‌ایم به این دلیل که اگر به هر دلیلی مانند آسیب دیدگی یا تست کرونا نتوانستیم بازیکنی از میان اردونشینان را به همراه داشته باشیم، بتوانیم از آنها به عنوان جایگزین استفاده کنیم و مشکلی بابت ترکیب دوازده نفره نداشته باشیم.

مشکلی برای در اختیار داشتن بهنام یخچالی نداریم

ارمغانی در پایان در مورد وضعیت بهنام یخچالی که در رقابت با سوریه دچار آسیب دیدگی شد نیز گفت: آسیب دیدگی یخچالی به خاطر کشیدگی آشیل پا ایجاد شد اما خیلی جدی به نظر نمی‌رسد. او را در اردو و اعزام در اختیار خواهیم داشت.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.