×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
آمریکا و اسرائیل برای جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح اتمی، توافقنامه امضا می‌کنند

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا در دومین روز سفر خود به اسرائیل قرار است با یائیر لاپید، نخست‌وزیر موقت اسرائیل توافقنامه راهبردی امضاء کنند که بر اساس آن، از دستیبابی ایران به سلاح اتمی جلوگیری شود. بایدن گفت که تنها چیزی که از ایران کنونی بدتر است، ایران مجهز به سلاح هسته‌ای است.

آمریکا و اسرائیل برای جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح اتمی، توافقنامه امضا می‌کنند
رویداد۲۴  جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا در دومین روز سفر خود به اسرائیل قرار است با یائیر لاپید، نخست‌وزیر موقت اسرائیل توافقنامه راهبردی امضاء کنند که بر اساس آن، از دستیبابی ایران به سلاح اتمی جلوگیری شود.

به گزارش «انتخاب»، بایدن در گفت‌وگویی با تلویزیونی اسرائیلی مشخص کرد که آمریکا همچنان می‌خواهد ایران را به امضای توافق هسته‌ای ترغیب کند.

به نوشته بی بی سی، او در این رابطه گفت که تنها چیزی که از ایران کنونی بدتر است، ایران مجهز به سلاح هسته‌ای است. اسرائیل ابراز نگرانی کرده است که کاهش تحریم‌ها علیه ایران که در توافق هسته‌ای قید شده، ممکن است زمینه مالی برای ایران ایجاد کند تا از متحدان نیابتی خود در خاورمیانه پشتیبانی کند.


بیشتر بخوانید: آیا بایدن می‌خواهد عربستان را از نزدیکی به پکن، به دلیل «روابط نزدیک ایران و چین» بترساند؟


توافق آمریکا و اسرائیل همچنین همکاری در فناوری‌های پیشرفته برای توسعه هوش مصنوعی و مقابله با تغییرات اقلیمی و بیماری‌های همه‌گیری آینده را میسر می‌کند.

پیشتر بایدن در مصاحبه با تلویزیون کانال ۱۲ اسرائیل به‌صراحت گفته بود که نام سپاه پاسداران، حتی اگر به شکست برجام منجر شود، از فهرست گرو‌ه‌های تروریست آمریکا حذف نخواهد شد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.