×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
ساپینتو و مواریس لیگ را جذاب می‌کنند/ مربیان ایران مستاصل شده‌اند

بیژن ذوالفقار نسب در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره تغییر معادلات کادر فنی تیم‌های لیگ برتری در فصل پیش رو گفت: می‌توان از دو منظر به این موضوع نگاه کرد. نخستین ماجرا مربوط به عدم ثبات در کادر فنی تیم‌ها است که نشان می‌دهد باشگاه‌ها کم طاقت شده‌اند و بدون توجه به ابزاری که در اختیار مربیان خود قرار می‌دهند دنبال نتیجه گرایی هستند. نکته دوم هم ورود افکار جدید فنی با بازگشت مربیان خارجی به چرخه فوتبال باشگاهی کشور است.

پیشکسوت فوتبال ایران که سابقه حضور در تیم‌های مختلف باشگاهی و ملی را دارد در خصوص انتقاد به عدم برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مربیان داخلی تصریح کرد: قطعاً مربیان نیاز به برگزاری چنین کلاس‌هایی دارند. آنها با علم روز دنیا غریبه شده‌اند. هیچ دوره‌ای برای حضور آنها در باشگاه‌های معتبر و صاحب سبک دنیا در نظر گرفته نمی‌شود.

ذوالفقارنسب یادآور شد: مربی را با نگاه به نتیجه گرایی در فوتبال، مستاصل کرده‌اند. کسی که هدایت فنی تیم را بر عهده می‌گیرد نباید تمام فضا را تحمل کند بلکه باید به میزان داشته‌هایی که در اختیارش قرار داده شده، از او انتظار داشت.

وی درباره ورود مربیان خارجی همچون ریکاردو ساپینتو برای استقلال ژوزه مورایس برای سپاهان اصفهان تاکید کرد: آنها قطعاً رقابت را جذاب می‌کنند. علم نو وارد فوتبال ایران می‌شود که می‌تواند تأثیر مستقیم روی بار فنی لیگ هم بگذارد. باید دید آنها وقت کافی برای کار کردن در فضای متفاوت فوتبال ایران را کسب خواهند کرد یا مدیران باشگاه‌ها برای فرار از فشار، خیلی زود زیر پای آنها را خالی می‌کنند.

ذوالفقارنسب با اشاره به بازگشت چند لژیونر به پرسپولیس همچون علیرضا بیرانوند و مرتضی پورعلی گنجی تصریح کرد: آنها خریدهای خوبی برای پرسپولیس هستند. به هر حال در سال جام جهانی ۲۰۲۲ هستیم و کسی نمی‌خواهد شانس حضور در این بازی‌ها را هم از دست بدهد. فکر می‌کنم آنها هم مثل مربیان خارجی می‌توانند به جذابیت لیگ برتر کمک کنند.

ذوالفقار نسب در پایان خاطرنشان کرد: جذابیت بالاتری که باید به فوتبال ایران برگردد سر و صدای تماشاگران در ورزشگاه‌ها است. ما نیاز به نشاط اجتماعی داریم و سازمان لیگ دیگر هیچ بهانه‌ای در این زمینه نباید داشته باشد. فرصت کافی برای ایجاد زیر ساخت‌ها و دادن دستورالعمل به باشگاه‌ها بوده است اما حالا وقتش است صدای هواداران را در استادیوم‌ها بشنویم.

ساپینتو و مواریس لیگ را جذاب می‌کنند/ مربیان ایران مستاصل شده‌اند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.