×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
امیرعبداللهیان: آمریکا زیاده‌خواهی را کنار بگذارد

امیرعبداللهیان

رویداد۲۴خبرگزاری فارس نوشت: وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای قطری بار دیگر بر اراده ایران برای رسیدن به توافق خوب، قوی و پایدار و ضرورت کنار گذاشتن زیاده‌خواهی از سوی آمریکا و لزوم واقع بینی در مسیر دستیابی به توافق تأکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان امروز (پنجشنبه) ۳۰ تیر ماه در گفت‌وگوی تلفنی با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر آخرین تحولات مربوط به گفتگو‌ها برای رفع تحریم‌ها را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.


بیشتر بخوانید: امیرعبداللهیان: نگرانی‌های امنیتی ترکیه در سوریه باید حل شود


گفتنی است وزیر خارجه قطر ۱۵ تیر ماه در سفری از پیش اعلام نشده به تهران آمد و با حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی امروز با همتای قطری بار دیگر اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار را مورد اشاره قرار داد و ضرورت کنار گذاشتن زیاده خواهی‌از سوی طرف آمریکایی و لزوم واقع بینی در مسیر دستیابی به راه حل و حصول توافق را مورد تاکید قرار داد.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز در این گفت‌وگوی تلفنی مواضع منطقی تهران را مورد توجه قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان ۲۸ تیر ماه نیز در گفت‌وگوی تلفنی با جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان این‌که هیچ تردیدی در اراده ایران برای رسیدن به توافق خوب، قوی و پایدار وجود ندارد، تصریح کرد: کاخ سفید زیاده خواهی‌ها و تردید‌ها را کنار بگذارد و با واقع بینی در مسیر حصول توافق گام بردارد.

چندی پیش و در پی سفری که بورل به تهران انجام داد مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ۲۰ اسفند سال گذشته دچار وقفه شده بود، در دوحه پایتخت قطر از سرگرفته شد. مذاکراتی غیرمستقیم بین ایران و آمریکا به واسطه انریکه مورا هماهنگ کننده گفتگو‌ها و معاون بورل در هفتم و هشتم تیرماه و پس از آن وزیر خارجه قطر روز چهارشنبه ۱۵ تیر ماه به تهران سفر کرد و پس از دیدار و گفتگو با همتای ایرانی در نشست خبری مشترک حضور یافت و اعلام کرد که این کشور از گفتگو‌های منطقه‌ای ایران استقبال می‌کند و بر اهمیت بازگشت همه طرف‌ها به برجام تأکید کرد.

امیرعبداللهیان نیز در این نشست خبری ضمن قدردانی از میزبانی قطر در مذاکرات دوحه، به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر طرح مطالبات فرابرجامی از سوی ایران در مذاکرات دوحه واکنش نشان داد و با بیان این‌که برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار مصمم هستیم، گفت: برخلاف برخی ادعا‌های رسانه‌ای طرف آمریکایی، ما هیچگونه مطالبه زیاده خواهانه و فرابرجامی مورد ادعای آمریکا را نداریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.