×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
«باخ» از ورزش ایران حمایت کرد/ دیپلماسی ورزشی را تقویت کردیم

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا صالحی امیری اخیرا همراه با وزیر ورزش طی سفر به سوئیس با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک و مسئولان دو فدراسیون جهانی دوچرخه سواری و ژیمناستیک دیدار و گفتگو داشت.

وی در همین رابطه امروز دوشنبه نشیت خبری برگزار کرد تا در مورد دستاوردهای این سفر و همچنین دیمر مسائل مرتبط با کمیته ملی المپیک و به ویژه انتخابات این کمیته پاسخگوی نمایندگان رسانه ها باشد.

دیپلماسی حرف اول بود

صالحی امیری در آغاز این نشست خبری گفت: استراتژی ما از روز اول توسعه دیپلماسی ورزشی بود با دو هدف گسترش تعاملات برای کسب فرصت های جدید و کاهش تندیدها علیه ورزش ایران. رویداد قونیه دیپلماسی بزرگی است که کشورهای زیادی در آن حضور دارند. بنابراین علاوه بر نتایج، حضور نمایندگان ۵٧ کشور و تعامل آنها به همبستگی انها منحر می شود.

حمایت باخ از ورزش ایران

وی ادامه داد: طی سال های گذشته دیپلماسی ورزشی هیچ گاه منقطع نشد، دیدار اخیر با باخ اما اولین دیدار بعد از کرونا بود که همراه با وزیر ورزش انجام شد، بله در این دیدار حمایت کامل خود را از ورزش قهرمانی ایران اعلام کرد و از روند توسعه و رشد ورزش کشورمان ابراز رضایت کرد. این دیدار همچنین وزیر ورزش گزارشی از فعالیت‌ها ارائه داد.

حل مشکل دوچرخه سواری و ژیمناستیک

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین با اشاره ای به دیدارهای برگزار شده با روسای فدراسیون های جهانی دوچرخه سواری و ژیمناستیک داشت و با یادآوری اینکه برگزاری انتخابات داخلی نتیجه و خروجی مهم این دو دیدار بود بر تعامل و روابط روسای فدراسیون های داخلی با فدراسیون های جهانی در راستای دیپلماسی ورزشی تاکید کرد.

بهترین روابط با کمیته بین المللی المپیک

وی تصریح کرد: دیپلماسی ورزشی باید در دراز مدت دنبال شود، با صراحت اعلام می کنم امروز در بهترین شکل روابط با کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا هستیم، می توانم مدعی سوم مناقشات امروز به صفر رسیده یا به حداقل رسیده و با رفع محرومیت جودو به طور کامل برطرف می شود.

تلاش برای رفع محرومیت جودو

صالحی ابراز امیدواری کرد که با پیگیری های انجام شده، محرومیت و تعلیق جودو هر چه زودتر برداشته شده و اینگونه مشکلات بین المللی کاملا برطرف شود، وی همچنین ابراز امیدواری کرد که جودو رو در بازی های المپیک پاریس روی سکو برود.

۱۵ میلیارد هزینه اعزام ها

رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: برای حضور در بازی های اسلامی، جهانی و آسیایی تاکنون ۵۰ درصد بودجه فدراسیون‌های قهرمانی را اختصاص داده‌ایم و حدود ۱۵ میلیارد تومان هزینه اعزام‌ها شده است. تلاش می‌کنیم حمایت‌های بیش‌تری طی روزهای آتی داشته باشیم. 

وی همچنین تاکید کرد که بازی های آسیایی هانگژو برگزار می‌شود. بر این اساس بعد از بازگشت کاروان ایران از قونیه، اماده سازی کاروان ایران برای بازی های اسیایی دنبال می شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.