×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
طیبه سیاوشی: رئیسی از سختگیری‌های حجاب ناراضی نیست

طیبه سیاوشی: رئیسی از سختگیری‌های حجاب ناراضی نیست
رویداد۲۴ بعد از چندین ماه افزایش سختگیری‌ها در برخورد با زنان به بهانه بدحجابی، رئیس جمهوری به این موضوع واکنش نشان داد. واکنشی که البته مبهم، کلی و بدون صراحت بود. رئیسی روز سه شنبه در جمع ائمه جمعه کشور با اشاره به بحث عفاف و حجاب گفت: اجرای قانون ملاک است و در این زمینه نباید بر اساس سلایق شخصی عمل کرد. طیبه سیاوشی، نماینده سابق مجلس در گفتگو با «فراز» دلیل عدم موضع گیری صریح رئیس جمهوری در این باره را نداشتن توضیح برای تناقض بین شعار‌های انتخاباتی و عملکرد دولتش عنوان کرد.

رئیسی از وضعیت سختگیری‌ها رضایت دارد

سیاوشی در این رابطه به «فراز» گفت: آقای رئیسی اگر هم شخصا اعتقادی به برخورد‌ها و سختگیری‌های اخیر نداشته باشد، اما قطعا جریان حامی او و همینطور تیم او در دولت نسبت به این اتفاقات بی علاقه نیست. هر چند معتقدم که خود ایشان هم نسبت به این فضا علاقه دارند و ناراضی نیست و آنچه که در انتخابات گفتند جنبه تبلیغات داشت.

این سیاستمدار اصلاح طلب افزود: به هر حال بستری که آقای رئیسی از آن برخاسته و همینطور خانواده و اطرافیان ایشان یک فضای کاملا مشخص دارد. در این بستر و در این فضا برخورد‌هایی نظیر سختگیری‌های فرهنگی و اجتماعی نه تنها توجیه پذیر است بلکه جزو واجبات محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: کافی است که نظرات فردی مثل آقای علم الهدی را به عنوان پدر همسر ایشان مرور کنیم تا متوجه شویم. خطری که برای فضای عمومی جامعه از نظر اجتماعی و فرهنگی از جانب ایشان وجود داشت اتهام رقبا نبود بلکه مبتنی بر یک تجربه عینی بود.

سیاوشی تاکید کرد: آقای احمدی نژاد هم در انتخابات سال ۸۴ گفت مشکل مملکت پوشش جوانان نیست و بلافاصله بعد از تشکیل دولت سختگیری‌ها را افزایش داد. درست همین تجربه برای آقای رئیسی هم تکرار شد و جای تعجب نیز ندارد.


بیشتر بخوانید: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: مردم شاهدند که در ایام انتخابات، مقابله با بدحجابی تعلیق می‌شود!


تلاش رئیسی برای عیان نشدن تناقض‌ها

نماینده مجلس دهم گفت: امروز هم آقای رئیسی اگر درباره بحث سختگیری‌های حجاب و عفاف با شفافیت موضع نمی‌گیرد به این دلیل است که نمی‌خواهد به این سرعت در تعارض با تصویری که از خود در تبلیغات ساخته بود قرار بگیرد و برای همین از سخن گفتن صریح فرار می‌کند.

وی افزود: مخصوصا با شرایط اقتصادی که الان جامعه گرفتار آن شده و مشکلاتی که به نظر می‌رسد ادامه داشته باشند، مردم با سخنان دو پهلوی آقای رئیسی توجیه نخواهند شد. ایشان نمی‌تواند فقط همینطور مبهم و کلی دعوت به رعایت قانون کند. خب این قانون چیست؟ کدام قانون؟ وقتی به گواه بسیاری از حقوقدانان، بخش‌های مختلف حاکمیت از دولت و برخی مراجع قضایی گرفته تا نیروی انتظامی در این مورد نقض قانون کرده اند، کلی گویی‌ها و مبهم حرف زدن‌های آقای رئیسی چه سودی دارد؟

سیاوشی ادامه داد: نمی‌شود در کوچه و خیابان برخی ماموران رفتار‌های فراقانونی با شهروندان و خصوصا زنان داشته باشند و یا برخی مقامات دولتی و قضایی دستورات غیرقانونی صادر کنند و رئیس جمهوری اینقدر مبهم و کلی حرف بزند.

برای این سوال که گشت ارشاد چه شد، پاسخ ندارند

این چهره اصلاح طلب گفت: آقای رئیسی قطعا دفاعی از این وضعیت نمی‌تواند داشته باشد و برای این سوال که گشت ارشاد مدیران چه شد و چرا بر خلاف وعده‌های دوران تبلیغات، سختگیری‌های اجتماعی و فرهنگی در حال شدت گرفتن هستند، پاسخی ندارد. ایشان اگر پاسخی داشت در شرایطی که الان مساله این برخورد‌ها یکی از دغدغه‌های مهم جامعه شده به این صورت مبهم صحبت نمی‌کرد.

وی ادامه داد: دلیل اینکه پاسخ ندارد هم این است که آنچه در زمان تبلیغات گفت واقعیت نداشت. واقعیت این چیزی است که امروز شاهد آن هستیم. واقعیت این وضعیت گشت ارشاد و دستورات غیرقانونی است که برای محرومیت شهروندان از برخی خدمات عمومی صادر می‌شود و دولت کم و بیش حامی و یا حداقل مجری آن است.

سیاوشی در پایان گفت: عملکرد دولت آقای رئیسی هم در حوزه اقتصادی و هم در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی کاملا عکس وعده‌های اوست و در این شرایط است که ترجیح می‌دهد یا همچنان به جای ارائه کارنامه شعار بدهد و یا مبهم و کلی و بدون جزئیات سخن بگوید.

منبع: فرازنیوز

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.