×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
درخواست عجیب طالبان از زنان شاغل: آشنایان مرد را به جای خود به سر کار بفرستید!

همزمان با اوضاع اسفناک اقتصادی در افغانستان و براساس تماس‌های چندین زن کارمند در افغانستان، طالبان به کارمندان زن در وزارت مالیه این کشور گفته به جای خود، مردانشان را بر سرکار بفرستند.

درخواست عجیب طالبان از زنان شاغل: آشنایان مرد را به جای خود به سرکار بفرستید!

رویداد۲۴ به گزارش خبرآنلاین، به نقل از گاردین، یک سال پس از اینکه کارگران زن بخش دولتی از کار دولتی منع شدند و به آن‌ها گفته شد که در خانه بمانند، طالبان از زنان کارمند وزارت مالیه افغانستان خواسته اند تا یکی از بستگان مرد خود را برای انجام کارشان بفرستند.

زنانی که در پست‌های دولتی کار می‌کردند، مدت کوتاهی پس از به قدرت رسیدن طالبان در آگوست ۲۰۲۱، از شغل خود اخراج و به خانه فرستاده شدند و برای انجام هیچ کاری، حقوق‌های بسیار کمی دریافت می‌کنند.

مریم ۳۷ ساله، از بخش منابع انسانی وزارت مالیه افغانستان که بیش از ۱۵ سال در آنجا کار کرده بود گفت: از من خواسته شد که یکی از مردان خانواده را به جای خود در وزارت معرفی کنم تا از این کار اخراج شوم.

سیما باهوس، مدیر اجرایی زنان سازمان ملل گفت: تخمین زده شده است که محدودیت‌های کنونی در زمینه اشتغال زنان منجر به زیان اقتصادی فوری تا یک میلیارد دلار یا تا ۵ درصد تولید ناخالص داخلی افغانستان شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.