×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
گزارش گاردین از دودستگی در تیم ملی/ امیدهای ایران در حال محو شدن

به گزارش خبرنگار مهر، نشریه گاردین به شرایط این روزهای تیم ملی فوتبال ایران، نخستین حریف انگلیس در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پرداخت و نوشت: «بازیکنان ستاره تیم بر سر آینده دراگان اسکوچیچ سرمربی اختلاف دارند و خوش بینی و آمادگی برای قطر را به هم می‌ریزند.»

در ادامه این گزارش آمده است: «بعد از آنکه مشخص شد تیم ملی در نخستین بازی جام جهانی با انگلیس روبرو می‌شود، عنوان یک مقاله در سایت فیفا این بود: “آزمون و طارمی باعث رویاپردازی ایرانی‌ها می‌شوند”. تنها چند ماه بعد و با اختلاف نظر مهاجمان ستاره تیم بر سر دراگان اسکوچیچ سرمربی ایران، این دقیقاً همان آمادگی‌ای نیست که هواداران ایران به عنوان تلاش تیم برای تاریخ سازی با پشت سر گذاشتن مرحله گروهی در جام جهانی قطر به آن امیدوار بودند.»

گاردین مطلب خود را به این شکل ادامه داده است: «شش روز پس از برکناری در میان گزارش‌ها مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال ایران می‌خواهد یک مربی بومی را منصوب کند، این مربی کروات به کار خود بازگردانده شد زیرا فدراسیون متوجه شد که تا زمان برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در پایان ماه آینده صلاحیت برکناری او را ندارد.»

ادامه این گزارش به موضعگیری سردار آزمون در حمایت از اسکوچیچ و موضعگیری مهدی طارمی و گروهی از بازیکنان علیه اسکوچیچ با انتشار پیام در اینستاگرام اختصاص دارد. این نشریه در ادامه سراغ شایگان بنی سعید، مربی ایرانی شاغل در انگلیس رفته و نظر او را هم درباره اتفاقات اخیر جویا شده است.

گزارش گاردین از دودستگی در تیم ملی/ امیدهای ایران در حال محو شدن

بنی سعید گفت: آنها هرگز جرات نمی‌کردند چنین کاری را با کارلوس کی روش انجام دهند. تیم ملی به دو گروه تقسیم شد. یکی به رهبری آزمون، با بازیکنان جوانی که اسکوچیچ به آنها فرصت داده و از او راضی هستند. دیگری بازیکنانی با تجربه اروپا هستند که می‌خواهند تغییری ایجاد کنند. اتحاد یکی از بزرگترین نقاط قوت تیم بود، اما ما دیگر آن را نداریم.

گاردین همچنین به تاثیر انتخابات فدراسیون فوتبال بر آینده اسکوچیچ پرداخت و نوشت: «انتخابات ریاست فدراسیون در ۳۰ آگوست(۸ شهریور) برگزار می‌شود و انتظار می‌رود موقعیت اسکوچیچ قبل از اردوی بعدی در سپتامبر تحت فشار بیشتری قرار گیرد.

در همین حال، اوله گونار سولسشر به همراه علی دایی که کریستیانو رونالدو سال گذشته رکورد گل‌های ملی او را شکست، از جمله افرادی هستند که به این پست مرتبط شده‌اند، هرچند دایی سه سال است که مربیگری نکرده و گفته است علاقه‌ای به تصاحب این پست ندارد. کی روش پس از هدایت ایران به جام جهانی معتبر در روسیه، باسابقه‌ترین سرمربی ایران است، جایی که آنها تنها پس از تساوی با پرتغال از حضور در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی بازماندند. او با وجود اینکه مصر را به فینال جام ملت‌های آفریقا رسانده بود، پست خود را با مصر ترک کرد؛ اگرچه بسیاری احساس می‌کنند ملی مربی می‌تواند در مقابل دستیاری سر الکس فرگوسن به حساب بیاید.»

شایگان بنی سعید هم در این ارتباط گفت: این نظری است که برخی دارند. آنها معتقدند دولت ایران می‌خواهد در جام جهانی با حریفان سیاسی خود انگلیس و آمریکا با مربی ایرانی بازی کند تا نشان دهد که ما ملتی مغرور و سرافراز هستیم که با مردم خود با رقبای بزرگ مبارزه می‌کنیم.

در بخش پایانی این گزارش به نقش اسکوچیچ در رسیدن ایران به جام جهانی و لغو بازی تدارکاتی و تاثیر آن در اختلافات و کمبود بازی‌های تدارکاتی اشاره شده و دغدغه اصلی تیم ایران در آستانه جام جهانی را اتحاد می‌داند.

شایگان بنی سعید در این خصوص به گاردین گفت: این یک معضل بزرگ است. اگر دراگان اسکوچیچ نتواند بازیکنان ایران را متحد کند، آیا آنها می‌توانند با او ادامه دهند؟ این سومین جام جهانی متوالی ما خواهد بود و وقتی قرعه کشی را دیدیم خوش بینی زیادی وجود داشت که تیم می‌تواند شانس خوبی برای عبور از گروه داشته باشد. حتی اگر برخی از مردم آمریکا و ولز را دست کم گرفته باشند، همه فکر می‌کردند ما می‌توانیم کاری در قطر انجام دهیم. اما اکنون همه ناامید شده‌اند و امید چندانی در بین مردم وجود ندارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.